sarsippius Schreef:
Dat gaat om een Ingersoll zo te zien. Het heeft in
ieder geval de layout van de 7751, maar zal toch
echt een Chinese kloon zijn.
Kloon. Zie: http://www.watchtime.net/heftarchiv2/show.php?pdf=CH_2012_01_058.pdf
Dat gaat om een Ingersoll zo te zien. Het heeft in
ieder geval de layout van de 7751, maar zal toch
echt een Chinese kloon zijn.
Kloon. Zie: http://www.watchtime.net/heftarchiv2/show.php?pdf=CH_2012_01_058.pdf
sarsippius Schreef:
Dat gaat om een Ingersoll zo te zien. Het heeft
in
ieder geval de layout van de 7751, maar zal
toch
echt een Chinese kloon zijn.Kloon. Zie:
http://www.watchtime.net/heftarchiv2/show.php?pdf=
CH_2012_01_058.pdf
Hoe komen we nu van quartz horloges op een kloon van de 7751? :S
lencoth Schreef:
sarsippius Schreef:
Dat gaat om een Ingersoll zo te zien. Het
heeft
inieder geval de layout van de 7751, maar zal
toch
echt een Chinese kloon zijn.Kloon. Zie:
http://www.watchtime.net/heftarchiv2/show.php?pdf=
CH_2012_01_058.pdf
Hoe komen we nu van quartz horloges op een kloon
van de 7751? :S
Lees de thread terug. Wat mij betreft, help ik iemand graag, ook al is het OT.
Maar dat is mijn vriendelijke aard…
lencoth Schreef:
Lees de thread terug.
Oh, neem me niet kwalijk. Ik maak me overigens vaak aan hetzelfde schuldig hoor. Maar de forumregels hebben eigenlijk wel gelijk wat dit betreft. Off Topic gaan kan worden opgevat als een gebrek aan respect voor de topicstarter. Maar zoals gezegd, ik heb me hieraan ook vaker schuldig gemaakt. Zoals nu dus… :+
Oh, neem me niet kwalijk.
Ik neem je niets kwalijk
Maar de
forumregels hebben eigenlijk wel gelijk wat dit
betreft. Off Topic gaan kan worden opgevat als een
gebrek aan respect voor de topicstarter.
Ze zijn er, die regels. Dus proberen we ons daar aan te houden. Maar als je de hele thread doorleest, zie je dat er feitelijk weinig relevante postings bij zitten die de vragen van de TS werkelijk beantwoorden. We moeten dus maar niet te streng zijn :#
Ik vind namelijk het onderwerp wel interessant. In het begin van mijn horlogeverslaving had ik een afkeer van quartz. Ik begrijp nu niet waarom, ik heb nu meerdere mooie quartz horloges. Wat ik vooral interessant vind, is dat in dit topic een verband wordt gelegd tussen de prijs van een quartz horloge en de kwaliteit van het uurwerk en diens nauwkeurigheid.
Dit gebeurt bij automaten eigenlijk nooit, en dat is maar goed ook, wat dat verband is er m.i helemaal niet. Een patek zal amper nauwkeuriger lopen dan b.v een Oris. Een een quartz Omega zal dus ook niet nauwkeuriger zijn dan een Citizen.
Kwaliteit zit gedeeltelijk in de materialen.
Duurdere modellen hebben meer functies, goldplated
en een aantal jewels. Zoals meerdere al melden is
ook de thermocompensatie een extra. Maar ook een
quartz horloge van 20 euro doet zijn ding naar
behoren. M.a.w. Is een Mercedes beter dan een
Honda? Het is vooral een kwestie van wat je zelf
wilt hoe ziet de verpakking eruit en wat wil je
ervoor betalen.
Nee de Mercedes is aantoonbaar veel slechter dan een Honda in alle betrouwbaarheidsstatistieken. Dat is appels met peren vergelijken.
Bert
Een een quartz Omega zal
dus ook niet nauwkeuriger zijn dan een Citizen.
Grote kans dat de quartz Omega TC is, de gemiddelde Citizen bij de plaatselijke juwelier niet. Citizen maakt wel TC quartzen (zoals de Chronomaster, +5/-5s per jaar) maar die zitten op ca. €2000.
Ik had nog geen TC quartz en heb deze zojuist besteld:
Voor €505 een vrolijk grab&go zomerhorloge. En in de winter doet hij aan de zomer denken.
Ik zie op de site van Soehnle de Bison no 19
staan. Als ik naar de functies kijk zou hun
kaliber 887 dan een “opgeleukte” valjoux 7751
zijn. Voor de 699 euries waar dit klokje voor
verkocht wordt, lijkt dit haast onmogelijk. Of zit
er een kloon in?
Ingersoll bedoel je.
Bert, ik bedoel heirmee dat mijns inziens niet duidelijk aan te tonen dat een goedkope quartz van 35 euri duidelijk beter is dan een quartz van 1500 euri maar dat het aantonbare verschil vooral de verpakking en wat,ateriaal is waarbij niet aantoonbaar is dat een goldplated weer beter is dan een niet goldplated. En dat een Honda beter is, daar ben ik van overtuigd als eigenaar van een Civic type S en een CR-V in XL uitvoering:D
Leuk linkje:
Leuk linkje:
De conclusie is dat je vrij goedkoop een TC quartz zou kunnen knutselen.
Dat de prijzen per 1000 zijn, dat laten we dan even terzijde.
Maar als je een TC koopt, betaal je duidelijk véél meer dan de materiaalkosten.
Een verschijnsel dat wellicht typerend is voor alle luxe goederen, de disconnect tussen kostprijs en verkoopprijs
Ik had nog geen TC quartz en heb deze zojuist
besteld:http://i521.photobucket.com/albums/w337/lencoth/CE
RTINADS-2Chronograph1_zpsfa60e07f.jpgVoor €505 een vrolijk grab&go zomerhorloge. En in
de winter doet hij aan de zomer denken.
Hij is echt fraai! Ik heb de 125th anniversary limited op m’n wishlist.
Niets mis met een kwaliteit quartz. In het begin had ik er weinig mee maar kan het nu steeds meer waarderen. Er zitten echte juweeltjes tussen. Bijzonder en vrij zeldzaam is de Oysterquartz, want daar zijn er maar echt weinig van gemaakt. Het eigen huis ontwerp uurwerk is het meest accurate Rolex uurwerk ooit :).
Hier een bijzonder mooi informatief artikel over high end quartz: http://forums.watchuseek.com/f9/thermocompensation-methods-movements-2087.html
Deze Civic rijder is ook blij met zijn Honda…
En met mijn citizens, waarvan 1 met ecodrive;-)
Bert, ik bedoel heirmee dat mijns inziens niet
duidelijk aan te tonen dat een goedkope quartz van
35 euri duidelijk beter is dan een quartz van 1500
euri maar dat het aantonbare verschil vooral de
verpakking en wat,ateriaal is waarbij niet
aantoonbaar is dat een goldplated weer beter is
dan een niet goldplated. En dat een Honda beter
is, daar ben ik van overtuigd als eigenaar van een
Civic type S en een CR-V in XL uitvoering:D
Goh, ik wist niet dat Rolex ook Quartz uurwerkjes had…
Inderdaad Ingersoll. Teveel pagina’s geopend geeft wat verwarring. Overigens sorry dat ik van het onderwerp ben afgedwaald. Was niet respectloos bedoeld richting Chris.
Ik vind dit ook een leuk topic,
Heb zelf een precista quartz met 10 jaar batterij. Is echt grap & go.
Door dit topic ben ik wat gaan lezen over high end quartz uurwerken. Zo een breitling b-1 vind ik toch wel heel erg gaaf. Hmmmm en ik wilde gaan sparen voor een speedmaster:)
Nu begint het ergens over te gaan. Ik heb 10 jaar lang mechanische horloges verzameld, nieuw (Oris) en vintages (o.a. Zenith). Heb het er nu eigenlijk een beetje mee gehad, mede gezien de hoge onderhoudskosten, en me opeens weer gaan interesseren voor quartz.
Ik ben overigens de topicstarter en niet de naamgenoot van hierboven
Dan ben ik wel eens benieuwd wat nu echt goede quartz uurwerken zijn. Naast breitling. Niet extreem duur maar rond de 1000/1500?