Grand Seiko
Grand Seiko
Grand Seiko
De rest is allemaal niet echt nauwkeurig genoeg. Zo’n ETA COSC quartz uurwerk haalt het qua nauwkeurigheid niet bij een Grand Seiko.
Misschien een Longines VHP wel, maar onder 1000 euro en in 38mm?
Grand Seiko
Grand Seiko
Grand Seiko
De rest is allemaal niet echt nauwkeurig genoeg. Zo’n ETA COSC quartz uurwerk haalt het qua nauwkeurigheid niet bij een Grand Seiko.
Misschien een Longines VHP wel, maar onder 1000 euro en in 38mm?
Nee weet ik niet. De pols is zo’n 17 cm op de foto.
Misschien dat @split_time de l2l wil meten?
Ik denk dat ik zo ook al een idee heb. De tweede foto is mooi recht, dus daar heb ik een meting op gedaan. Zou iets van 43mm kunnen zijn, maar iig zeker geen 47 of zoiets.
Zou goed kunnen, was een lekker dragend horloge voor 17cm
Duidelijk😁
Ben benieuwd naar je NA! Ik niet wachten op de foto’s!
44 mm lug to lug om precies te zijn voor de SBGF017, net even gemeten voor je.
Ik draag hem wel altijd op leer, maar ben er nog steeds blij mee.
BTW deze is niet te koop
Jep, met heel goed zoeken! Krijg hem volgende week zelf eindelijk ook hier, hij ligt al een half jaar op me te wachten!
Weet niet of hier mag linken naar Reddit, maar daar heb ik de mijne ook vandaan, ze gaan voor ongeveer 1500 USD met onderhandelingsruimte
https://www.reddit.com/r/Watchexchange/comments/i7ay63/wts_omega_226250_36mm_seamaster_prof_quartz/
En een overzicht van de algemene verkoopprijs voor dit model:
https://watchcharts.com/watch/1347/omega-seamaster-300m-quartz-2262-50
Die krengen komen altijd uit de VS van reddit. Heb ik niet zo’n zin in. Mag je weer een paar honderd aftikken aan belasting ook.
Ah check! Zal in ieder geval mijn voelsprieten uithouden
Succes met de zoektocht!
Heb je deze twee al gezien hier op HF. Ik zou het wel weten :
Heb je die voor rond de 1000,- euro?
Ik was eigenlijk nog maar in de orienterende fase en alleen nog maar aan het kijken wat er uberhaupt bestaat in de verschillende prijsklassen. En ik ben bijna klaar met sparen voor een Nomos die ik al heel lang in het oog heb. Maar die is nieuw en de SBGF015 is best leuk. Die SBGX005 doet me dan weer minder.
Ok, weet iemand de normale service interval van een HAQ? Ik lees een ‘theorethische’ 50 jaar voor een 9f, maar als het geen 9f betreft? Vijf, tien, twintig?
Wanneer de tijd tussen batterijwisselingen merkbaar korter wordt, zou ik zelf een beurtje inplannen. O ja, en bij elke batterijwissel de dekselpakking controleren en invetten, indien nodig vervangen. En een druktest laten doen (met bewijsje) als het een duiker betreft. Zo´n HAQje is tenslotte net iets duurder dan een No (0) jewels assembled in China werkje.
Watvoor vet kan ik daarvoor het best gebruiken? Een 8j uurwerk slikt een normale knoopcel, dus ik neem aan dat ik bij zoeen het wel zelf kan doen.