Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Is er iemand met (ervaring met) een SBGA231 of 031, dus de titanium duiker?

Met al dit GS geweld de laatste tijd ben ik weer helemaal enthousiast over dit model. Fantastisch model en Springdrive, me likey! Ik zou er dan zelfs de R**** S********* voor wegdoen :sunglasses:.

MAAR, volgens mij is ie echt veel te groot :cry:. 44 mm op een 17,5 cm pols… Eerder de 42 mm quartz duiker gehad en dat was al een flinke jongen (ook zwaar, maar wel staal).

Geen persoonlijke ervaring maar hij is natuurlijk een stuk lichter en dat maakt al verschil.

Verder is hij welliswaar qua diameter fors maar lug to lug maar 50mm dacht ik. Dat is niet heel veel meer dan een keramische sub. Zal dus veel afhangen van de vorm van je pols, gewoon gaan passen!!!

1 like

Ik heb een paar dagen de stalen versie van de duiker mogen dragen (sbga029) en wat mij betreft draagt hij wel iets groter dan een moderne Submariner. Het gewicht van de titanium zou dat misschien wel goed kunnen maken.

edit: Maar zoals el_penumbra ook zegt, door de vorm van de lugs hoef je je denk ik geen zorgen te maken over lugs die te ver buiten je pols uitsteken.

Fantastisch horloge, heb het inderdaad gehad
Was een jaartje geleden niet te slijten hier voor Euro 3000
Nu haast niet meer te krijgen als occasion
Draagt kleiner dan verwacht maar ik heb brede polsen
Zit zelf ook weer te lonken
De Titanium versie heeft de mooie goud accenten op de wijzerplaat

1 like

Dat topic kan ik zo snel niet vinden, want voor die prijs was ik ook wel geïntresseerd. Ik zie er wel een die in januari met een vraagprijs van 4250 is verkocht (binnen een week).

Thanks voor de input.

Korte l2l maakt al veel verschil inderdaad.

Ik moet m ergens gaan passen. Misschien dat de boutique m heeft…


Was waarschijnlijk 2017 dat ik hem heb geflipperd

Ik heb geen ervaring met de titanium duiker maar heb wel zijn broertje in staal. Mijn pols is 17cm en dat horloge draagt zich als een droom.
Ik kan er zelfs mee slapen. Kon ik met mijn 6 digit Submariner nooit (ondertussen verkocht).
Komt volgens mij door de GS way of thinking. Het bandje heeft speling waar het moet, zit strak waar het kan. Maw het volgt de pols als geen ander. De eerste dag of zo, als je van een Rolex komt, moet je wennen aan de grootte maar dat is snel voorbij. Bij mij toch in ieder geval.
De lugs zijn kort en volgen de pols perfect. Dus het voelt niet ‘te’ aan.

De dial is 32mm (Rolex Sub maar 28mm) en de wijzers zijn enorm goed te lezen. Zelfs met mijn oudere ogen kan ik met die horloge mijn leesbril achterwege laten. Ik ben er echt gek op.

Een paar foto’s aan mijn pols.





11 likes

Oeh, de blauwe, die is nog cooler. :+1:

Dank voor de info en de foto’s. Heeel tof de LE blauwe :+1:t2:

Limited edition uit Azië, thong sia, 150 stuks wereldwijd

8 likes

Die hadden we nog niet gezien de laatste week!

Toch wel errug mooi @El_penumbra!

1 like

Oh, hahahahaha, had ik gemist. Heb deze net in Kuala Lumpur gezien en even om gehad. Was nieuw voor mij en dacht, ik deel het even.

5 likes

Geintje natuurlijk.
Hoe meer foto’s hoe beter!

Mooi, dit horloge is écht op elke foto anders.

Ja, het is inderdaad bijzonder en zoals elke GS toch altijd weer moeilijk te fotograferen… in het echt ziet 'ie er toch wel veel beter uit dan op mijn foto’s. De groene plaat is wel heel bijzonder qua kleur en speling met het licht.

2 likes

Ik heb het idee dat dit horloge veel verfijnder is dan de foto’s doen vermoeden.
Veel minder in youre face. Iedereen doet zijn best om hem te laten ‘shinen’ op de foto…

Ik weet niet wat er met de jpeg compressie in de telefoon waarmee deze foto’s zijn gemaakt is gebeurd, maar de structuur op de wijzerplaat ziet er op betere foto’s heel heel anders uit. Dit lijkt een soort hamerslag, maar dat is het toch echt niet. Zie deze foto van eerder:

2 likes

Ligt denk ik meer eraan, dat deze nog volledig in het plastic zat…

1 like

Hij blijft super mooi met een bruine band maar ik ben blij dat ik deze niet gekozen heb. Ik denk dat deze door de kleur vaak het onderspit zou delven tov andere horloges in de collectie.

1 like

Crosspostje nog een keer.

Ik word zelf altijd erg vrolijk van een blauwe sunburst dial maar deze wijzerplaat lijkt er zelf heel anders over te denken. :joy::rofl:

16 likes