Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ik zou hem eens moeten proberen om de pols misschien.

Absolute topper de sbga375. Heerlijk en dikke kans dat ik hem nog een keer ga toevoegen.

1 like

In het zonnetje bij de schoonouders op de bank.

13 likes

A must see:

10 likes

Ik heb een heleboel filmpjes gekeken. En begin deze kast meer te waarderen. Als er ooit een gebruikte te koop komt dan voel ik er wel wat voor. Prachtig.

2 likes

Ja, het design moet je de kans geven. Het is zo apart dat je in het begin er even aan moet wennen. Ik heb de 375 nu een kleine maand en ik moet eerlijk bekennen dat, indien ik verplicht zou worden, mijn collectie te verkopen en maar 1 horloge mocht/kon houden het deze 375 zou zijn.
Het horloge is echt een juweel aan de pols. Mede door de vorm en zaratsu polish maar ook door de bracelet. Ik heb tig Rolexen gehad en nog steeds maar de comfortabele fit van deze GS is echt apart. Je kan op 2 mm nauwkeurig je bandje aanpassen. Dit omdat je 2 ‘half links’ aan het bandje hebt. Maar die zijn helemaal niet ‘half’, die zijn dus ongeveer 2 mm korter dan de full link van 9 mm. Dus je kan echt alle kanten op zonder de behoefte te hebben aan een ‘easy link’, die trouwens direct 5 mm is wat dan weer teveel is voor mij.
En als kers op de taart, 100m waterdicht, dus eigenlijk een sporthorloge vermomd als een juweel. Leve GS !!

6 likes

Mag ik vragen waar je deze hebt gekocht, en of er ook kortingen bespreekbaar zijn bij aankoop?

Ik zie dat ze hem bij Driessen in ieder geval hebben liggen


Ik ? Forum is nogal verwarrend voor een newbie.
Indien ik, ja de SBGA375 is een ‘normaal’ model van GS en dus met korting te koop.
Hoeveel? reken tussen 10 en 15%, hogerop in dit draadje las ik zelfs 20% op de Black Friday sale.
De mijne komt van Duitsland, toen ik mijn eerste kocht waren er in NL en BE geen GS dealers.

3 likes

Dank je voor de info!!

Vandaag wat foto’s gemaakt van de collectie
 ook van deze


12 likes

19 likes

Zonder datum had ik hem nĂłg mooier gevonden!

Lume, Lion vs Godzilla

6 likes

Mijn Grand Seiko SBGR023 loopt super nauwkeurig.

image

Maar


Het duurt zeker 5 minuten voordat hij aangeslingerd is. Je moet hem altijd ff met de hand opwinden en de rest op de automaat, dan houdt hij het heel lang vol.
Juwelier watch site zij dat dit normaal is voor deze GS.

Hebben meer GS bezitters hier ervaring mee?

Mijn SKX start meteen met lopen als ik drie keer beweeg met het ding.

6 likes

Nog 1 plaatje (met viezigheid
 :rage:)

12 likes

Bedoel je dat dit het geval is als je hem niet eerst even met de hand een paar slagen opwindt? Dat je hem dan 5 minuten om je pols moet hebben voor hij via de automaatfunctie voldoende is opgewonden om te gaan lopen?Een Omega die ik heb doet dit ook, die wil eerst even wat veerspanning hebben voor hij echt van start gaat. Ik vind dat ook wel normaal. Ik heb geen moderne mechanische GS, dus ik kan hier verder niet specifiek iets over zeggen.

Altijd eerst even via de kroon opwinden inderdaad

1 like

Ja dit effect idd. Zonder iets te doen om de pols en dan niet meteen gaan lopen. Je moet dus idd ff de kroon zn ding laten doen! Dat is dus normaal als ik t zo hoor :slight_smile:

Vandaag de eerste van mijn goede voornemens. Al is dat natuurlijk bijzaak. Tijd voor een plaatje.

13 likes

1965 Selfdater vandaag


14 likes