KUOE Kyoto only

Deze upcoming Japanse microbrand verdient eigenlijk wel een eigen “only” topic.
Vanaf 29 mei 2026 wordt de Royal Smith-lijn uitgebreid. Echt prachtige modellen :ok_hand:t4:

22 likes

Maar wie op het Forum heeft al een exemplaar van dit merk?

Trap jij af? :crazy_face:

1 like

Ik weet alleen van @B.Jansen en @Fate_Amenable_To_Change

… Voor de rest, kom maar op :wink:

2 likes

Deze werd tot nu toe een beetje gebruikt als Kuoe verzameltopic:

Dit is mijn blauwe Royal Smith, afgelopen oktober gekocht in de winkel in Kyoto:

10 likes

Gaaf.
Borduren lekker voort op de Pressage lijn.
Maar dan ietsje kleiner/vriendelijker.

Tja, de calendar lijn is al 13mm dik, wat kolder is voor een horloge met een 35mm kast.

Ik houd mijn hart vast, en voorspel dat de chronograaf heel erg dik wordt. De 35mm field watch die ik heb is erg leuk, maar ik draag hem bijna niet wegens ander geweld in de kist. Daarmee heb ik in mijn hoofd Kuoe tot “snack/niet doen” status terug gebracht.

37 x 37 x 14,3mm

Die 14,3mm dikte is mijn enige drempel om het nog niet te bestellen. Twijfel en nog eens twijfel.

Ik heb de Royal Smith 90-012 inderdaad. Bij mij zit hij wel vast in de roulatie. Hij biedt iets wat weinig andere horloges hebben voor mijn gevoel. Een bepaalde vintage charme en bescheidenheid, maar toch een dial dat in het oog springt.

De dikte, tja. Ik had hem liever 2 mm minder dik gezien maar het stoort me niet. Het draagt misschien onbewust bij aan de eigenzinnigheid. Zeker met de ‘soort van’ geïntegreerde band valt het niet echt op. Al draag ik hem vaker op leer.

Voor mij was de zalm de way to go, maar die panda op een zwart leer vind ik toch ook wel erg aantrekkelijk…

@Tsuyosa , probeer het ook eens bij een paar certified resellers op Chrono, uit mijn ervaring bleek dat je aardig wat korting op de nieuwprijs kon krijgen bij.

3 likes

De chronograaf bestaat al, dit zijn alleen nieuwe kleuren. En inderdaad, helaas 14,3 mm bij 37mm . Niet ideaal, maar voor mij geen reden om hem niet te kopen.

Misschien dat dit het verklaart:

“There is no beauty without some strangeness.” — Edgar Allan Poe

Dik, maar ook lekker :yum:

2 likes

Hebben jullie het weer over mij :sunglasses:

1 like

:joy:

1 like

Deze dialkleur én op staal; práchtig!

Maar goed, ik heb inmiddels een eindcollectie
en bovendien zit deze KUOE ver, heel ver boven mijn budget. Ik hou 't dus bij ‘kijken, kijken, niet kopen’.:grin:

3 likes

Deze gisteren toegevoegd aan de collectie. Weer eens wat anders!

6 likes

Gefeliciteerd! Ziet er idd wat anders uit.

2 likes

Gefeliciteerd met deze mooie NA Frank

2 likes

Slecht in foto’s maken maar zeker een prachtige horloge :slight_smile:

7 likes