Kwaliteit kwartsuurwerken

Ik zou zeggen:

Citizen chronomaster, wordt hoog gewaardeerd, maar ik heb hem nog nooit irl gezien,
Grand Seiko heeft prachtige quartz modellen,
Rolex in hun oyster quartz, maar deze zijn niet meer in hun gamma

Oeps, allen boven de 1500€

MT043 Schreef:

Dan ben ik wel eens benieuwd wat nu echt goede
quartz uurwerken zijn. Naast breitling. Niet
extreem duur maar rond de 1000/1500?

die certina blijkbaar, maar als ik quartz neem, dan meestal n casio met solar en rc. wijken nog geen minuut af per jaar (voor mij goed genoeg) en met ondersteuning v rc hooguit enkele secondes. ruim onder de 1000€

marijn Schreef:

Leuk linkje:

http://forums.watchuseek.com/f9/cost-thermocompens
ated-movement-versus-non-tc-movement-watch-compani
es-772091.html

wow, heftig artikel. daar.moet ik nog es n keer voor gaan zitten.

marnix.moed Schreef:

maar als ik quartz neem,
dan meestal n casio met solar en rc. wijken nog
geen minuut af per jaar (voor mij goed genoeg) en
met ondersteuning v rc hooguit enkele secondes.
ruim onder de 1000€

Ware het niet dat ik zo een superquartz ansich wel knap vind in bijv. m’n Emergency Mission.

De wat duurdere Technomarine modellen, heb zelf de UF 6 in het bruin, met een Ronda 5020b uurwerk, Edox wrx xtreme, Bell & Ross Ceramic. Zou persoonlijk voor zo iets gaan ipv een citizen.

Voor wie het gelijk ècht high end zoekt: Het 9F62-uurwerk van Grand Seiko is volgens velen het beste Quartz uurwerk ooit gemaakt. Een afwijking van 10 seconden per jaar, helemaal op eigen kracht zonder radio controlled of andere poespas.

Zelfs een quartz uurwerk kan er dan mooi uitzien. :slight_smile:

Ahum, vergeet deze niet:

http://www.mancini99.freeserve.co.uk/Megaquartz_con.html

http://www.ablogtowatch.com/vintage-omega-marine-chronometer-watch-hands-on/

http://chronomaddox.com/omega_megaquartz_2400.html

Zijn mijn conclusies juist:
dat funcitoneel gezien de verschillen tussen relatief goedkope uurwerken zoals die van Citizen en die van de topmerken minimaal zijn?
Dat de prijsverschillen voornamelijk te maken hebben met de toegepaste materialen en vooral ook met de merknaam en dat deze elementen niet of nauwelijks bijdragen aan de functionaliteit en levensduur van het uurwerk?
Dat de toevoegingen zoals thermnocompensatie die wel bijdragen aan de functionaliteit de grote prijsverschillen niet rechtvaardigen?

Het gaat ook om de afwerking - iets wat pas zichtbaar wordt als je eens mee over de schouder van de hologemaker kijkt.
En natuurlijk ook de looks…

Strict genomen kan je de tijd ook aflezen op een klokje van bij Blokker, op je foon, en zelfs op de kerktoren :wink:

Chris Schreef:

dat funcitoneel gezien de verschillen tussen
relatief goedkope uurwerken zoals die van Citizen
en die van de topmerken minimaal zijn?
Dat de prijsverschillen voornamelijk te maken
hebben met de toegepaste materialen en vooral ook
met de merknaam en dat deze elementen niet of
nauwelijks bijdragen aan de functionaliteit en
levensduur van het uurwerk?
Dat de toevoegingen zoals thermnocompensatie die
wel bijdragen aan de functionaliteit de grote
prijsverschillen niet rechtvaardigen?

Ik deel je conclusie uiteindelijk niet.
Het is niet anders dan bij automaten. Deze discussie is al duizend keer op dit forum gevoerd. Er is altijd wel weer iemand die om voor redenenen dan ook wil aantonen dat sommige horloges absurd duur zijn, en dat de prijs nergens op slaat. Quartz of Automaat. De prijs van een uurwerk is een fractie van de totale waarde of prijs van het gehele horloge, dat van veel meer factoren afhangt.

Marijn, ik wil niets aantonen en ik heb ook geen oordeel. Het kan best zijn dat als mijn bedrijf volgend jaar fantastisch draait, ik een Breitling ga bestellen. Ik vroeg me alleen af waarin de verschillen zitten tussen relatief goedkope kwartshorloges en hele dure. Ik heb mijn conclusies gebaseerd op basis van deze discussie. Mijn vraag is of die juist zijn.

Chris Schreef:

Marijn, ik wil niets aantonen en ik heb ook geen
oordeel. Het kan best zijn dat als mijn bedrijf
volgend jaar fantastisch draait, ik een Breitling
ga bestellen. Ik vroeg me alleen af waarin de
functionele verschillen zitten tussen relatief
goedkope kwartshorloges en hele dure. Ik heb mijn
conclusies gebaseerd op basis van deze discussie.
Mijn vraag is of die juist zijn, niet of ze het
prijsverschil rechtvaardigen.

Mijn vraag is dan waarom je dit specifiek op quartz betrekt. Er is in deze discussie totaal geen verschil tussen automaten en quartz. Er is amper een functioneel verschil tussen een Bretling automaat of quartz en een goedkope seiko automaat of quartz. Een klein beetje nauwkeurigheid.

Excuses, ik had mijn vorige antwoord verkeerd geformuleerd (en inmiddels al aangepast): ‘Ik vroeg me alleen af waarin de > verschillen zitten tussen relatief
goedkope kwartshorloges en hele dure’. Ik wil er ook geen welles nietes spelletje van maken. In mechanische horloges heb ik me jaren verdiept, van quarzhorloges weet ik niets. Vandaar. Ik ben blij met alle antwoorden en inzichten en heb weer wat bijgeleerd.

Chris Schreef:

dat funcitoneel gezien de verschillen tussen
relatief goedkope uurwerken zoals die van Citizen
en die van de topmerken minimaal zijn?
Dat de prijsverschillen voornamelijk te maken
hebben met de toegepaste materialen en vooral ook
met de merknaam en dat deze elementen niet of
nauwelijks bijdragen aan de functionaliteit en
levensduur van het uurwerk?
Dat de toevoegingen zoals thermnocompensatie die
wel bijdragen aan de functionaliteit de grote
prijsverschillen niet rechtvaardigen?

Nee. Technische verschillen zijn er wel degelijk. Vraag is alleen of die extra nauwkeurigheid met een hang naar de ultieme perfectie de veel hogere prijs waard is. En die vraag is persoonlijk.

Zo te lezen is dat niet voor jou waard, maar wel weer voor een ander. En dat maakt het verzamelen juist zo leuk. Want uiteindelijk is alles meer dat deze simpele Swatch luxe.

Want waarom zou je meer betalen? Omdat je dat zelf wilt.

marijn Schreef:

Mijn vraag is dan waarom je dit specifiek op
quartz betrekt.

Omdat het topic Kwaliteit KWARTSuurwerken is?

lencoth Schreef:

Ik had nog geen TC quartz en heb deze zojuist
besteld:

http://i521.photobucket.com/albums/w337/lencoth/CE
RTINADS-2Chronograph1_zpsfa60e07f.jpg

Voor €505 een vrolijk grab&go zomerhorloge. En in
de winter doet hij aan de zomer denken.

@ update: laat maar, ik zie dat deze slechts 41 mm meet. Voor mij gewoon te klein.

Mooi horloge die Certina DS2, maar ik heb al vaak gelezen dat de stalen band helemaal ruk is, zeker voor die centen?
Iemand die er al een heeft (gehad)?

WilSeiko Schreef:

Mooi horloge die Certina DS2, maar ik heb al vaak
gelezen dat de stalen band helemaal ruk is, zeker
voor die centen?
Iemand die er al een heeft (gehad)?

Echt?? En wat werd er dan geschreven?
Ik heb juist uitstekende ervaring met de stalen banden van Certina. Tot drie keer toe dus dat kan geen toeval zijn.