Laat je (/een) Grand Seiko zien

19 likes

Prachtig deze! Is een nieuwe kastvorm van GS denk ik? Mooi sportief door het vele brushes maar jammer dat deze niet 2mm kleiner is, 40mm is voor mij net te groot…

1 like

16 likes

Is van een vriend, heb er verder geen info over

Is van een vriend, heb er verder geen info over

8 likes

12 likes

Zoek maar op sbgv243, sbgv245 of sbgv247

Dit is mijn sbgv247, de stalen band is niet standaard, normaliter heeft deze een blauwe stoffen of een rubberen band:

11 likes

5 likes

Even modem-burnen met nog wat foto’s van mijn nieuwe trots, de SBGV225 :star_struck:

26 likes

:heart_eyes:

16 likes

Zeer mooi, vooral die quartz !!

1 like

Mag ik eens vragen, hoe draagt die in vergelijking met andere GS modellen ? Ik overweeg de SBGV243 aan te kopen (als ik het nummer correct heb, is de zwart-met-gele versie van deze) maar de lugs lijken me nogal recht te zijn.

Zoals hierboven vermeld: ik overweeg nog een GS aan te schaffen. Ik zit ook na te denken over één van die limited edition handopwind springdrive toestanden, met name de sbgk005

hier een linkje naar het model:
https://wornandwound.com/review/hands-on-grand-seiko-elegance-collection-refs-sbgk002-sbgk004-sbgk005-and-sbgk006/

Wat denken jullie van deze laatste ? Heeft iemand hem al eens in levende lijve gezien/gepast ?

Ik heb deze vorige week bij de GS AD Vaessen in Heerlen gepast. Hij lag prima op mijn pols en heeft een mooie maat. Ook is hij mooi plat. Alleen naar mijn smaak een te drukke dial. Ook de kastvorm sprak mijn niet aan. Maar goed dat is allemaal een smaakkwestie. Ga vooral passen, je weet nu waar dat kan.

Vorige week in Frankfurt om de pols. Hij is mooi maar een beetje schizofreen tussen echte dresswatch of toch iets sportiever. De andere is de nieuwe babyblue snowflake.

5 likes

Geen idee want ze zijn helaas niet van mij

Ik heb de 247 op een stalen band en ik vind hem fijn dragen. De kast ligt plat op de pols, ondanks de hoge zijkant is het horloge niet dik, de achterdeksel steekt weinig uit.

Zelf heb ik de bij bijbehorende band maar 1x omgeklikt, ik houd eigenlijk alleen van stalen banden. Ik lees wel eens dat leren / stoffen banden vorm moeten krijgen.

Crosspost :innocent:

16 likes

Heb je de band van je springdrive erop gezet of een andere stalen band? Ben wel benieuwd! Sowieso is de SBGV247 (en 245) gaaf!