Kwantiteit over kwaliteit (Federico talks watches)

Ook op Youtube vind ik het ontzettend leuk om videos te kijken naar horloges en ik kwam terecht op een video van Federico talks watches. In deze video legtFederico uit waarom hij van mening is dat je beter geen 10 horloges van 100 dollar zou moeten kopen maar beter 1 van 1000 dollar. Ik ben uiteraard niet benieuwd naar bedragen maar ik ben wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Ik kan mij er namelijk wel enigszins in vinden. Ik had een tijdje geleden ongeveer 5 horloges in mijn collectie maar ik merkte dat ik er eigenlijk slechts 1 echt met heel veel plezier droeg (meer dan de rest). Inmiddels heb ik alle horloges verkocht op 1 na en 1 ander horloge teruggekocht waardoor mijn totaal aan horloges nu ā€˜ā€˜slechtsā€™ā€™ 2 is (die ik dan beide erg veel draag). Ik vond het een leuke video om te delen en ben benieuwd of jullie liever veel horloges bezitten waardoor ze minder gedragen worden of juist liever enkele horloges die allemaal veel gedragen worden.

  • Liever meerdere horloges die minder geld per stuk kosten.
  • liever enkele horloges maar wel met (voor mij) grote waarde.

0 stemmers

2 likes

Ik heb slechts een paar horloges, die nog steeds het grootste deel van de dag in de doos liggen. :sunglasses:

2 likes

Ik heb maar 2 horlogesā€¦ een casio en een Rolex :clap:t2:

3 likes

Foto met de datum van vandaag erbij om te bewijzen :wink: ?

4 likes

Oh de bedragen maken wel verschil naar mijn meningā€¦

Als je 1000 tot 5000 euro te besteden hebt dan liever 1 goed horloge maar als je 10 tot 40k of meer te besteden hebt dan liever wat meer horloges in plaats van 1 heel dure.

8 likes

Ouchā€¦ :frowning:

1 like

Liefst meer horloges van per stuk minder geld. Ik geniet echt wanneer ik bijvoorbeeld mijn Breitling om heb. Voel me helemaal het ventje. Maar daarna kan ik heel gelukkig zijn met mā€™n SKX, Ć©Ć©n van mā€™n G-shocks, of zoā€™n leuke AliExpress special met mooie specs. Begrijpen doe ik het wel, dat mensen 1, of 2 ā€˜echteā€™ horloges willen, maar voor mij zou dat niet genoeg zijn. Maar goed; Gelukkig zijn we allemaal anders.

3 likes

Ik heb liever een paar klatsers dan tientallen ā€˜shittersā€™.

2 likes

FTFY.

2 likes

Als je een budget van 10 tot 40k hebt dan kun je echt wel een paar klatsers kopen denk ik.

2 likes

Tenzij je deze vergelijkt met bijvoorbeeld 2 horloges van 20k per stuk. Dan lijkt een horloge van 5k toch ineens minder ā€˜ā€˜klatserā€™ā€™

2 likes

Dan ken je net net een AP diver en een Stalen Daytona kopen :clap:t2:

:sob:

Maar even heel eerlijk, zo kun je natuurlijk door blijven gaanā€¦ als je een horloge van 200k hebt dan is een horloge van 20k ook een stuk minder klatser :smile:

1 like

Liever 1 piece waar je vol van geniet om wat voor reden dan ook. Dan 5 pieces maar met het ā€œnet nietā€ gevoel. :v:t4:

1 like

Precies! En daarom:

Want het gaat niet om de bedragen maar om het idee om slechts enkele zo speciaal mogelijke horloges (voor degene die deze koopt) te kopen in plaats van meerdere horloges die ā€˜ā€˜minder speciaal zijnā€™ā€™.

1 like

Maar daytona niet voor list neem ik aan?

1 like

Nee want dan is je 40k al op aan andere troep voordat je die Daytona mag kopen haha

3 likes

Maar dan zou ik gewoon gaan voor een two tone daytona voor listā€¦

Voor mij is het leukste het verzamelen van leuke stukken. Kwantiteit Ć©n kwaliteit kunnen ook prima samen gaan.

3 likes

Of geen 1ā€¦

Hangt er maar net vanaf wat je zelf een klatser noemt.
Ik vind een platina daydate met factory set diamanten wel een klatser en die heb je niet voor dat geldā€¦