Mooi! Welk type is dit, Bas?
SBGV223
Nog nooit hier langs zien komen.
Haha is dat nou dezelfde of een SBGX261?
Hi, een vraagje… Bestaan er ook quartz Grand Seiko’s met een vloeiende secondewijzer? Dacht er van gehoord te hebben, maar via Google kon ik zo snel niks vinden. Er zitten hele mooie horloges tussen, maar ik kan niet tegen dat getik van de secondewijzer. Eigenlijk heb ik überhaupt niks met quartz
Maar als de secondewijzer vloeiend beweegt is het misschien het overwegen waard. Een automaat/springdrive/handopwinder zit meteen op 5-6 k…
Helaas, bij GS kom je dan toch in de Springdrives.
Nee.
De vloeiende secondenwijzer is een Spring Drive, en een Spring Drive is geen quartz, ook al proberen snode lieden die de technologie niet begrijpen dat er van te maken.
Ik normaliter ook niet, en al zeker niet als hij naast de indice tikt. Maar het 9F uurwerk is echt, echt andere koek. Hij tikt eens per seconde op een manier die ik een quartz nog nooit heb zien doen.
Ok, duidelijk. Thx…
Allright, helder. Dan moet ik het binnenkort met eigen ogen maar eens gaan aanschouwen bij de Seiko Boutique in Amterdam…
Eh, ik heb ooit een haast Homerische beschrijving ervan neergepenseeld. Kan het niet meer vinden. In ieder geval. Op een rustige, onverstoorbare manier, onweerstaanbaar, lak hebbend aan tijd. Zo tikt 'ie.
Dezelfde 
De nieuwe!
Kort na de Spring Drive me laten verleiden door de verbouwingskorting in Amsterdam:
Al best wat GS-en gehad, maar nog nooit twee tegelijk.
Geweldig duo Tom!
Is de nieuwe ook titanium?
Tom. die heb je tock al eens gehad en weer weggedaan?
Blijft een prachtig horloge
Nee die is van staal.