Witte OP dus. Ga ik hier natuurlijk geen plaatje van posten. Beetje onkies in dit zo mooie topic .
Dank je…en ja aan de strakke kant maar dat is het bandje. Is 110/70 en daarom te kort en de gesp zit al aan zijkant vd pols. Nog losser en dan zit ie vrijwel aan de voorkant.
Binnenkort krijg ik een nieuw (donkerbruin) bandje binnen.
Alles kan in dit topic
Goede keus een witte OP naast de explorer.
Ik heb net de zwarte OP binnen in 34MM.
De kleur van deze zwarte plaat is echt ongelofelijk mooi , wit is ook erg mooi
Hebbje die la laten zien? Doen hoor!
Ik vind de uitstraling van een GS echt heel mooi. Het straalt kwaliteit en klasse uit…maar…
Ik kan niet wennen aan de letters en die vind ik dus echt niet mooi. Ben ik de enige die hier last van heeft of zijn er met mij nog meer mensen die vinden dat een Japans horloge geen Duits lettertype moet gebruiken?
Thanks! Ik ben veel dank verschuldigd aan @tompj voor zijn genereuze gebaar om afstand te willen doen van deze schoonheid
Ik neem aan dat je hem gewoon een nette fooi van 15% hebt gegeven, toch! Dat is immers gebruikelijk onder GS liefhebbers.
Dit is wel een heel erg passende invulling van mijn voorgenomen upgrade in mijn collectie.
Kadenggggggg
Met een Japans lettertype oogt ie mi goedkoper.
Of vind je dit beter?
グランドセイコー
Ja, misschien wel. Ik vind dat gotische lettertype juist goedkoop ogen.
Kijk, nou heeft ie zelfs op mijn scherm een blauwe plaat!
En van harte met deze bjoetie!
Heel mooi!
Ja prachtig man!
Laat ik je dan uit de droom helpen.
De historie wijst uit dat er destijds binnen de twee toenmalige Seiko kampen in de jaren '60 veel discussie is geweest over het te gebruiken logo en lettertype.
Uiteindelijk heeft het democratisch proces gezegevierd en is als eerbetoon aan het aloude en eeuwenoude ambacht van onder meer de Zwitserse (jawel) horlogerie het huidige logo ontstaan. Dus gotische letters.
Mooi Ron! De tamtam liet het me al weten. Gefeliciteerd!
Interessant, leuk om te weten…dank Jaco.
TZ: What are the cultural or artistic associations that led to the choice of a black letter (aka Gothic) font for the words “Grand Seiko”?
Seiko by Mr. Hattori, CEO and Chairman of the Seiko Watch Company: As far as we are today aware, the decision was taken on artistic grounds and there were no cultural associations implied in the selection of the logotype of Grand Seiko. At the Seiko Museum, we have design boards showing that the Grand Seiko team looked at many different options for the Grand Seiko script and the ‘GS’ logo. Their final choice was in keeping with the typefaces used on existing collections like Marvel and was made purely on aesthetic grounds.
Het Gothische lettertype stond dus al (sinds 1956) op de Marvel en men is daar simpelweg mee verder gegaan.
Van harte met uw fantastische aanwinst! Geniet er van in goede gezondheid!