Nooit alle eieren in 1 mandje leggen! Kwalitatieve kwantiteit moet ik hebben
Minstens 6 (heb nu meer dan het dubbele) en alleen manufactuur dus vaak iets duurderā¦paar keer geprobeerd terug te gaan naar drie maar dat duurt nooit heel langā¦
Ik heb momenteel 2 wat duurdere horloges waar ik zuinig op ben en 2 die ik ook aan heb in de kroeg.
Ik ben een verzamelaar, ik weet altijd nog wel een horloge te vinden wat een aanvulling is op de collectie. Kwantiteit heeft dus wel de neiging voorrang te krijgen boven kwaliteit
Aan de andere kant merk ik dat ik wel het meest geniet van de echt mooie en bijzondere (met name vintage) exemplaren. Dus kwaliteit is ook zeker belangrijk. Ik zou in de poll ook alle drie de keuzes willen kunnen aanvinken, ik heb horloges is alle drie de prijsklassen, en ik draag ze ook allemaal (afgezien van de zakhorloges, die zijn voornamelijk āvoor de hebā).
ik sluit me aan bij de opmerking van Hans. Deze vlieger gaat voor mij ook op
Zoizo kwaliteit wat heb je aan kwantiteit als het allemaal brol is? Dan komt het je meestal nog duurder uit, natuurlijk moet je het budget hebben om iets duur te kunnen kopen maar soms het voordeliger om iets duurder te kopen dan 20 goedkope dingen . Ik heb 4 horlogeās momenteel en ik vind dat genoeg want deze worden echt wekelijks of max met een week tussen gedragen. Als er weken of maanden tussen zit vind ik het zonde van de horlogeās dan kan je naar mijn mening beter wat inkrimpen
Het doel is niet voor iedereen per se het dragen van een horloge. Ik kan er ook van genieten als ik ze niet draag. Ik heb ook een aardige collectie dameshorloges en zakhorloges; die draag ik nooit.
Ik heb in het verleden ook modelautoās verzameld, die kun je alleen maar in de kast zetten. Het leuke van horloges verzamelen is wel dat je ze ook af en toe een keer dragen kunt. Maar dat is geen must.
Ah oke, zo heb ik het eigenlijk nooit bekekenš¤. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat je een horloge koopt om te dragen, altans dat is voor mij de bedoeling.
Maar nu snap ik beter waarom er mensen zijn met heeeeeel veel horlogeās.
Danku voor de nieuwe kijk
Een deel van het ervan genieten ligt natuurlijk wel in het dragen. Ik heb daarom ook minder moeite om 1k+ aan een herenpolshorloge uit te geven omdat ik die zelf kan dragen, dan aan een die alleen maar ligt te liggen.
Gelukkig kijkt de gemiddelde horlogeverzamelaar er ook een beetje zo naar en zijn vintage zakhorloges en dameshorloges ook veel minder duur dan herenhorloges
Ja daar heb je gelijk in. Nee echt ik had het nog nooit zo bekeken. Echt een verruiming van mijn denkwereld
Toch weer een leerzaam topic dit
Jep het schuilt soms in een klein hoekje die leerstof
In algemene zin een tot twee duurdere. Maaaaar ik vind het een must om er een paar goedkopere bij te hebben voor het strand, sporten etc. etc.
Ik had er 14ā¦
Alles verkocht, 14 horloges gaf een massa onrust, en echt tevreden was ik niet.
Nu heb ik er 4, allemaal Breitlings en heb rust en ben super tevreden
2 horloges tussen de 3k en 5k
En een paar daily horloges tussen de ā¬300,- en ā¬1000,-
Zonder enige rwijfel optie 3 ingevuld.
In de 3,5 jaar dat ik hier nu rondfiets van 7 naar 27 horloges gegaan.
Van de 8die ik toen had heb ik er 2 aan mijn zoon gegeven en 4 zijn er in de kliko geƫindigd.
Inderdaad, lomp is my middlename.
En van de 27 die ik nu heb wil ik er geeneen missenā¦
Wat is er nu leuker dan bijna elke dag een ander horloge om te doen?
The hoarder life chose meš¤£
3 duurdere en daarnaast 2/3 voor speciale gelegenheden. Bvb de G-shock als ik ga klussen of met de kinderen op pad ben. Een sports Watch en 3 dure, maar dan alle 3 verschillend van elkaar is voor mij de ideale situatie
Ik mis de optie voor heel veel kwaliteitshorlogesā¦
In de poll kan ik ze alle 3 aantikken, heb best wel (wat is) veel horloges. Ben wel altijd zuinig op al mijn horloges, ongeacht duur of niet duur.
Sommigen noemen mij een hoarder, zelf noem ik mij een liefhebber . Voor mij is het belangrijk dat ik een klik met een horloge heb, dat kan zowel met een horloge van ā¬100,00 als met een horloge van tig K.