Laat je (/een) Grand Seiko zien

Nee. Mijn pens is ook best wel plat in vergelijking met die van anderen. Relatief dan hé.
Zo ook deze GMT. Ja die Explorer is best slank. Maar voor een GS GMT is deze ook niet de dikste.

Ik moest ff zoeken waar je antwoord vandaan kwam :sweat_smile: Nouja, plaatje dan maar!

fcf0d1acf28c5f3d8ff876857019c04cf3e75393_1_690x463

6 likes

Links is de Grand Seiko SBGW231 (handopwinder) en rechts de Seiko SJE073 (gelimiteerd tot 1881 met GS afwerking en lekker plat :wink: )

1 like

Ah. Die rechter was me helemaal niet opgevallen.

2 likes

haha. Hij zal je nog verbazen. Rekeninghoudend met de sbga127 welke je eerder had

1 like

Millimeters tellen! Ik vind ze ook te dik.

3 likes

Geeft niks, ik geloof dat daar wel een oplossing voor is; Danish Design of Skagen geloof ik :grin::grin:

Ja en bij een horloge is 2mm verschil in dikte een enorm verschil qua dragen

3 likes

Of een horloge van een merk die wel in staat zijn om ze platter te maken MET automatisch uurwerk

Helemaal eens wat betreft de onbalans, verder prachtig horloge. Had hem alleen liever met 37 mm kast gezien.

1 like

Dit horloge draagt dus echt niet groot met 38,5. Hele korte lugs.
En idd. Wat mij betreft trekken ze de power reserve en kleine seconde er direct af (of verplaatsen naar 6 uur :ok_hand: ).

Vast wel iemand die handig met Photoshop is .

Ah dat wist ik niet! Heb hem ook nog niet omgehad en las op het web dat hij 39mm was.

Wat onbalans doelde ik zelf meer het nieuwe logo. Maar omdat je het zo lief vraagt… Even snel in de metro gedaan, beetje ruwe fotosoep.

12 likes

Leuk gedaan die fotosjop. Wat ik me bedenk is dat je op zo’n ‘small seconds’ de wijzer al bijna niet ziet tikken, ook niet bij een gewone automaat. Dus het effect van spring drive gaat dan wat verloren. Eigenlijk moet een spring drive een lange secondewijzer hebben, en geen small seconds, want dan pas zie je hem glijden.

4 likes

Dit zou een verkooptopper zijn.

1 like

Precies dat. Dat miste ik toen ik hem even om de pols had.

1 like

Toch lijkt het me dan een beetje 13 in een dozijn te worden “Weer een klokje met een centrale seconde op de geijkte plek”. Ik vindt de twee registers links en rechts wel in balans.

Ik ben het absoluut voor deze wel eens dat er iets gedaan moet worden aan de “loze” ruimte onderin. Da’s in dit geval echt wel kaal. :wink:

4 likes

Zeker is dat een criterium … voor mij althans. Het gaat dan niet niet zo zeer over de dikte op zich maar de verhouding dikte/ diameter die esthetisch moet zijn in mijn ogen.

Ik hou niet van kleine dikkerds :man_shrugging:t2:

1 like

Wil je plat? Ga voor quartz! Met een plaatje om on topic te blijven

2 likes

Ook niet verkeerd, betere balans maar iets minder spannend.

1 like

Was puur op verzoek. De ideale wijzerplaat, in mijn ogen, ziet er zo uit:

Paars is mooi. :smiley:

6 likes

Yes. :slight_smile:

1 like