Laat je (/een) Grand Seiko zien

Lijkt me voor de hand liggend; ik vind het een spuuglelijk model :wink:

Grand Seiko staat voor mij voor stijl en elegantie, zoals gelukkig vele modellen die hier worden getoond door forummers. Dat is de reden waarom ik dit draadje volg. Dat ik dit model niet mooi vind #understatement is mijn mening, daar hoef jij of wie dan ook het geenszins mee eens te zijn.

1 like

Sorry hoor. Ik ging er van uit dat het ging over de SBGA 127. Daar sluit de opmerking van Proenski nl. op aan. Ik stel daar gewoon een vraag over. Thatā€™s all. Zo lelijk vind ik die niet. Bedoelde er niets vervelends mee.

Edit: ben ook nog steeds benieuwd welke Proenski bedoelt

Om misverstanden te voorkomen: dat heb ik nooit gezegd. Laten we op zijn minst bij de feiten blijven. Verder ieder zijn mening.

Deze dus (voor mij het tegenovergestelde van stijl en elegantie)

Ok. Maar dat kun je uit jouw post niet opmaken. Ik dacht dat je een ander bedoelde die ik wel mooi vind. Over deze heb ik geen vragen :rofl:

1 like

Pffā€¦zijn we nu klaar? En kan dit draadje weer verder on-topic dwz over Grand Seiko.

1 like

Daar hadden we het toch over??

Yepā€¦maar graag zonder het gezeur (ps dit is niet richting jou persoonlijk).

Kortomā€¦on topic svp.

Zonder mening, alleen plaatjes kijken en kwijlen dus? Nou vooruit dan maar :yum:

2 likes

Dat dus :+1: :joy: (ps mening mag)

Die gaf ik :wink:

Net zoals ik jouw ex met champagne wijzerplaat een van de mooiste GS vind :ok_hand:

1 like

Het lijkt me duidelijk dat het aan mijn adres is gericht. Maar volgens mij ben ik ook maximaal on-topic. :slight_smile:

Top :+1: Nog steeds spijt dat ik 'm heb laten gaan.

Een plaatje bij het praatjeā€¦

10 likes

Ietwat in het verlengde, maar wisselen jullie zelf je bandjes of laten jullie dat doen? Ik heb mijn GS (toch een tie in met het topic) nog op de stalen band zitten, maar wil hem eigenlijk ook wel eens op een leren band zien.

Gewoon zelf doenā€¦mits voorzichtig en met de juiste tool. Een Bergeon 6767 is bijvoorbeeld aan te raden.

image

Afplakken van de lugs kan ookā€¦ik ben zelf zeer voorzichtig vwb een Grand Seiko. De extreme mirror polishing laat zeer snel oneffenheden zien. Oppassen dusā€¦altijd.

1 like

Ik dacht eerder dat jullie dit vehikel bedoelden:

094231aa1eb8077b463c91ad59502538024cd22c_1_304x500

Het moet niet gekker worden, dat GS zomaar een soort van Jaren-90 Tag-Heuer Lelijkheid gaat produceren.

De mijne is gewoon lekker 'n horloge wat ik dood ga dragen, dus ik plak niks af. Ja, de mirror finish is fantastisch, maar het zijn met name de wijzerplaat en de wijzers die poppen als een malle, dus de kastā€¦ .ach, ik koop ze ook om te dragen.

2 likes

Ik spam maar even door, kan er toch geen genoeg van krijgen om er naar te kijken :kissing_smiling_eyes:

10 likes

Prachtig Roel :ok_hand:

1 like

Wat is er mis met mijn toffe ontwerp? :thinking:

1 like

Groot gelijk. Super mooi ding.

2 likes