Kwaliteit Breitling Navitimer is niet zo goed

wimvdc Schreef:

@ Bidle

Ik heb reeds een aantal uurwerken gehad met een
certifikaat van chronometer COSC.
Eén seconde vindt U overdreven. Het kan toeval
zijn maar bv mijn Breitling Navitimer Olympus had
de eerste maanden een afwijking van 0,5 second per
dag. Ik heb een Rolex GMT II (ceramic) COSC en die
heeft wel een afwijking van 3 seconden per dag.
Mijn Zenith El Primero caliber 400 had geen COSC
certifikaat en had in het begin een afwijking van
1 second per dag.
nog meer blabalbblablablablabla

Hoho, mbt COSC. Vandaar ook mijn link zodat je iets meer kennis op kunt doen. Je komt op mij over als iemand die niet weet waar de klepel hangt. Verder heb ik al lang geen posts hier gezien over mensen die erg veel waarde hechten aan een COSC certificaat, dus enfin…

Daarbij heeft een horloge ook nog eens in elke positie een andere afwijking! Zoals elders al gereageerd is; wellicht dat een quartz horloge goed voor je is?

Hier nog een link voor je van goede reviews, zodat je zien hoe ze de betere horloges testen en waar die op uit komen.

M.b.t. IWC ik weet nog wel een model met problemen en zo hebben meerdere merken hun problemen gehad.

Je hebt iig een mooie collectie! :slight_smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

Sorry hoor, vind dit een beetje een onzinverhaal.

Elke fabrikant heeft zijn verhalen, daar zal
Breitling niet veel van afwijken. Breitling
verkoopt een hoop horloges, dus er gaat wel eens
wat mis. Heb zelf een Crosswind vanaf 2000, nooit
een beurt gegeven en loop als een zonnetje!

Maar om nou IWC een van de groten te noemen, dan
heb je volgens mij inderdaad de klok horen luiden.
IWC is in mijn ogen niets meer dan een
marketingapparaat…

Allereerst hulde voor de OP, want Breitling is toch een troetelkindje van veel forummers.

Maar terzake: misschien moeten we gewoon vaststellen dat kwaliteit een bepaald bedrag kost. Alles boven dit bedrag is poeha. Wat is dit bedrag? Geen idee, maar hij ligt vaak onder de prijzen die IWC, Breitling en andere ‘high end’ producenten rekenen. Waarom lopen de meeste Steinharts als een zonnetje?

Ik kan iemand die de navitimer en de sinn 903 beide gehad heeft ,hij durfde niet in de regen te lopen omdat hij het probleem ook eerder gehad heeft met een navitimer.
Vind de breitling ook kwa prijs erg oversized .
Daarom heb ik voor de sinn gekozen,ook omdat de meeste mensen het merk niks zegt,wat bij een breitling uiteraard anders is.
Draag nu al 3 jaar met veel plezier de 903, het grote voordeel vind ik de glasbodem en de bezel knop links maar okay dat is persoonlijk.
Verder de prijs alhoewel sinn valt mij op ieder jaar duurder word de 903 kost nu net onder de 2000.
Oordeel zelf maar.

@ helijan, ik heb niet alle Breitling prijslijsten meer van de afgelopen jaren, maar de navitimer heeft ook een aardige verhoging gehad.::o
Ik heb het nu over de “instap Navitimer” met lederen band en gesp.
Prijs in;

2008–> € 3890,–
2009–> € 4180,–
2011–> € 4610,-- ( v.a. 01-10.10 tot heden)

Sinn is daarom ook zeker een heel goed alternatief, alleen jammer dat NL geen uitgebreidt dealernetwerk heeft.

r.obelink Schreef:

Sinn is daarom ook zeker een heel goed
alternatief, alleen jammer dat NL geen uitgebreidt
dealernetwerk heeft.

Horlogeplatform kan aan alle modellen komen dacht ik. Officiële dealer in Nederland.
http://www.watch-store.com/sinnvoor.html

mcfr Schreef:

r.obelink Schreef:

Sinn is daarom ook zeker een heel goed
alternatief, alleen jammer dat NL geen
uitgebreidt
dealernetwerk heeft.

Horlogeplatform kan aan alle modellen komen dacht
ik. Officiële dealer in Nederland.
http://www.watch-store.com/sinnvoor.html

Klopt als een bus en daarbij ook een topzaak!! (tu)

Ik wil zelf ooit de 656 nog wel eens hebben.
De 656 had geen datum moeten hebben, dan was hij perfect.
Ik kan me nog steeds niet over de schuine datum heen zetten.
Mocht dat ooit gebeuren komt de 656 deze kant op :slight_smile:

Edit: eigenlijk moet ik niet zeuren, heb toch de horlogeforum limited sinn lookalike

on topic: mijn Superocean heeft nog nooit een service beurt gehad in 10 jaar en loopt nu ongeveer tussen de 5 en 8 sec. per dag achter.
iets teveel, maar in 10 jaar tijd…
Deze zomer krijgt hij zijn eerste service beurt, maar ik ben tevreden met de kwaliteit.

@ mcfr & Bidle;
Klopt, dit is mij bekend, ik heb hier inmiddels ook al een paar keer per mail contact mee gehad (zeer positief),maar ik woon er 150 km vandaan en zou graag ff op een dagje naar binnen wandelen om de modellen te bewonderen.
Tevens is het zo dat Gerard de modellen 6000, 903 St & 900 Pilot (nog) niet op voorraad heeft.
Wat ik hier alleen mee bedoelde is dat ik ze alleen in Den Haag kan bewonderen en niet elders.
Ik wil ze toch eerst in het eggie zien alvorens ik bestel…
Sorry voor het misverstand :slight_smile:

P.s. ik heb deze maand in Duitsland de nieuwste catalogus 2010-2011 aangevraagd en is zeker de moeite waard.
Ik begin Sinn ook steeds meer te waarderen :~

r.obelink Schreef:

Ik wil ze toch eerst in het eggie zien alvorens ik
bestel…

Dat kan ik me wel voorstellen! :slight_smile:

Hoi,

Interessant verhaal, wat je meteen met beide benen weer terug op de grond zet. Daar bedoel ik mee dat ook de duurdere merken zo hun stiefkindje hebben. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en daar kan je meteen je voordeel mee doen. Dergelijke achtergrond info zou voor mij een goede reden zijn om met een grote boog om een dergelijk product heen te lopen. Even los van het feit of je die mooi vind of niet. Iets wat in de basis niet goed is doordacht, en daardoor op zo’n korte termijn problemen geeft, hoef ik persoonlijk niet.

Ik heb maar één horloge wat officieel cosc is gecertificeerd, de SMP300.
Die heb ik gebruikt gekocht, met een jaar garantie. Dat was achteraf maar goed ook, want juist deze Omega liep onregelmatig en gemiddeld 15 sec per 24h in de min. Na wat over en weer gedoe is de klok vorige week teruggekeerd van de horlogemaker. Nu lijkt het allemaal in orde, ik ben benieuwd of het lopen nu stabiel blijft. Ik heb goede hoop, de eerste tekenen zijn goed.

Mijn Eterna Monterey 500m is niet gecertificeerd, en die loopt +2 sec per 24uur.
De PD6310 is dat ook niet, en die loopt zelfs +1 sec per 24 uur gemiddeld.
De Milestone loopt rond de 6 sec in de plus per 24 uur, en de Eterna pininfarina zit op + 8 sec per dag. Die twee lopen dus wat vlotter, maar zijn wel stabiel in hun afwijking.

Soms wil je bepaalde kwaliteits issues liever niet weten, aan de andere kant is met een beetje kennis van zaken ook narigheid te vermijden. Laatst was er een heel Tag Heuer verhaal, wat nog veel en veel treuriger was dan deze Breitling affaire…

Groet,

Nico.

Wat maakt het alemaal uit?
In een Bentley zitten ook Volkswagen knopjes!

Heb zelf een Seawolf en ben er erg tevreden over, loopt als een zonnetje op een in basis ETA uurwerk.

Zolang je zelf maar blij bent (ookal is het met een “Fiat” (waarbij kanttekening dat Ferrari ook Fiat onderdelen gebruikt :slight_smile: dan is het toch perfect.

ik vind de Navi ook een prachtig uurwerk.

Zoals Bidle ook al opmerkte zijn aan cosc specs nog wel wat meer eisen verbonden. Een van de belangrijkte is de maximale afwijking tussen de verschillende posities.
Bijvoorbeeld: plat met glas naar boven een afwijking van +5 sec. Met glas naar beneden mag de afwijking dan niet groter als een paar seconden zijn. Als in die positie plotseling een verlies optreedt, dus een afwijking in de min, klopt er iets niet. Zo kan het zijn dat een uurwerk met de kroon omhoog constant loopt maar in een andere positie veel sneller. Cosc garandeert dat de afwijking tussen de posities zo klein mogelijk is. Mijn Girard Perregaux is afgeregeld op gemiddeld +5 sec/d.
Op alle posities bedraagt de maximale afwijking 3 seconden, hij loopt van +4 tot +7 sec/d.
Als mensen zich storen aan afwijkingen van een paar seconden per dag, dan vraag ik me werkelijk af of een mechanisch uurwerk is wat je zoekt.
Over Breitling en de eventuele discutabele kwaliteit onhoudt ik me van commentaar…

Ook een mechanisch horloge kan heel precies lopen. Mijn eigen Mido All Dial GMT loopt tussen +1 en 0 (afgelopen 2 jaar) terwijl het geen gecertificeerde chronometer betreft maar een ETA 2893-elaboré.:~
Ook interessant: de DKD-gecertificeerde Guinand 40.50 Chronometer (wordt door de oude heer Sinn gefabriceerd) Let wel de DKD test het horloge compleet en niet alleen het werk (COSC). De normering is vergelijkbaar.
Overigens lopen de niet gecertificeerde Guingands bij tests ook binnen chronometer waarden; zie Uhren-Magazin.(tu)

Draait al 15 jaar prima, nooit problemen mee gehad.
Wel een beetje op uitgekeken maar… wat wil je na zoveel jaren.

Toppie ook een prachtige sinn heb zelf de 903st,maar hij heeft toch wel een service beurtje gehad?

Ja,één keer.
Waarom hebben ze overigens die linker knop gemaakt voor de binnenring? Weet jij dat?
grt
Peter

Ja ik heb hem zelf dus ik weet het :wink: dat is gewoon om de bezel mee te draaien .
Dus niet met de hand zoals bij jou model.
Vond ik juist mooi die knop,maar moet je ding zijn.

Ik ben gek op knoppen, drukkers, wijzers.
Moet alleen tegenwoordig een leesbril opzeten om te zien hoe laat het is.

Ja dat probleem heb ik hellaas ook net 50 plus geworden :smiley:
Zie de echte schoonheid met een leesbril op :X