Kuoe horloges

Op Facebook zie ik regelmatig reclame voorbijkomen van Kuoe horloges, een jong Japans merk, opgericht in 2020 in Kyoto.

Vintage horloges, automatisch/mechanisch, sommige met Myota, andere met Seiko gangwerken.

Prijzen vergelijkbaar met Orient en de Seiko Sports lijn (ook de lager geprijsde Prospex en Presage modellen) dus grofweg tussen 300 en 680 dollar. Verzending wereldwijd.

Kan geen brol zijn, denk ik dan. Iemand toevallig al ervaring mee ?

3 likes

vintage van een merk uit 2020? :joy:

2 likes

Mja, vintage stijl dan.
Alsof een redelijk recent merk (Nomos bijvoorbeeld) geen vintage horloges zou mogen maken… of eender welke stijl dan.

1 like

ik denk dat je retro bedoelt, terug grijpen op een ontwerp uit, liefst je eigen, verleden. NOMOS heeft dat verleden, Kuoe niet…

Wel ja, retro dan…

In elk geval, ze zien er heel leuk uit !

1 like

Vind dat JAPAN MADE op de wijzerplaat wel leuk, in plaats van
made in japan.

1 like

Ik vind ze er ook heel leuk uit zien. Inderdaad retro zonder voorbeeld van vroeger maar wat maakt dat uit.

Tenminste eigen ontwerp en geen schaamteloze plagiani kopie.

Ervaring heb ik er niet mee. Reken verder op ca. 25% extra kosten voor het importeren.

Zitten Seiko of Miyota uurwerkjes in dus dat zit wel goed. Of de horloges de prijs waard zijn 🤷

Zien er inderdaad leuk uit alleen jammer dat de merknaam zo prominent aanwezig is.

Nou, ze hebben wel ergens inspiratie opgedaan lijkt me :smile: o.a. van de RAF/ MoD 6BB en GS horloges

en Via Amsterdam Vintage watches ;

Haha ja maar kijk eens hoeveel duikers inspiratie op hebben gedaan bij de submariner…
Maar ze zijn idd iets minder origineel dan ik dacht

Check dit anders eens.
Wel iets anders maar ook Japans/Nederlands.

3 likes

Valt wel mee met dat verleden

1 like

Gelukkig, als het maar niet tegenvalt… :grinning:

1 like

Dikke 30 jaar is nog niet zo heul veul :grin:

1 like

Ik moest lachen. Nomos heeft voor 1991 helemaal geen verleden, het is een vrij jong bedrijf. Alhoewel… 33 jaar is natuurlijk ook niet meer de jongste.

1 like