We roepen het allemaal wel eens, “dit is een blijver en gaat nooit meer weg”. Die je dan een paar weken later weer in het blauw ziet vanwege geen klik. Maar ik ben benieuwd of er leden zijn met échte blijvers. Die je om wat voor reden dan ook echt niet wegdoet.
Dit is mijn blijver. Het enige horloge wat ik echt nooit weg ga doen. Het was mijn trouwhorloge in 2022.
Dan kan ik hier dezelfde foto plaatsen als in je hele collectie op één foto.
De enige horloges die ik ooit weggedaan heb zijn in de kliko gegaan.
Ik heb nog nooit een horloge verkocht.
Ik zou het graag over mijn andere horloges ook zeggen maar statistiek geeft dat deze reeds het langste bij mij is en waarschijnlijk ook wel tot de eeuwigheid zal blijven… De CWC geeft ook zeker zeer weinig reden voor afscheid, de BB36 eigenlijk ook niet maar je weer het nooit
Vaak is iets een blijver vanwege de gebeurtenis die je eraan koppelt denk ik. Niet perse omdat het het mooiste horloge is. Anders was de Reduced al weg geweest denk ik.
Was ook wel wat ik mij op kwam. Kan voor iedereen weer anders zijn. Misschien zijn er ook mensen, die zeggen na x aantal jaar.
Voor mij zijn het toch wel mijn black bay gmt en explorer. GMT gekocht in Noorwegen en had hem op tijdens de geboorte van onze zoon. En de explorer deze vakantie op veel mooie plekken om gehad.
Hahaha, je moet wel 'n heel erg flipperaar zijn als je, na krap twee jaartjes een horloge in je bezit hebben, het al hebt over een blijver!
Ik heb mijn eerste TAG Heuer al zo’n dertig jaar. Da’s pas een blijver! Ben op vakantie, dus helaas even geen foto.
gevonden tussen een lotje seiko’s die ik via mp op de kop getikt had.
horloge was helemaal aan barrels en ging er vanuit dat het niet origineel was.
maar eenmaal bij de horlogemaker op tafel bleek het toch om een originele te gaan.
de keuze was dan ook snel gemaakt, deze kreeg een volledige service met louter originele onderdelen.
het wachten was dan ook gauw een paar maanden voor de kroon gevonden was. het glas was nog wel snel voor handen. en de rest van de onderdelen die vervangen dienden te worden kon de dokter snel leveren.
zie hier het eind resultaat van deze mooie handwinder.
OT: ik durf niet meer te garanderen dat iets een blijver is. Na 15 jaar hobby al zo vaak geroepen en het liep toch weer anders, om uiteenlopende redenen.
Dit is voor mij toch wel zo’n beetje de vaste kern die ik niet snel zal verkopen. De Speedmaster en Longines waren cadeaus van mijn vrouw dus die gaan sowieso niet weg. De Seamaster en Grand Seiko Shunbun hebben ook echt een vaste plaats en draag ik vaak.