Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Qua looks geen nadelen.

Persoonlijk had ik 'm perfect gevonden met een hi beat of SD uurwerk.

2 likes

Ach, het titanium en de kastvorm wegen daar voor mij wel tegenop.

Vanuit uurwerk-bij-kast gedachte, eens, maar het uurwerk is “slechts” binnen en de esthetiek wint het dan op lange termijn voor mij :smiley:

8 likes

Met die overwegingen ga ik helemaal mee. Het is een van de mooiste ooit uit de Elegance collectie.

1 like

Nog maar eentje in close-up dan. :wink:

12 likes

DĂĄt is echt een heerlijk ding!

1 like

Morgen weer meer dan! :+1:

1 like

Check!

1 like

Zal wel mijn afwijking zijn
 maar zeker bij zo’n prachtige GS zou ik wel willen dat de minutenwijzer wel spot on staat ipv niet helemaal op de minuut als de secondenwijzer op 0 staat
 kwestie van ff aan de kroon draaien

4 likes

Nee hoor, die afwijking heb ik ook. Als die niet precies goed is :grimacing:. Daarom heb ik ook een hekel aan de wisseling tussen zomer en wintertijd. Altijd zomertijd, altijd de uitlijning tussen minuten en secondewijzer goed! Op een quartz dan. De andere staan toch stil zodra je ze een paar dagen niet draagt.

1 like

Hoe spot-on wil je hem hebben? :wink:

Aan de lichtval kan ik weinig veranderen. :smiley:

EDIT:

24 likes

Super!!!

2 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Licht en de SBGR, altijd leuk. :smiley:

10 likes

Mag je hier ook (keuze)hulp vragen stellen voor een volgende aanwinst? :blush:

3 likes

Natuurlijk! :+1:

2 likes

Maar natuurlijk.

3 likes

da sind wir ja mahl wieder gespannt :slight_smile:

1 like

Hoeft niet, hier heb je meteen antwoord.

14 likes

Wat is het verschil tussen deze en de nieuwere SBGR317 eigenlijk?

1 like

Keuzestress.... aub hulp gevraagd!!!

Mijn GS collectie bestaat momenteel uit een stapeltje Quartz:

Een SBGA293 spring drive:
77aff14e1ed9b1bda59cd91536cbc28957bbb73f_1_375x500

Ja, ik heb vanmorgen dit artikel gelezen en ik eigenlijk zouden de rechtse drie quartz horloges daaraan voldoen.

De SBGN007 als daily, de SBGX093 als beater en de SBGV009 voor speciale gelegenheden.

Maar zo simpel is het natuurlijk niet
 En dan blijven we met de vraag: Wat dan wel?

1 ding is zeker: de blauwe SBGN005 GMT gaat vertrekken. Prachtig mooi maar ik heb er de minste klik mee. Blauwe platen vind ik geweldig dus iets blauws terug zou wel prettig zijn. :wink:

Wat ook zeker is: quartz is geweldig in een GS. Ik word er bijzonder vrolijk van! Nog een quartz is dus zeker een optie. En daarmee is ook zeker dat de rechtste drie quartzklokken blijven.

Welke opties zitten in m’n hoofd:

1. De (prachtig blauwe) SBGA127 die te koop staat.
    Is natuurlijk blauw wat ik anders niet meer in de collectie heb en heeft een van de iconische kastvormen van GS die ik nog niet in de collectie heb.
    Puntje van aandacht is dat deze mogelijk vrij fors is voor m’n nog immer aanwezige damespols.

1. Een quartz erbij
    Voordeel van de quartzmodellen van GS is dat ze relatief dun zijn, vooral het achterdeksel waardoor het horloge platter op de pols ligt. Een bijkomend voordeel van quartz voor mijn model pols.
    Aangezien ik ook graag een 44GS case zou willen zijn de SBGV238 (goud/staal met open caseback) of de SBGV239 (blauw) opties.

Andere optie is de SBGX103. Dat is een limited van 5 jaar geleden in 37mm. Super mooi maar qua case eigenlijk hetzelfde als m’n SBGN007 maar dan kleiner.

image

1. Er bestaat ook nog één non-GS optie opt het gebied van quartz. Deze limited Citizen (ik hou van de gouden accenten
) Komt op staat (titanium en leer) voor de verre van vriendelijke limited prijs.
    Mooie van deze is wel dat het een perpetual calender is, fantastisch afgewerkt en het quartzkwartet ook compleet zou maken!

To zover de quartz opties.

1. Andere optie zou ook nog deze zijn: Dan is het (gezien het budget en met vertrek van de blauwe quartz GMT) wel klaar. Puntje is alleen dat deze vrij hoog op de pols ligt en een redelijk hoog gewicht heeft waardoor hij mogelijk meer gaat ‘hangen’ en minder comfortabel is.
    Eerlijk gezegd is het voor m’n gevoel meer een optie omdat ie zo verschrikkelijk mooi is maar weet ik rationeel ergens achter in m’n hoofd dat het geen verstandige keuze is

1. Daarnaast zou de SBGA293 mogen gaan, maar alleen als er iets vergelijkbaars voor terugkomt. Ik vind één zou wat meer dressy klok tegenwoordig toch wel heerlijk in de collectie. Ben helaas ook geen 18 meer
 :rofl::beers: Dat zou de SBGW035 zijn. Wel de 035 ivm de oude wijzerplaatindeling (nieuwe vind ik ‘te kaal’) en een 035 ivm de blauwe secondenwijzer.

1. Ietsje meer stoutmoedig zou een gouden klatser zijn
 :sunglasses:

Dan zou de blauwe GMT natuurlijk ook vertrekken, net als de SBGA293 (en een Rolex die toch nooit meer gedragen wordt
) Is natuurlijk wel een ĂŒberklatser maar ook duidelijk andere prijs.

Hier een afbeelding van de SBGA092, het zou dan wel de 292 worden dus met het GS logo.
image

@tompj, helaas gaat die het niet worden. Mocht deze met een blauwe plaat geleverd worden zou hij zeker héél hoog op het lijstje staan.

Dank voor het meedenken!!! :smiley:

11 likes