Kwaliteit Breitling Navitimer is niet zo goed

helijan12 Schreef:

Ja dat probleem heb ik hellaas ook net 50 plus
geworden :smiley:
Zie de echte schoonheid met een leesbril op :X

Me-2 :wink:

Ik denk dat ik maar naar de duikers overstap, van die vette wijzers en vette cijfers

Ja zat ook al aan een U boat te denken X(

Heb alvast de Seiko srp 043 aangeschaft , grote cijfers is hard nodig het laatste jaar.::o

Hallo, het verbaasd mij dat zulke gerespecteerde merken zulke grote afwijkingen hebben. Ik heb zelf een Edox Diver (quartz) van vorig jaar en die loopt na een half jaar nog geen seconde achter! En dat terwijl dat horloge nog geen €400 kost.
Een Breitling zou toch ook geen afwijking mogen hebben? Oké een paar seconde per maand zou accpetabel zijn maar zeker niet meer voor zoveel geld. Wat rechtvaardigd anders de hoge prijs?? Alleen de naam??

Gegroet,
Ricardo.

Eh… quartz is sowieso nauwkeuriger dan mechanisch… :#

En wat de hoge prijs rechtvaardigt… gebruik de zoekfunctie en je komt daar de discussie hierover vast tegen.

Niels2 Schreef:

Eh… quartz is sowieso nauwkeuriger dan
mechanisch… :#

Ik zie toch regelmatig staan bij quartzklokkies dat ze een afwijking van 15 seconden per maand kunnen hebben. Sommige mechnanische doen dat een stuk beter.

@ricardo

Een mechanisch uurwerk is een beetje nostalgie, respect voor honderden jaren mechanische evolutie. Natuurlijk dat “electronische” klokken beter lopen. Zelfs het klokje op Uw computer loopt beter dan een mechanisch uurwerk van 10.000 euro. Een volkswagen Golf is ook meer betrouwbaar dan een Ferrari.

Groetjes

1 like

Die vergelijking gaat niet helemaal op, de Ferrari kan veel harder, je lokt er meer blondines mee, etc, etc.
Horloges moeten de tijd aangeven, en ze lopen allebei even “hard”.

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum en mijn jongensdroom was het kopen van een blauwe Breitling Navitimer. Nu ik wat ouder ben, heb ik het budget om er een aan te schaffen en kan ik eindelijk mijn jongensdroom waarmaken voor mijn 60ste verjaardag. Na wat deskresearch ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een Breitling Navitimer met een donker blauwe wijzerplaat, witte subdials en een blauwe lederen band wil en dan ook nog in de 43 mm uitvoering. Nu blijkt dat mijn keuze niet meer in de winkel (nieuw) te koop is, alleen in 46 mm en dat vind ik echt te groot. Ik ben dan ook bereid een uitstekende 2de hands te kopen, mits voorzien van alle papieren en ook in ZEER goede staat e.d.

Nu is mijn vraag, mbt mijn “ideale” keuze: zijn er bepaalde type jaren e.d. die ik het beste wel of niet kan kopen? Waar moet ik op letten?, waar vind ik die? (nergens te vinden op Internet, wel veel in de zwarte uitvoering en die wil ik niet), hoe kan ik de kwaliteit van het uurwerk (laten) controleren dat die goed is en hoe weet ik 100% zeker dat het een echte is? (er wordt volgens mij heel veel neppe aangeboden, papieren en dozen zijn ook na te maken, toch?)

De gouden tip wordt persoonlijk door mij beloond met een fles wijn uit mijn eigen collectie :blush:

Alvast dank en alle tips zijn zijn welkom

1 like

Je schudt een 13 jaar oud draadje met DIE titel wakker hiervoor? :sweat_smile:

6 likes

Bij twijfel of als je er niet zoveel verstand van hebt maar wel zekerheid wilt … gewoon breitling dealers in de gaten houden.
Kun je het horloge passen en gebruikt is met aantoonbaar onderhoud door breitling altijd een plus.
Volgens mij zijn de modellen die je bedoelt met 7750 … opzich prima uurwerk.

1 like

En die 41mm of andere kleuren?

A

Blauw met witte subdials en 43 mm? Ik zou eigenlijk niet weten welke referentie dat is. Er bestaat in elk geval wel een blauwe A23322, die is een ruime 41 mm. @BG1 heeft er zo eentje (foto is van hem).

Ik heb hier zelf de zwarte versie van, gewoon via Marktplaats. Er bestaan natuurlijk neppers, maar de meeste zijn vrij gemakkelijk te herkennen omdat ofwel de chronograaf niet klopt qua indeling en/of functie, ofwel de datumschijf te diep ligt, ofwel de afwisselende oriëntatie van de cijfers op de datumschijf niet aanwezig is (zie foto’s hieronder). Kopieën die écht niet (van buitenaf) van een echte te onderscheiden zijn, zijn volgens mij behoorlijk zeldzaam, als ze überhaupt bestaan.

Veel plezier met de zoektocht!

4 likes

Geniet van de zoektocht.

5 likes

Op chrono 24 kan je zoeken op land, deze zit in Maastricht bij gerespecteerde verkoper.

1 like

Een A23322 of AB0120 past het beste bij jouw wensen denk ik. Beiden goed verkrijgbaar op de gebruikte markt

Ik vind het lastig een merk / type op basis van incidenten (dus niet statistisch onderbouwd) af te serveren. Ik zie dat op fora bij diverse merken gebeuren waarbij objectiviteit vaak ver te zoeken is. Overigens denk ik dat ook voor het faillissement Breitling een prestigieus merk was.

1 like

Calling @HorloG Calling @HorloG !!!

Bestaat er in de catalogi van Breitling zoiets als een sunburst blauwe Navitimer Chronograaf in 43mm?

1 like

AB012721 (wel 46mm)

1 like