Op Facebook zie ik regelmatig reclame voorbijkomen van Kuoe horloges, een jong Japans merk, opgericht in 2020 in Kyoto.
Vintage horloges, automatisch/mechanisch, sommige met Myota, andere met Seiko gangwerken.
Prijzen vergelijkbaar met Orient en de Seiko Sports lijn (ook de lager geprijsde Prospex en Presage modellen) dus grofweg tussen 300 en 680 dollar. Verzending wereldwijd.
Kan geen brol zijn, denk ik dan. Iemand toevallig al ervaring mee ?
3 likes
vintage van een merk uit 2020?
2 likes
Mja, vintage stijl dan.
Alsof een redelijk recent merk (Nomos bijvoorbeeld) geen vintage horloges zou mogen maken… of eender welke stijl dan.
1 like
ik denk dat je retro bedoelt, terug grijpen op een ontwerp uit, liefst je eigen, verleden. NOMOS heeft dat verleden, Kuoe niet…
Wel ja, retro dan…
In elk geval, ze zien er heel leuk uit !
1 like
Aamon
1 juli 2023 om 09:19
6
Vind dat JAPAN MADE op de wijzerplaat wel leuk, in plaats van
made in japan.
1 like
Ik vind ze er ook heel leuk uit zien. Inderdaad retro zonder voorbeeld van vroeger maar wat maakt dat uit.
Tenminste eigen ontwerp en geen schaamteloze plagiani kopie.
Ervaring heb ik er niet mee. Reken verder op ca. 25% extra kosten voor het importeren.
Zitten Seiko of Miyota uurwerkjes in dus dat zit wel goed. Of de horloges de prijs waard zijn 🤷
Zien er inderdaad leuk uit alleen jammer dat de merknaam zo prominent aanwezig is.
Ron-W
3 juli 2023 om 07:02
9
Nou, ze hebben wel ergens inspiratie opgedaan lijkt me o.a. van de RAF/ MoD 6BB en GS horloges
en Via Amsterdam Vintage watches ;
Haha ja maar kijk eens hoeveel duikers inspiratie op hebben gedaan bij de submariner…
Maar ze zijn idd iets minder origineel dan ik dacht
Check dit anders eens.
Wel iets anders maar ook Japans/Nederlands.
Ik heb de Explorer altijd een mooi horloge gevonden. Met name de 36mm. Ik had altijd het vermoeden dat het mijn ‘‘exit-watch’’ kan zijn. Maar ik wou echt niet het geld uitgeven voor een Explorer. Zeker niet nu.
Ik zat wel te kijken naar alternatieven waaronder de Tudor Ranger (te groot), Halios Universa (lug-to-lug te groot), Smiths Everest (band was het niet helemaal voor mij of de dial combi net niet voor mij), Lorier Falcon 3 (geen zin om te laten verschepen uit US).
Doordat ik zo vaak op I…
3 likes
GMTplus1:
NOMOS heeft dat verleden
Valt wel mee met dat verleden
1 like
Gelukkig, als het maar niet tegenvalt…
1 like
Dikke 30 jaar is nog niet zo heul veul
1 like
Ik moest lachen. Nomos heeft voor 1991 helemaal geen verleden, het is een vrij jong bedrijf. Alhoewel… 33 jaar is natuurlijk ook niet meer de jongste.
1 like