Laat je (/een) Grand Seiko zien

Thanks, dat geloof ik zeker dat iedereen dat met een GS doet!

1 like

Dank, ga er met volle teugen in goede gezondheid van genieten!

1 like

Ga ik zeker doen! :heart_eyes::heart:

1 like

Helemaal eens. Die dame is wellicht dezelfde die een GS GMT over de plavuizen vloer liet kletteren nadat ze die aan mij had laten zien. Met twee horloges in één hand en in de andere hand een hologedoos aan de wandel vond ik al wat apart. Dat ging dus niet goed. Vervolgens ging het inkorten van de band van de GS die ik kocht niet bepaald professioneel. Inpakken op de rand van een counter. Fatsoenlijk en rustig zitten kun je er ook niet.
Echt geen omgeving voor tophorloges helaas. Gelukkig zijn er inmiddels een paar aardige juweliers die GS voeren.

1 like

Veel plezier met deze mooie aanwinst :sunglasses::ok_hand:

1 like

Welke ga je nu wegdoen?
Ik zoek een witte :smiley:

1 like

Dank dank!

Ik was vorige week zaterdag in de boutique, ene Ramon was er en een dame met zwart krulhaar. Die dame heeft mijn GS mee naar achteren genomen en volgens mij heel keurig de band ingekort zoals ze aan de balie samen met haar collega had bepaald (3 hele schakels eruit). Ik heb hem netjes heelhuids en met goed afgestelde band teruggekregen.

Ik moet wel zeggen dat de combi in de winkel van GS met de vele vele normale Seiko’s wel wat apart is. Maar dat is het lot van de lage productie van GS horloges, iedereen kent Seiko, maar weinigen kennen Grand Seiko.

1 like

Wsl zelfde dame ja. Uitermate vriendelijk, maar echt weinig sjoege van de waar die ze verkoopt. Ook niet echt kunnen uitleggen wat springdrive is etc. Als ik zo kijk naar GS aan het doen is moet het een mooie uitdaging zijn voor een goeie marketeer. Begin eens met het drastisch snijden in het aantal modellen. Dan een logische nummering. Dan zorgen dat je bij de betere juweliers naast de topmerken komt te liggen. Betere reclame krijg je niet. Als klanten de producten naast mekaar zien verkoopt het zichzelf.

2 likes

Mooi toch. Je bent een flagship store waar maar twee soorten klanten komen:

• mensen die Seiko kennen en nooit met een Grand Seiko de winkel zouden verlaten vanwege de prijs, die houd je gewoon aan de rechterkant van de winkel.
  • mensen die weten wat Grand Seiko is, en die je niks uit hoeft te leggen omdat ze zich helemaal hebben ingelezen voor ze de winkel in komen, die gaan automatisch naar de linkerkant.

Die Ramon was trouwens wel trots op zijn Grand Seiko collectie, hij zei dat hij dacht dat het de grootste collectie van de Benelux was.

En inderdaad, als je Grand Seiko ziet, dan verkoopt het zichzelf. Ik merk het iedere keer weer als ik een Omega naast mijn Grand Seiko leg, dan is een Omega toch wat eenvoudiger. Wat ook wel weer fijn kan zijn.

3 likes

Uitermate lastig zo’n pianolak zwarte wijzerplaat goed vast te kunnen leggen. @tompj geloof dat dit jou ook was opgevallen?

8 likes

Niet te doen inderdaad. Mijn donkerblauwe (inmiddels ex…zoekt dekking). Is in het echt zoveel fraaier dan op een plaatje.

2 likes

Ach man echt…de donkerblauwe is eruit? Opgeofferd voor de OP neem ik dan aan…

Ps van harte @Tempus_Fugit :+1:

2 likes

Iemand wilde hem graag…
Bleef toch te vaak liggen, waar de Explorer om ging. Twee keer donkere plaat, de Explorer net iets meer allround.
OP staat er in principe los van, maar gaat hoop ik beter samen met de Explorer vanwege de witte plaat.

6 likes

Huh…wut?! We hebben gezelschap…:laughing:

4 likes

Heel mooi die OP :ok_hand: Mooie aanwinst in de collectie.

Nog niet…even kijken hoe snel het gaat.

1 like

Welke OP heb je in het vizier? @tompj
Wel een beetje jammer van die prachtige GS.

Idd wel jammer vond het ook een erg geslaagd model. Moet zeggen dat het wisselen wel hard gaat in dit topic. Zou bijna denken dat het GS eigen is.

Hier @tompj topic mbt de OP.

5 likes

Hoi Daffie zit de GS niet een beetje te strak om je pols :sunglasses:

mooie GS :ok_hand:

2 likes