Is dat echt zo?
Jawel, maar de Snowflake is in haar ogen speciaal want washi-papier. Net als de Citizen, maar dan mooier gedaan.
Daar heb je een punt. Goddomme.
Om ze te passen moet je naar Japan, want dit zijn allemaal JDM modellen. En dan moet je de mazzel hebben om ze allemaal te vinden.
Het is een ellende.
SBGX319
Anyday.
Wat knalt dat horloge.
Als je er 2 besteld is er vast nog wat te doen met de prijs?
Of drie… En @Fate_Amenable_To_Change, de zwarte variant? De sbgx321?
Ik snap de essentie van wat je partner zegt, want zo sta ik er ook wel in, zeker wat betreft GS.
Leuke discussie overigens.
Helder!
Nee hoor, die zijn makkelijk te krijgen zonder een tripje Japan.
Denk het ook
Absoluut maar zo heb ik er nog meer op mijn waardeerlijstje staan; Robert Capa, Sebastião Salgado, Carl De Keyzer om nog een paar “Magnummers” te noemen. Maar van eigen bodem toch zeker ook Daniel Koning en Ed van der Elsken
Van dat aangeharkte grindpad kan ik het nog wel hebben
Mooie quote die ze aanhaalt en ik snap best wat ze in het verre Oosten bedoelen, ben er via Martial Arts (de term vechtsport is echt zo fout) mee in aanraking gekomen.
Jappaners doen niet snel zo maar iets, er zit altijd wel een gedachte achter alleen wint de graficus in mij het van hun huidige GS Quartz ontwerpfilosofie. Maar ooit komt er nog wel een pre-owned 9F, oude stijl
Ik heb de 319 in de Grand Seiko Boutique in Londen gepast, dus die is zeker niet alleen JDM.
Te passen? Waar dan?
Dat was geen citaat. Dat bedacht ze zelf, ter plekke.
Ze houdt van Londen. Da’s een idee voor een tripje.
Ik wil er iets lichts bij. Van de donkere heb ik in mijn ogen de end-all-be-all GS.
Nee, kopen. Niet passen helaas.
Kuddos dan
Inderdaad!
Ze hebben nu twee boutiques in Londen. De ene in Brompton Road, en de andere in de Burlington Arcade. Die op Brompton Road is de hoofdvestiging, en die in de Burlington Arcade is, zoals ze het zelf noemen, een pop-up. Maar ik vond die in de Burlington Arcade leuker omdat ze daar alleen Grand Seiko hebben.
De post die je wist dat zou komen, hier is ie.
Nu ik de SBGA103 heb bemachtigd heb ik 5 Grand Seiko’s: de vintage 4522 high beat, de SBGA001 spring drive, de SBGV011 LE 9F quartz, de SBGV247 LE 9F quartz, en de SBGA103 LE spring drive. Hiervoor had ik al de SBGW031, maar die is al eerder eens verkocht.
Zoals ik schreef in het NA topic van de SBGA103 heeft die een relatie met zowel de SBGV011 vanwege de 57GS selfdater kast, en met de SBGA001 vanwege het spring drive uurwerk, soortgelijke sunburst wijzerplaat en overeenkomende omvang. Dus ik sta nu op het punt te bepalen welke Grand Seiko’s de collectie mogen verlaten, en ik vind dat best lastig.
De blijvers zijn in elk geval de SBGA001 en de vintage 4522. De mogelijke vertrekkers zijn lastiger te bepalen merk ik. Bij de quartzen is de overweging vooral eentje van quartz-gemak en van dat het formaat goed is. Bij de SBGA001 is de overweging dat dit een “001” is, een eerste van een type, in dit geval de spring drive, met daarom voor mij een bepaalde historische waarde. Ik zag hem laatst ook al in een rijtje Grand Seiko “collectibles” staan. En dan kan de ene spring drive op staal, en de andere op leer en kan ik kiezen…
Dussss, should they stay or should they go, your votes please! Uitgaande van dat ik in elk geval de SBGA103 en de vintage 4522 houd, wat zou dan volgens jullie in de verkoop kunnen:
- alleen de SBGV011
- zowel de SBGV011 als de SBGV247
- zowel de SBGV011, SBGV247 als de SBGA001
- de SBGA001 en één van de quartzen zodat je een spring drive, quartz en high beat overhoudt
- de SBGV011 en de SBGA001 zodat je een vintage dresser, een moderne spring drive en een beater quartz overhoudt
- anders…
0 stemmers
Ik zou de sbgv247 eruit doen als het al überhaupt zou moeten. Het is een beater realiseer ik me maar van je GS’n vind ik deze het minst fraai.
Maar zoals altijd gaat het om smaak. Zit voor de rest bij mij geen logica achter.
Ik zou ook alleen de SBGV247 eruit doen. Met de 011 op staal erbij is dat voldoende.
Net zoals jouw blauwe sbga375 toch?
Mijn SBGA375 is ook heel mooi inderdaad