Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Jammer dat iedereen er zo enthousiast over is. Zal niet snel tweedehands te vinden zijn als ik het zo lees :slight_smile: Zal. Zo zijn redenen hebben…

Recent? Afgelopen zomer namelijk 3850 euro voor de sbga375

1 like

Dan heb je hem toch zeker voor dat bedrag gekocht neem ik aan?

De e-mail van Solojapan dateert van 1 december jl.

Nee…fysiek gepast maar zweefde teveel boven de pols…vond hem voor mij niet comfortabel.

Ja dat kan zeker, export BTW verhaal, dat doet die geen 100 keer hoor.
Dat horloge kwam zeer wss niet van een euro AD en toevallig ‘zo’ in de EU geraakt.
Pas op, ik wil hier niet de heilige uithangen maar 25% grey is bijna altijd ‘foefelen*’ met btw of de AD en de grey verdienen niets dat de moeite is. Wie doet dat ?

*http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/foefelen

1 like

Ik heb een hele speciale GS incoming. Een limited edition van 500 met het 9R15 uurwerk… naar ik lees hét mooist afgewerkte GS uurwerk dat er is? Niet die uit Engeland, niet die uit China, maar uiteindelijk uit de VS. Over een week of 2-3 heb ik hem.

En dan houd ik op! Want als die Peruaanse ook echt nog komt, dan moeten er ook weer wat uit!

14 likes

Genoeg gegadigden hier toch!

2 likes

De enige echte SBGA403?

Hmm, LE500 en een 9R15, maar nee, deze is veel te groot voor me. Ik vind hem wel prachtig, maar mijn model is 40mm.

A103 wellicht?

1 like

Sbga103/105 lijkt me…zijn wel echt een van de mooiste modellen

2 likes

Inderdaad! Ik was er al lang naar op zoek. Heb hem in Engeland geprobeerd te kopen. Toen in China, maar Chrono24 levert geen trusted checkout in China. Dus nu maar een “as new” in de VS. Ik ben heel benieuwd.

1 like

Oei ben wel heel benieuwd welke het nu is!

Nou, die Hagenezen maken wat los met 20 procent korting.
Op mijn shortlist staan nog een 375 en een sbgj201.
De 375 vanwege springdrive en natuurlijk het blauw. De 201 vanwege die waanzinnige looks.

Ik kon vandaag ergens de 375 passen en hoop morgen de 201 te zien…
Het komt eigenlijk alleen een half jaar te vroeg. :money_with_wings::money_with_wings:. Nu maar hopen dat ik me in kan houden.

5 likes

Gaaf…ik hoopte in 2019 die kast weer terug te zien bij een nieuwe release (vorige release was 2014 dus 2019 weer een “jubileum”). Helaas niks. De kast is 57GS en deze release hoorde bij de release van de Self daters SBGV009 en SBGV011.

1 like

De onderste is de SBGN011 toch? Zou mooi zijn als die ook met blauwe dial komt…

GS en korting 20 normaal gezien ain’t gonna happen. Amsterdam geeft 10% voor een sbgv225 na vragen. En in Hamburg… 8%. Helaas. Mijn hi beat komt uit Hamburg. Ben toen prima geholpen. Gisteren leuk gesprek gehad. Ook gevraagd omdat die actie loopt bij v Willigen. Komen ze me met 8%… :smirk:. Dus tsja. Had gehoopt dat ze redelijk de kant van v Willigen op zouden gaan. Krijg ik minder dan Amsterdam als antwoord… Bedoel ook hadden ze 15% gegeven. Had ik het ze gegund. Want ff op en neer naar v Willigen kost me ook weer wat … En was de band op maat gemaakt en direct om de pols gehad. Dan ga ik niet janken over paar tientjes.

Maar goed.En Zowat direct hierna bij v Willigen besteld. Wat ook bijna een vervelend staartje kreeg echter top van v Willigen hoe ze t hebben opgelost. Hulde

2 likes

Nouja. Als ik wacht op een gebruikte zou dat met dan 20 procent moeten schelen. Zoals gezegd, ik heb geen haast een het komende jaar komt er echt wel wat op de tweedehands markt. :wink:

Heel mooi

van willie? Wilde de sbgv225 even passen, gisteren verkocht :stuck_out_tongue:

1 like