Kurono Only

Om de honger ietwat te stillen:

:heart_eyes:

4 likes

Geduld is een schone deugd dus… :blush:

1 like

Heel interessant. Hoe ga je in beroep hier tegen bij DHL, en hoe was jou ervaring hiermee?

1 like

Misschien teveel offtopic, dus ik zal het bondig houden. Ik zal uitgaan van twee situaties waar ik ervaring mee heb. Natuurlijk wens ik iedereen snel hun prachtige Kurono’s toe.

Situatie 1: Teveel invoerrechten betaald.

• De conclusie getrokken dat er teveel aan invoerrechten betaald is.
  • Telefonisch contact met DHL, zij gaven mij het mailadres van DHL Duty Payments.
  • Mail verzonden naar DHL Duty met een “Aanvraag van machtiging”.
  • DHL vraagt om betaalbewijs.
  • Betaalbewijs verzonden.
  • Onderstaande mail ontvangen van DHL Duty.
  • Afgehandeld via stappen uit onderstaande mail. Erg omslachtig en traag.

In de bijlage vindt u de door u aangevraagde machtiging en het officiële papierwerk van uw zending. 
Deze documenten kunt u uitprinten en samen met uw bewijsstukken en motivatiebrief naar het
 adres op de machtiging sturen om uw verzoek tot terugbetaling bij de belastingdienst kenbaar te maken.

Graag maak ik u erop attent dat de administratieve kosten  helaas niet teruggevorderd kunnen worden.

Situatie 2: Bijna teveel invoerrechten betaald.

• DHL stuurt de bekende mail “Betaling Invoerrechten en BTW”, met een specificatie en betaallink.
    Maar de invoerrechten zijn te hoog.
  • Mail met waybill nr en uitleg naar DHL Duty Payments
  • DHL heeft contact met de douane, die controleren of het inderdaad klopt.
  • Onderstaande mail ontvangen van DHL Duty.
  • Afgehandeld via stappen uit onderstaande mail.

Beste klant,

We hebben volgende feedback ontvangen van de douane collega's:

"Het juiste te betalen cashbedrag moet zijn: Invoerrechten 0,80 + BTW xxx,xx + 17,55 admin kosten DHL = € xxxx,xx.
De aangifte zal uiteindelijk als zodanig worden afgewerkt. "

Graag vragen wij u het totaal bedrag van € xxxx,xx van uw zending XXX XXXXXXX aan ons over te boeken.

Ter attentie van: DHL Express B.V.
Omschrijving: Uw naam + AWB nummer
Bankrekeningnummer: XXXXXXXXXXX

Graag vragen wij u na overboeking ons een screenshot van de betaling toe te sturen om de zending zo snel mogelijk naar u toe te laten komen.

2 likes

Net bericht gekregen dat die van mij onderweg is. Iemand anders hier hem al binnen? Zal mij benieuwen.

3 likes

Is je Kurono nu gearriveerd Veblen? Is het de nieuwe Reiwa?

Ik voorzie uit die video totale onleesbaarheid van het horloge. Hij had een streepje over het midden van de wijzer moeten brushen, zoals Grand Seiko dat doet bij donkere wijzerplaten.

Het zal me benieuwen. De mijne is er nog niet.

1 like

Ben ook heel benieuwd, beeldmateriaal zegt vaak niet zo veel.

Mijn order staat nog steeds op “unfulfilled” en heb ook nog geen bericht ontvangen, dus ik moet nog even geduld hebben. Dan kijk ik nog maar een filmpje in de tussentijd:

Idem! Voorlopig staat mijn gedacht op verkopen omdat ik met een andere aankoop in mijn hoofd zit, maar ik ben benieuwd of hij zal verrassen :thinking::blush:

De wijzers zullen wel wat verdwijnen tov die zwarte achtergrond inderdaad bij momenten, dat zie je wel vaker. Ik heb ooit een Zenith Elite gehad en die had dat ook. Even draaien met de pols en het was beter, dus zo storend was het niet. Maar als je GS gewend bent natuurlijk… :wink:

2 likes

Ik hoop dat al dat stof ook op het glas lag. :slight_smile: Hij maakt een pompeus verhaal, zonder in te gaan op welke kwaliteitsmaatstaf dan ook. Ik hoop dat er nog eens een fatsoenlijke review komt van dat horloge.

Het gaat goed komen.

3 likes

Beetje heel pompeus verhaal inderdaad, met termen als mindblowing, spectacular etc. Associeer ik meestal met influencers die worden betaald door de fabrikant. Hopelijk komt er een betere review.

Ik heb net bericht ontvangen dat ie onderweg is. :partying_face:

2 likes

De zojuist aangekondigde Kurono Chronomètre Souverain Sensu N.O.S.

Ik verwacht ook dat jij je zal gaan storen aan de afleesbaarheid van de Reiwa, maar dan met name door de wijzers in combinatie met de indices. Dat is bij al deze modellen een beetje… vreemd.

(Mocht dat inderdaad het geval zijn - laat het me weten ajb)

7 likes

Heel gaaf ding dit. Guilloche dial. Is dat de eerste keer bij Kurono?

Hier vind je de hele achtergrond over het caliber, wijzerplaat, etc.

1 like

Oef die blauwe is wel heel erg mooi weer!

@Fate_Amenable_To_Change hier ook een 24-uurs uurwerk…

1 like

Mooi hoor. Zonder power reserve meter zou ik geïnteresseerd zijn, nu wordt het wat te druk op de wijzerplaat.

1 like

Yup. En ook daarom weer niet iets wat ik zou overwegen. Ik heb de schurft aan de 24-uurs aanduiding, ook al is deze heel erg mooi gedaan. Het is tenminste geen Zeigerdatum, dat vind ik nog irritanter.

Ik kreeg zojuist een melding van DHL met inderdaad een hoge rekening voor BTW en invoerrechten. Kosten voor de invoerrechten alleen al ruim €80. Ik ga maar even mailen.

@Veblen hier ook last van gehad?

Update: ik heb even telefonisch contact gehad met de DHL Global Payment Portal. Er wordt contact opgenomen met de douane en er werd beaamd dat het tarief voor horloges inderdaad lager is. Het loont dus om er even achteraan te gaan.

1 like