Laat je (/een) Grand Seiko zien

Bedankt voor het delen.

1 like

Top Ron, maar dat had ik al gezegd. :wink:

1 like

Iemand enige ervaring met de

2 likes

Dat niet, maar ik heb mooiere modellen gezien als ik eerlijk ben.

Ja, maar die zijn niet leverbaar


Bijvoorbeeld de SBGA393, SBGH241, en nog liever de SBGA395.

En een SBGV245 maar zou eigenlijk van titanium moeten zijn. (al is die qua prijs sowieso wel interessant)

1 like

@RichardvanM

Het valt op zich mee, maar het zijn nog behoorlijk wat pagina’s. Iets teveel om te scannen.

Dat, ik kan me dan ook nog iets met copyright voorstellen.

1 like

Het valt me nu al bij meerdere spring drives op dat de “energie-meter” buiten het indicatie veld valt.
Is dat nu een vertekend beeld door de foto of is dit in het echt ook zo? Zou me eerlijk gezegd mateloos irriteren


Ja ik heb die gisteren in de Boutique om de pols gehad. Erg mooi. Super lugs en mooie kast. Wel dik door GMT maar zou mij niet afschrikken. 6k retail maar vast voor stuk minder te krijgen. Ik zou m wel lusten.

1 like

Hmm, ik vind dat bruin erg mooi. Dik maakt 'm wel groot lijken op de pols en dat is niet de bedoeling van het model (vind ik)

Hij oogt door de combinatie van leer, donkere plaat en vrij korte lugs niet groot, zeker niet ivm de SBGJ GMT’s. Ik was onder de indruk moet ik zeggen.

2 likes

Totaal anders maar ik vind die handopwinder die hier te koop staat ook echt heel mooi. Lang geleden bij @vierport een keer mogen passen.

Vraag me alleen af of ik dat te klassiek vindt, zeker gezien m’n erg casual kleding keuze.

Ook mooi:

10 likes

Nee, is vertekening. Bij GS valt niets buiten indicators. Maar omdat het soms juist zo akelig precies uitgelijnd is lijkt het op foto’s al snel tĂ©

Tsja, dat is wel een beauty!

1 like

Ik heb vanmiddag in een donker veel te druk etablissement deze Grand Seiko SBGW031 handopwinder van @jehebtWATgekocht overgenomen. Een beetje een gok, want het was echt te donker om het horloge goed te kunnen zien, maar op de plaatjes op internet zag het er goed uit, dus maar gewoon gedaan. Op goed vertrouwen, het was een fijn contact.

Het formaat is even wennen. Ik heb geen dikke pols, maar deze 37,3mm draagt kleiner dan mijn Seamaster midsize van 36mm vind ik. Een 39mm versie was mooi geweest! En het is geen automaat, ik heb nog nooit een horloge gehad dat opwinden vereiste. Maar dat schijnt een diepere band met je horloge te geven
 elke dag 20 slagen zegt de handleiding, of eenmaal 60 vanaf leeg.

In een youtube filmpje omschrijft iemand de wijzerplaat als “metallic custard”, dat is wel een goede benaming. Ik ben benieuwd hoe de klik zich met dit horloge gaat ontwikkelen!

29 likes

Gefeliciteerd met dit plaatje :heart_eyes:, geniet er van in goede gezondheid!

Prachtig! Van harte!

Van harte, dat heb je goed gedaan!

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. :+1:

Dankje @koetsjh. Ik meende het nu al een paar keer te zien. Volgende week eens echt kennis gaan maken met GS. Hopelijk binnen een week of 6 een keer in Amsterdam voor het werk en dan een bezoek aan de boutique.
(De eerste stapjes worden gezet
whahaha)

1 like

Prachtig. Geniet ervan!