Kurono Only

Ik volgde Kurono Tokyo al een poos, en wilde er altijd al eentje hebben (ook gezien mijn voorliefde met Japan. Toen de Grand Mori werd gereleased gelijk mn slag geslagen op de website (was binnen 12 minuten uitverkocht). :slight_smile:

Zoals je zelf al aangaf, de urushi dial, algehele afwerking - dat moet je in het echt ervaren (in het echt veel mooier dan op de fotos - vind ik dan).

Idd totaal anders dan de Daytona. Maar mijn collectie is nogal breed van dress, pilots, divers tot indie brands en g shocks :slight_smile:

2 likes

De Kurono GMT komt eraan:

6 likes

Poeh deze is mooi zeg! :star_struck:

16 likes

Mooie prijs ook… pfffffffffffff

Met de verhouding tussen prijs en kwaliteit zit het bij Kurono zeker goed. Nog steeds verbaasd als ik mijn Toki draag.

Heel gaaf. Wat moet ie gaan kosten ongeveer?

image
3460 USD ex

2 likes

Mooi ding, ik ben morgen toevallig even in Tokio maar helaas geen tijd om de bekende horlogewinkels te bezoeken :sob:

2 likes

Kreeg net weer een mail van Kurono met de optie om de Chronograph 3 ‘Hisui’ met voorrang te bestellen.

Heb even zitten rekenen… Waarbij de Toki inclusief bijkomende belasting/invoerrechten twee jaar geleden zo’n EUR 1800 kostte, tikt de Hisui bijna de EUR 4000 aan. Dat is wel echt serieus geld…

Ontdek t merk nu pas. Wel een gave microbrand met eigen identiteit. Zijn er hier mensen met een model in de verzameling?

Scroll even door het topic zou ik zeggen. Zo uit mijn hoofd zwerven veel modellen hier rond, maar wel in kleine getale. Ik meen paar Toki, een Grand Mori, volgens mij ook een ‘standaard’ Mori, en een enkele chrono en calendar.

Las laatst ergens een gerucht gelezen dat de kasten door Grand Seiko geleverd zouden worden.

De allocatie voor ‘friends & family’ is vergeven.

Morgen om 3pm Nederlandse tijd begint de reguliere verkoop. Ik verwacht wel dat je dan echt klaar moet gaan zitten.

Voor mij persoonlijk is de all-in prijs van zo’n EUR 4000,- toch echt wat te hoog.

1 like

Als ik het geld zo had liggen kocht ik er eentje van chrono24, bovenop de nieuwe Reiwa die ik net besteld heb. :upside_down_face::upside_down_face:

7 likes

Ook een week lang zitten dubben deze prachtige anniversary addition te kopen. Uiteindelijk niet gedaan vanwege de Railmaster NA.

@Fate_Amenable_To_Change bij mijn vorige Kuruno aanschaf ging het mis met de inklaringskosten bij DHL. Bovenop de 21% BTW hadden ze een fout gemaakt en me volledig belast op invoerrechten. Dus niet de €0,80 max die op horloges zit. Even naar kijken als je denkt: ‘wat is die DHL rekening hoog?’

(Bijkomende kosten als u online bestelt buiten de EU)

2 likes

Ik heb die roze gehad, tis een heel mooi horloge. Maar met mij geen klik. En ik werd een beetje gek van die rotor.

Leuk. Gefeliciteerd. Ik heb hem ook overwogen, maar ben er toch niet voor gaan zitten.

Het zijn dus 3 Reiwa’s geworden dacht ik op het forum hier! @Fate_Amenable_To_Change , @Peetje en ikzelf. Ik ben benieuwd!

Iemand een idee hoeveel horloges per batch ze uitbrengen eigenlijk?

5 likes

Tegenwoordig geen voorbedacht limiet volgens mij. Zoveel als er binnen het tijdslimiet gekocht worden.

De eerste met zilveren ring vind ik wel de mooiste. Of de nog vroege eggshell.

1 like

Ze kunnen de window kleiner maken natuurlijk om het aantal te beperken. Toen ik terugkeek na 24min was het sold out alleszins, geen idee hoeveel tijd het exact was.

2 likes

Normale uitgaven zijn ‘redelijk’ limited. De Calligra van maart van 188 per stuk.

Bij Anniversary editions worden alle aanvragen, die binnen het tijdslot komen, geleverd.

1 like