Laat je (/een) Grand Seiko zien

Nee.

De vloeiende secondenwijzer is een Spring Drive, en een Spring Drive is geen quartz, ook al proberen snode lieden die de technologie niet begrijpen dat er van te maken.

Ik normaliter ook niet, en al zeker niet als hij naast de indice tikt. Maar het 9F uurwerk is echt, echt andere koek. Hij tikt eens per seconde op een manier die ik een quartz nog nooit heb zien doen.

3 likes

Ok, duidelijk. Thx…

Allright, helder. Dan moet ik het binnenkort met eigen ogen maar eens gaan aanschouwen bij de Seiko Boutique in Amterdam…

1 like

Eh, ik heb ooit een haast Homerische beschrijving ervan neergepenseeld. Kan het niet meer vinden. In ieder geval. Op een rustige, onverstoorbare manier, onweerstaanbaar, lak hebbend aan tijd. Zo tikt 'ie.

2 likes

Dezelfde :wink:

1 like

6 likes

De nieuwe!

Kort na de Spring Drive me laten verleiden door de verbouwingskorting in Amsterdam:

Al best wat GS-en gehad, maar nog nooit twee tegelijk.

20 likes

Geweldig duo Tom! :ok_hand: Is de nieuwe ook titanium?

1 like

Tom. die heb je tock al eens gehad en weer weggedaan?
Blijft een prachtig horloge

1 like

Cross post…

8 likes

Nee die is van staal.

1 like

Was een ander model Arthur. Eigenlijk de stalen versie van mijn Spring Drive (zelfde kast) met witte plaat (en automaat).

Tof! Maar die zwarte heeft zoveel meer uitstraling. Ik vermoed dat je binnenkort iemand blij gaat maken met die witte.

1 like

Flipperen is mij niet vreemd, maar deze is toch echt bedoeld om te blijven.

4 likes

Ga je beide GS’en houden? :thinking: En de Explorer…?
Daar zit redelijk overlap in zo. Maar je hebt gelijk, wel alle drie toppers.

1 like

I love a good ‘beach to boardroom’.

3 likes

Deze icm dat het titanium is; Grail.

1 like

Moet wel zeggen dat de aansluiting op de kast bij de Astron beter voor elkaar leek te zijn.
maar ook dat moet je denk ik in het echt zien.

Dat ‘randje’ onderaan de kast/bovenaan de band lijkt op de foto misschien op ruimte tussen kast en band. In werkelijkheid springt de kast daar iets in. Aansluiting is perfect.

1 like

Nog maar één van de nieuwe.

11 likes