Kwaliteit hoeft niet duur te zijn

Ik zal hier niet beginnen met een discussie of een horloge waar je ook een mooie auto voor kunt kopen het geld waard is. Dat is een kwestie van smaak en vooral vraag en aanbod. Als je het boek van Bas Haring gelezen hebt over “waarom is cola duurder dan melk”, dan weet je dat de prijs van een product gewoon verzonnen is. De relatie met de werkelijke productiekosten is veel minder groot dan menigeen denkt. Maar dat is ook zo met andere producten zoals spijkerbroeken, laat staan met luxe producten als parfum.

Ik vind het wel steeds leuker om te zien dat je met een minder hoog budget ook heel veel lol kunt hebben. En dat je soms verbaasd bent over de kwaliteit. Mijn Timex S1 is daar een mooi voorbeeld van.

Of je het ontwerp nu mooi of minder mooi vind, het is in ieder geval een afwijkende kast. Gemaakt met een speciale giettechniek die voor dit budget (ca. 400 euro) deze kastvorm mogelijk maakt.

Het uurwerk, een Miyota, maakt bij het opwinden een wat “ruw” geluid. Maar de prestaties zijn volgens mij best goed. Ik heb hem vanochtend weer eens aan de OneOf accuracy gehangen en dat gaf dit resultaat. Volgens mij een mooie score.

42 likes

:popcorn:

Jouw definitie van kwaliteit. Iedereen heeft een andere en daarom kom je hier niet en nooit uit.

Ik vind dit iig een sympathieke timex.

4 likes

Helemaal mee eens. Miyota is prima. Heb zelf een AliExpress horloge van €80 met een miyota die ook een wat ruw geluid maakt. Maar het opwinden zelf gaat soepel. Ook de automaat is wat luidruchtig soms, spint in de rondte.

Heb je nog wat foto’s van de Timex? Dit merk maakt toffe horloges voor een scherpe prijs.

Tof horloge :+1:t2:

1 like

Mooie Timex ! Een paar foto’s meer zou leuk zijn :grinning:

Prachtige Timex met een bijzondere kast en uitstekend Miyota uurwerk.

De automaten van Miyota staan bekend om hun luidruchtige aanwezigheid, maar dat heeft geen invloed op de betrouwbaarheid. Ik heb verschillende Citizen met een automatisch uurwerk, maar mij stoort het niet. In de jaren zijn ze heel betrouwbaar gebleken .
Heel veel plezier ermee

4 likes

Leuke Timex, zeker wel value for money

Ik denk ook dat het beter is om naar prijs/kwaliteit verhouding te kijken.

2 likes

Precies. En daarom wil iedereen rolex

:clown_face:

1 like

image

4 likes

Prijs/kwaliteit verhouding van een Rolex is naar mijn mening alleen goed als je de list prijzen gebruikt.

3 likes

Nee :sob::sob::sob: niet weeeer.

13 likes

Deze is ook heel leuk en de kwaliteit vast ook wel prima.
Mooi horloge!

16 likes

28 likes

Ja, zeker bij de duurdere horlogemerken is het gewoon wat de gek ervoor geeft. Leuk horloge, deze Timex. Veel plezier ermee!

3 likes

Ik dacht al, waar blijft het?

6 likes

Mooie Timex met een prima uurwerk. Over kwaliteit kun je heel erg twisten, maar ik denk ook dat je voorzichtig kunt stellen dat de stappen in kwaliteit steeds kleiner en duurder worden al naar gelang je de bovenkant van de markt nadert.

En dan zijn er nog een paar merken die voor aanzienlijk meer geld toch minder kwaliteit weten te leveren. :slight_smile: Maar dat was de discussie niet.

Pffffff… Ik vind een Explorer typisch een 2500,- Euro horloge. Als je 'm naast een Nomos Club Neomatik Sport legt pak ik de Nomos wel. De prijs/kwaliteit van Rolex is in mijn optiek in balans rond 40% van de listprijzen.

Zo is de prijs / kwaliteitsverhouding van een JLC Reverso nog in balans rond 60% van de huidige listprijs, maar dat heeft meer te maken met de exorbitante verhogingen die ze daar door hebben gevoerd.

11 likes

:joy:

Nomos. Wat heb ik daar niets mee zeg.

8 likes

Precies, Rolex is gewoon overpriced, en daar doet waardebehoud niets aan af. Dus met een kleine investering kun je vrijwel voor niets of zelfs met winst een Rolex flashen. Alhoewel het geen paasen meer is blijft dit simpelweg het hele eieren eten :grin:

5 likes

Ik ben er steeds meer van overtuigd dat die prijs/kwaliteit ook iets heel persoonlijks is. Mensen zijn bereid om extra te betalen voor luxe. Denk dat het best mogelijk is om een horloge te maken met de kwaliteit van een rolex voor een fractie van de prijs. Maar dat heeft helemaal geen zin. Want we kopen niet op basis van de kwaliteit of de prijs. Het is wat iemand ervoor wil uitgeven.
Ik vind daarom Timex zo aardig en zeker deze S1. Het is een bijzonder ontwerp. Er is een speciale techniek gebruikt om de kast zo te maken. En ook deze S1 wordt geproduceerd voor een fractie van de prijs waarvoor hij wordt verkocht. Maar dat is prima.

2 likes