Laat je (/een) Grand Seiko zien

Het is een band van een gs quartz. Ik had de mogelijkheid gevonden bij en aziatische verkoper, en heb de band gevonden. Met een paar dunne springbars past het goed.

1 like

Je kan jouw band vd blauwe sbgv erop zetten.

1 like

Wel ā€¦ blijkbaar hebben ze hem op voorraad in Antwerpen (Tensen).
Blij dat ik hem gepast heb, want ik vind het echt maar niets.
Voor mij is de maat toch iets te klein, en inderdaad wat te druk. Een klein blinkend ding dat ik niet super leesbaar vind.

Blij dat ik van die obsessie alvast verlost ben :wink:

1 like

Ik zie deze in het blauwe deel staan. Geen affiliation etc. Maar ik had me nooit gerealiseerd dat er zoā€™n ā€œno dateā€ bestond. Mooie champagne dial, maar met 42mm wel te groot voor mijā€¦

1 like

Lug to lug is die 48mm, ik heb een 20cm polsje en vind 42mm kleinšŸ˜‰.
De wijzerplaat is, onder een bepaald licht inval champagne kleur maar toch zilver irl.

11 likes

Heel mooi!

1 like

24 likes

18 likes

Prachtige GS.
Mooie detailfotoā€™s.

1 like

Ik heb mijn sbgv247 weer eens op een blauwe rubberband van Hirsch gezet. Past hem goed vind ik. De rubber/siliconen band van Grand Seiko zelf die erbij zit vind ik maar zozo, en houd ik dan liever ongedragen.

12 likes

En deze op de originele alligator.

17 likes

Staat goed Frank.

2 likes

Mooie combi met de originele alligator.

1 like

10 likes

De camera focust liever op nieuwe Nikes dan mijn GS :face_with_raised_eyebrow:

6 likes

8 likes

Zo, met oprechte dank aan @vierport, die me de kans gaf om deze absolute grootheden naast elkaar te houden, wil ik jullie de vergelijkende polsfotoā€™s even niet onthouden.

Beiden in hun eigen stijl op eenzame en, vanwege uiteenlopende eigenschappen, wat mij betreft gelijke hoogte.

Hoewel de aanleiding een mogelijke ā€œupgradeā€ was en de verleiding zeer groot, heb ik toch besloten om het te houden bij mijn SBGR305. Ik ben er te trots op, en inmiddels teveel aan verknocht en blij mee om deze te laten gaan. En beiden in de collectie, dat kan de bruine echt niet trekken. :wink:

Maar ik kan niet anders zeggen dat de SBGY003 een fantastisch mooi horloge is. Wat klassiek speels, maar met een fantastische wijzerplaat Ć©n natuurlijk een unieke handwinder SpringDrive.

Maar voor mij persoonlijk blijft echter de SBGR305 de mooiste en meer tijdloze GS die er is. :heart_eyes:

De eigen fotoā€™s en ik gok op toestemming van Paul. :wink: De SBGY003:

En mijn ā€œoudeā€ vertrouwde SBGR305:

18 likes

Verstandige keuze. Ik vind de 305 ook fraaier.

1 like

Je hebt naar mijn idee de goede keuze gemaakt

1 like

ā€¦en zoals je weet Jaco is dat ook mijn reactieā€¦ik denk een prima (en zeer weloverwogen) keuze. :+1:

1 like