Zoals Bidle ook al opmerkte zijn aan cosc specs nog wel wat meer eisen verbonden. Een van de belangrijkte is de maximale afwijking tussen de verschillende posities.
Bijvoorbeeld: plat met glas naar boven een afwijking van +5 sec. Met glas naar beneden mag de afwijking dan niet groter als een paar seconden zijn. Als in die positie plotseling een verlies optreedt, dus een afwijking in de min, klopt er iets niet. Zo kan het zijn dat een uurwerk met de kroon omhoog constant loopt maar in een andere positie veel sneller. Cosc garandeert dat de afwijking tussen de posities zo klein mogelijk is. Mijn Girard Perregaux is afgeregeld op gemiddeld +5 sec/d.
Op alle posities bedraagt de maximale afwijking 3 seconden, hij loopt van +4 tot +7 sec/d.
Als mensen zich storen aan afwijkingen van een paar seconden per dag, dan vraag ik me werkelijk af of een mechanisch uurwerk is wat je zoekt.
Over Breitling en de eventuele discutabele kwaliteit onhoudt ik me van commentaar…
Ook een mechanisch horloge kan heel precies lopen. Mijn eigen Mido All Dial GMT loopt tussen +1 en 0 (afgelopen 2 jaar) terwijl het geen gecertificeerde chronometer betreft maar een ETA 2893-elaboré.:~
Ook interessant: de DKD-gecertificeerde Guinand 40.50 Chronometer (wordt door de oude heer Sinn gefabriceerd) Let wel de DKD test het horloge compleet en niet alleen het werk (COSC). De normering is vergelijkbaar.
Overigens lopen de niet gecertificeerde Guingands bij tests ook binnen chronometer waarden; zie Uhren-Magazin.(tu)
Draait al 15 jaar prima, nooit problemen mee gehad.
Wel een beetje op uitgekeken maar… wat wil je na zoveel jaren.
Toppie ook een prachtige sinn heb zelf de 903st,maar hij heeft toch wel een service beurtje gehad?
Ja,één keer.
Waarom hebben ze overigens die linker knop gemaakt voor de binnenring? Weet jij dat?
grt
Peter
Ja ik heb hem zelf dus ik weet het dat is gewoon om de bezel mee te draaien .
Dus niet met de hand zoals bij jou model.
Vond ik juist mooi die knop,maar moet je ding zijn.
Ik ben gek op knoppen, drukkers, wijzers.
Moet alleen tegenwoordig een leesbril opzeten om te zien hoe laat het is.
Ja dat probleem heb ik hellaas ook net 50 plus geworden
Zie de echte schoonheid met een leesbril op :X
helijan12 Schreef:
Ja dat probleem heb ik hellaas ook net 50 plus
geworden
Zie de echte schoonheid met een leesbril op :X
Me-2
Ik denk dat ik maar naar de duikers overstap, van die vette wijzers en vette cijfers
Ja zat ook al aan een U boat te denken X(
Heb alvast de Seiko srp 043 aangeschaft , grote cijfers is hard nodig het laatste jaar.::o
Hallo, het verbaasd mij dat zulke gerespecteerde merken zulke grote afwijkingen hebben. Ik heb zelf een Edox Diver (quartz) van vorig jaar en die loopt na een half jaar nog geen seconde achter! En dat terwijl dat horloge nog geen €400 kost.
Een Breitling zou toch ook geen afwijking mogen hebben? Oké een paar seconde per maand zou accpetabel zijn maar zeker niet meer voor zoveel geld. Wat rechtvaardigd anders de hoge prijs?? Alleen de naam??
Gegroet,
Ricardo.
Eh… quartz is sowieso nauwkeuriger dan mechanisch… :#
En wat de hoge prijs rechtvaardigt… gebruik de zoekfunctie en je komt daar de discussie hierover vast tegen.
Niels2 Schreef:
Eh… quartz is sowieso nauwkeuriger dan
mechanisch… :#
Ik zie toch regelmatig staan bij quartzklokkies dat ze een afwijking van 15 seconden per maand kunnen hebben. Sommige mechnanische doen dat een stuk beter.
Een mechanisch uurwerk is een beetje nostalgie, respect voor honderden jaren mechanische evolutie. Natuurlijk dat “electronische” klokken beter lopen. Zelfs het klokje op Uw computer loopt beter dan een mechanisch uurwerk van 10.000 euro. Een volkswagen Golf is ook meer betrouwbaar dan een Ferrari.
Groetjes
Die vergelijking gaat niet helemaal op, de Ferrari kan veel harder, je lokt er meer blondines mee, etc, etc.
Horloges moeten de tijd aangeven, en ze lopen allebei even “hard”.
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum en mijn jongensdroom was het kopen van een blauwe Breitling Navitimer. Nu ik wat ouder ben, heb ik het budget om er een aan te schaffen en kan ik eindelijk mijn jongensdroom waarmaken voor mijn 60ste verjaardag. Na wat deskresearch ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een Breitling Navitimer met een donker blauwe wijzerplaat, witte subdials en een blauwe lederen band wil en dan ook nog in de 43 mm uitvoering. Nu blijkt dat mijn keuze niet meer in de winkel (nieuw) te koop is, alleen in 46 mm en dat vind ik echt te groot. Ik ben dan ook bereid een uitstekende 2de hands te kopen, mits voorzien van alle papieren en ook in ZEER goede staat e.d.
Nu is mijn vraag, mbt mijn “ideale” keuze: zijn er bepaalde type jaren e.d. die ik het beste wel of niet kan kopen? Waar moet ik op letten?, waar vind ik die? (nergens te vinden op Internet, wel veel in de zwarte uitvoering en die wil ik niet), hoe kan ik de kwaliteit van het uurwerk (laten) controleren dat die goed is en hoe weet ik 100% zeker dat het een echte is? (er wordt volgens mij heel veel neppe aangeboden, papieren en dozen zijn ook na te maken, toch?)
De gouden tip wordt persoonlijk door mij beloond met een fles wijn uit mijn eigen collectie
Alvast dank en alle tips zijn zijn welkom
Je schudt een 13 jaar oud draadje met DIE titel wakker hiervoor?
Bij twijfel of als je er niet zoveel verstand van hebt maar wel zekerheid wilt … gewoon breitling dealers in de gaten houden.
Kun je het horloge passen en gebruikt is met aantoonbaar onderhoud door breitling altijd een plus.
Volgens mij zijn de modellen die je bedoelt met 7750 … opzich prima uurwerk.