Laat je (/een) Grand Seiko zien

Kek bandje, die bovenste blauwe. Waar komt die vandaag als ik vragen mag? :+1:t2:

1 like


20mm poly in azuur, ā€œminimalistā€ configuratie :+1:

2 likes

Ik wist helemaal niet dat ze stalen banden hadden met louter gebrushed staal in plaats van die bling bling banden! :stuck_out_tongue: Geen idee of ik de grijze, zwarte of witte plaat zou willen: SBGX259, -261 of -263.

1 like

Thanks!

Net een original jade 2 - 22 mm besteld (voor op de Tuna). Ben benieuwd!

Ook de 40 mm quartz heeft dat!

Ben zelf ook erg content met deze band.

Sbgv225:

6 likes

:ok_hand:
Bemerk dat de 22 niet verkrijgbaar zijn in polyā€¦
Het materiaal voor die maat is iets harder.
Ben je ook voor de ā€œminimalistā€ versie gegaan?

1 like

Ja dat staat erbij idd, wat stugger.

Nee voor de original. Ik zie bij de minimalist dat er op een stuk een 4-dubbele laag zit (bij de hardware), lijkt me een beetje teveel?
Daarbij vind ik bij de original de verstelling mooier (op de haak kant ipv op de aanhaak kant als je begrijpt wat ik bedoelā€¦ :joy:)

1 like

Dat strookje 4dubbel valt wel mee hoor :ok_hand:
Ik heb nog een paar 22ers in de aanbieding als je er op een gegeven moment enkele bij wilt. Allemaal originals :slight_smile: :+1:

2 likes

15 likes

Nee, niet de mijne maar wat vinden we hiervan? Een GS met power reserve (voor de liefhebbers :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Kast en wijzerplaat vind ik echt super maar ik blijf moeite hebben met die onbalans van GS-Seiko bovenaan. Waarom splitsen ze dit niet op, zoals ze dit voorheen deden? :thinking:

12 likes

Ik vind 'm prachtig. :ok_hand:

1 like

Welke is dat Paul? Mooi, klassiek model.

1 like

Ik denk wat 'm ook mooi en wat rustiger maakt is dat de power reserve geen getallen heeft. Puur grafisch :kissing_heart:

1 like

Die linker is toch de SBGW231 ?

Hij is heel mooi. En toch, ik heb hem gepast, om de pols het voor mij nƩt niet.

Los van het feit dat de vloeiende seconde wijzer (want Springdrive) wegvalt ten opzichte van een gewoon uurwerk vanwege de kleine seconde. Dat vindt ik wel jammer.

Kastvorm, dikte, bol glasā€¦ Dat dan weer wel. :ok_hand: EN wel mooi in proportie.

2 likes

Verder zal ik ook zeker niet komen gezien het prijskaartje :wink:

Maar ik kan ook genoegen nemen door naar zoiets moois te kijken (gelukkig)

1 like

Zeker waar. Het blijft ook op goeie fotoā€™s kunst met een grote K. :wink:

1 like

Ze kruipen wel een beetje naar elkaar toe! :wink:

Ik vindt de kast van de Presage ook wel erg mooi (en dun). Afgelopen vrijdag bij een kennis even mogen aanraken. Dit is toch ook een Limited?

1 like

Plat ? Grapje zeker ? Dit is een Quartz.

Een vergelijkbare 16570 is met automatisch GMT uurwerk 12,2mm dik. Kijk dat is Wel netjes. Net zo dik als een 100m waterdichte chronograaf genaamd Daytona. Doet niemand na in die prijsklasse.

De GS horloges zijn in veel opzichten geweldig, maar met name de automaten zijn verre van plat. Waren ze dat wel, dan was ook ik een trotse bezitter van zoā€™n high beat versie.

4 likes

Ehm, is dat een serieus criterium? Platheid? We hebben het over milimetersā€¦ :thinking:

1 like