Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ik vind de sbgy003 toch wel heel mooi hoor. Je kunt zeggen dat hij wat klassiek is, maar toch vind ik hem modern gestyled. Minder ouderwets, een mooie nieuwe designrichting van grand seiko denk ik.

2 likes

O zeker, absoluut, ik ga de schoonheid niet verdedigen, want die is echt absoluut top. Klassiek, maar ook wat speelser vanwege de cocktail wijzerplaat, die overigens echt van een totaal andere orde is dan van de presages.

Los nog van de ingelegde, niet opgelegde, soort 3D-achtige minuten indices in de chapterring. Fantastisch.

1 like

Ik denk ook eerlijk gezegd dat je de goede keuze gemaakt hebt om jouw eigen horloge te houden ondanks dat de GS van @vierport natuurlijk ook helemaal top is :ok_hand:t2::+1:t2:

1 like

Deze sbgv011 is een grotere favoriet van me geworden dan ik had verwacht toen ik op “koop” klikte. De “plexi geslepen” saffier is echt mooi, en de wijzerplaat lijkt zwart, maar heeft soms een een donkerbruingrijze tint. En alles is gepolijst, geen gebrushde delen. En 37mm, maar draagt groter. En de afleesbaarheid is top.

En de afwerking natuurlijk helemaal top, maar ja: Grand Seiko…

26 likes

Top GS

2 likes

Ja, jouw opmerking over dat het een fijne grab-and-go was (ofzo) was ook één van de redenen om hem te kopen. :grinning:

1 like

Prachtige kastvorm ook

Heel mooi, die SBGY003. De Seiko boutique hier in HK heeft er nog 1 liggen. Zou er zelfs nog een kleine discount op krijgen. Ik draag alleen haast geen dress watches, anders had ik het wel geweten. Zou er zelfs mijn JLC Reverso voor ruilen!

3 likes

schitterende GS,

Echt mooi die SBGY003.
Vandaag ook even bekeken , draagt wel groter dan de maat doet vermoeden.

Chilling in het vondelpark :grin:

11 likes

Klopt, dat vond ik ook. Wat dat betreft is hij absoluut mooi in proportie.

1 like

Eensch , maar voor mijn schrale polsjes te groot.


Blijft een lekkere shinert dit.

Ook Jasper bij AVW vondt het top.
Gouden indexen zijn nice :sunglasses:

7 likes

Machtig! 1 van mijn favorieten.
Imho nog beter op band. Leer of stretch met kleur.
Erg veelzijdig horloge!

13 likes

Niet strictly on topic, maar als je graag naar mooi gefotografeerde GS-en staart…

Instagram tip / VFA waanzin:

Thegrandseikoguy.com (@thegrandseikoguy @watchdxb ofte Gerald Donovan) heeft ondertussen alle vintage VFA’s op de gevoelige plaat gelegd.

Niet voor gevoelige zieltjes!

8 likes

Ook in zwart-wit doen ze het goed. :slight_smile:

Weer heel andere accenten die oplichten en details die openbaar komen.

En die polishing… :ok_hand:

12 likes

Jammer dat ze van deze de scherpte af hebben gepolijst. Zo eentje kun je toch beter gewoon niet poetsen en hem met een paar kleine krasjes en een verder scherpe kast te koop zetten.

Even afgezien van de prijs natuurlijk… Op Marktplaats biedt iemand ook wel vintage Grand Seiko’s aan, maar daar is de scherpte ook altijd af. Dan ben ik gelijk al afgehaakt. Liever ongepoetst en scherp met een paar krasjes, dan afgeronde lijnen.

2 likes

Mee eens! :smiley:

17 likes

Ze hebben bij die zelfs de wijzers naar de knoppen gepolijst. Daar hoort ook een zwart streepje op te staan wat weg is. :grimacing:

1 like

Ik weet niet of dat hier al ter sprake gekomen is maar ik zou https://www.ikigai-watches.com/ willen aanbevelen als je op zoek bent naar vintage GS.

Heb ik al 2 stukken bij gekocht, o.m. de VFA.

James Mariën (1 van de bezielers) is een uitstekende horlogemaker die alle aangekochte stukken een beurt geeft en echt goed, precies afstelt.

Hij heeft een erg goed atelier en daardoor ondersteuning van Seiko zelf, waardoor hij aan OEM stukken kan geraken (voor zover beschikbaar natuurlijk).

Ik wil daar nog even aan toe voegen dat als je een bepaald horloge zoekt dat ze niet “binnen” hebben, je hun dat ook kan laten sourcen.

5 likes

15 likes