Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Keuzestress.... aub hulp gevraagd!!!

Mijn GS collectie bestaat momenteel uit een stapeltje Quartz:

Een SBGA293 spring drive:
77aff14e1ed9b1bda59cd91536cbc28957bbb73f_1_375x500

Ja, ik heb vanmorgen dit artikel gelezen en ik eigenlijk zouden de rechtse drie quartz horloges daaraan voldoen.


De SBGN007 als daily, de SBGX093 als beater en de SBGV009 voor speciale gelegenheden.

Maar zo simpel is het natuurlijk niet… En dan blijven we met de vraag: Wat dan wel?

1 ding is zeker: de blauwe SBGN005 GMT gaat vertrekken. Prachtig mooi maar ik heb er de minste klik mee. Blauwe platen vind ik geweldig dus iets blauws terug zou wel prettig zijn. :wink:

Wat ook zeker is: quartz is geweldig in een GS. Ik word er bijzonder vrolijk van! Nog een quartz is dus zeker een optie. En daarmee is ook zeker dat de rechtste drie quartzklokken blijven.

Welke opties zitten in m’n hoofd:

  1. De (prachtig blauwe) SBGA127 die te koop staat.
    Is natuurlijk blauw wat ik anders niet meer in de collectie heb en heeft een van de iconische kastvormen van GS die ik nog niet in de collectie heb.
    Puntje van aandacht is dat deze mogelijk vrij fors is voor m’n nog immer aanwezige damespols.

  1. Een quartz erbij
    Voordeel van de quartzmodellen van GS is dat ze relatief dun zijn, vooral het achterdeksel waardoor het horloge platter op de pols ligt. Een bijkomend voordeel van quartz voor mijn model pols.
    Aangezien ik ook graag een 44GS case zou willen zijn de SBGV238 (goud/staal met open caseback) of de SBGV239 (blauw) opties.


Andere optie is de SBGX103. Dat is een limited van 5 jaar geleden in 37mm. Super mooi maar qua case eigenlijk hetzelfde als m’n SBGN007 maar dan kleiner.

image

  1. Er bestaat ook nog één non-GS optie opt het gebied van quartz. Deze limited Citizen (ik hou van de gouden accenten…) Komt op staat (titanium en leer) voor de verre van vriendelijke limited prijs.
    Mooie van deze is wel dat het een perpetual calender is, fantastisch afgewerkt en het quartzkwartet ook compleet zou maken!


To zover de quartz opties.

  1. Andere optie zou ook nog deze zijn: Dan is het (gezien het budget en met vertrek van de blauwe quartz GMT) wel klaar. Puntje is alleen dat deze vrij hoog op de pols ligt en een redelijk hoog gewicht heeft waardoor hij mogelijk meer gaat ‘hangen’ en minder comfortabel is.
    Eerlijk gezegd is het voor m’n gevoel meer een optie omdat ie zo verschrikkelijk mooi is maar weet ik rationeel ergens achter in m’n hoofd dat het geen verstandige keuze is…

  1. Daarnaast zou de SBGA293 mogen gaan, maar alleen als er iets vergelijkbaars voor terugkomt. Ik vind één zou wat meer dressy klok tegenwoordig toch wel heerlijk in de collectie. Ben helaas ook geen 18 meer… :rofl::beers: Dat zou de SBGW035 zijn. Wel de 035 ivm de oude wijzerplaatindeling (nieuwe vind ik ‘te kaal’) en een 035 ivm de blauwe secondenwijzer.

  1. Ietsje meer stoutmoedig zou een gouden klatser zijn… :sunglasses:

Dan zou de blauwe GMT natuurlijk ook vertrekken, net als de SBGA293 (en een Rolex die toch nooit meer gedragen wordt…) Is natuurlijk wel een überklatser maar ook duidelijk andere prijs.

Hier een afbeelding van de SBGA092, het zou dan wel de 292 worden dus met het GS logo.
image

@tompj, helaas gaat die het niet worden. Mocht deze met een blauwe plaat geleverd worden zou hij zeker héél hoog op het lijstje staan.

Dank voor het meedenken!!! :smiley:

11 likes

De diameter, het uurwerk, de wijzerplaat en de band om maar eens wat te noemen. :wink:

2 likes

Wow, wat een afwegingen. En teveel voor nu even, hier zou je een heel nieuw topic van kunnen maken.

Maar over de SBGA127, ik heb hem vorig jaar gepast en als je de SBGA293 kunt hebben, dan kun je de SBGA127 zeker hebben. Het horloge is in prachtige staat, en naar mijn idee voor deze prijs echt een goede koop. Mij stond het lage gewicht van het titanium niet echt aan, en het is in werkelijkheid toch niet mijn favoriete kastvorm. Maar smaken verschillen, en als die factoren bij jou wel klikken, dan is het een prachtige koop.

Voor de rest zijn al je opties mooi. Maar de 44GS kast quartz met gouden bezel, hmm, nee, dat is zeker niet mijn stijl :frowning:

3 likes

6 likes

Pfoe, ik zou voor de sbga127 gaan. Ik heb hem om de pols mogen hebben. Echter, wat je zegt … kleine polsen zou een belemmering kunnen zijn.

Wellicht is er iets met verkoper te regelen? Ron is een alleraardigste vent, absoluut. :ok_hand:

Als tweede optie inderdaad zo’n Citizen… Waanzinnig mooi.

2 likes

Zo nog eentje. :smiley:

9 likes

Dat is zeker te regelen maar Ron woont niet in de buurt en alleen even gaan kijken kost me teveel tijd. :wink:

1 like

Ja, ik weet het. Het is wel een eindje vanuit de Randstad.

1 like

Het is ook een eindje vanuit Braboland… :wink:

1 like

Andere wijzerplaat, andere markers, andere kast, ander uurwerk (Dit is een hi-beat).

Kom op heren! Het is ook weer niet het eind van de wereld! Nederland is hoe dan ook klein, en op een zaterdag- of zondagochtend ben je er toch in een uurtje?

3 likes

Dat is zonder enige twijfel waar maar het leven bestaat ook uit iets meer dan horlogemeetings…

Althans, dat zegt mijn betere helft. :joy:

1 like

Ach, voor mij geen probleem. Ron recent nog gesproken. Een klant van mij zit in de buurt.

Jullie beiden weten tenminste toch al waar hij woont :grinning:

Toen ik de advertentie zag verschijnen was ik er als de kippen bij en vroeg alleen ‘waar woon je’, ik was al jaren op de uitkijk naar een mooie 62GS en over dit specifiek model was ik me al direct aan het inlezen na het verschijnen van de advertentie.

Dus had nul vragen en wilde eigenlijk direct in mijn auto springen. Was razend enthousiast.
Maar de verkoper voelde zich niet gediend van mijn directe aanpak.

Zoals ik hem dan ook schreef, als het niet past, dan past het niet. :zipper_mouth_face:

Hopelijk kan hij toch nog snel verkopen aan iemand waar hij zich wel goed bij voelt. :crossed_fingers:

Heb ondertussen wat anders gekocht. Ook mooi. Nu nog ontvangen. Net zoals bij amusicar loopt het niet van een leien dakje. Bij mij komt de GS uit Maleisië.

1 like

Tipje van de sluier? (en van harte!!!)

11 likes

Ik durf niet, het verlangen is groot, maar ik heb bang dat het niet goed afloopt.
Als ik het (mss) ooit heb dan overspoel ik elk GS forum in de wereld met foto’s.
Nu dus gewoon angstig, gelukkig wel met paypal betaald.
Verkoper is 100% eerlijk, is onderweg met Fedex via een ‘courrier service handling agent’ web2ship.com en daar is het één en ander fout gelopen.

2 likes

Je hebt 4 quartzen en 1 springdrive.
Persoonlijk zou ik er 2 quartzen uitdoen en een automaat en een high beat kopen of een mooie handopwinder.
Welke dat zouden moeten zijn dat is een heel andere vraag.
De SBGW035 zou een mooie kandidaat zijn (hoewel ik de band echt verschrikkelijk vind).

Nou ja… hier heb je natuurlijk voor de rest niks aan maar dat zouden mijn overwegingen zijn.

1 like

Dat klinkt spannend… Zowel qua verzending als qua horloge zelf natuurlijk.

Maar goed, van harte alvast! :wink:

8 likes

Dat zou al direct een probleem opleveren… geen idee welke dan naast de blauwe GMT zou moeten vertrekken.

De blauwe 127 en een vintage hi beat zou ook een optie zijn.

SD is de mooiste techniek van GS van nu. Zoals imho de hi beat dat ook was in de jaren zestig.

Iemand een VFA in de aanbieding? :sunglasses::smiley:

1 like