Lol, ik heb een vergelijkbaar aantal, maar verdeeld tussen nieuw en vintage en niet heel erg budget.
In mijn verdediging: ik verzamel al 27 jaar…
Lol, ik heb een vergelijkbaar aantal, maar verdeeld tussen nieuw en vintage en niet heel erg budget.
In mijn verdediging: ik verzamel al 27 jaar…
Jullie zijn gewoon een stelletje hoarders.
Ik zou echt onrust krijgen bij dergelijke aantallen. Dat heb ik al bij 10+.
Hogere prijs betekent helaas niet altijd een betere kwaliteit…
Voor dus geen goede poll…
Elke dag een andere in ’ Welke vintage draag je vandaag’
Maar er zijn er die daarmee het jaar rondkomen nietwaar Peter( singlehoesjes)?
Ik moet er echt niet aan denken om maar één horloge te hebben. Doe mij maar een overzichtelijk aantal mooie, kwaliteitshorloges, die dan overigens niet vele duizenden euro’s hoeven te kosten.
Ik heb de collectie de laatste jaren steeds verder “ingedikt”.
Ben nu serieus aan het overwegen om van ongeveer 10 horloges terug te gaan naar 4-6 echte toppers.
Genoeg stof tot nadenken het komende jaar.
Van mijn kasten vol onderdelen, bandjes en gereedschap zou je pas écht onrustig worden…
Nee! Ze slijten minder door beperkt gebruik.
Feitelijk ben ik gewoon zuinig.
Idem
Net zoals ik op het strand graag naast een dik iemand ga liggen omdat ik dan slanker lijk sta ik op horologisch gebied graag naast @Bernard omdat mijn collectie van 60 horloges en een beperkt scala aan onderdelen en parafernalia dan heel leuk en compact lijkt!
Maar goed ik verzamel dan ook pas een jaar of elf.
Dan ga je al aardig dezelfde kant op als ik.
Ik heb alleen een voorsprongetje opgebouwd…
Heb je mijn nieuwe aanwinst al mogen ontvangen?
Ik zelf durf niet echt te verzamelen in de reeks.
Als het horloge mij aanstaat dan, draag ik die. Of die nu €1000 of €100,- kost maakt mij niks uit.
Mijn collectie hou ik liever zo klein mogelijk.
Kwaliteit gaat voor. Kwantiteit is totaal geen doel op zich, kwaliteit wel. De kwantiteit volgt vanzelf omdat ik me niet in kan houden.
Oja het blijft toch grappig dat voor iedereen een “duur” horloge wat anders betekent De consensus lijkt toch wel meerdere horloges in het betere segment te zijn, en niet 1 of 2.
Gewoon een combinatie lijkt mij, 1-2 luxe horloges paar uit de middenklasse en een casio g shock.
Kwaliteit en collectabiliteit zijn primair. Vandaag draag ik bijv. een Seiko EL 370: geweldige kwaliteit uurwerk en daarnaast een bijzonder en vrij zeldzaam horloge. Niet specifiek waardevol. Het verdient gezien de genoemde criteria een plekje in de collectie.
Dan is er ook nog een stukje collectie om emotionele redenen (horloge van opa, gekregen in bepaalde situatie etc.).
Ik heb kwantiteit en kwaliteit🤣
Ookal draag ik het meeste nooit
haha ouwe “hoarder”
Tja ik ben begonnen met kwaliteit… maar is nu beide geworden. Dus een kwantiteit aan kwaliteit.
begint echt verzameldrang te worden, ach ze eten geen brood.