Laat je (/een) Grand Seiko zien

Van mij een GS.

Met een quartz uurwerk. :grinning: Dat past toch beter bij je single speed fiets en je grab and go stijl.

1 like

Niet met elkaar te vergelijken: andere maten, super Quartz versus Manufacture en gewoon verschillende horloges

1 like

Even een vraagje aan de kenners: Het GS zaadje is geplant. Ik ben er uit, en ik wil deze.

Eigenlijk wilde ik een Rolex 16570. Maar dat voelt niet vertrouwd. En al helemaal geen +5K voor 10 jaar oude horlogeā€™s. Wie weet ooit, maar nu niet. Dit is de nieuwe GS explorer, vraag me niet waarom maar voor mij een perfect alternatief. De jacht is geopend.

Nu zou ik graag willen weten waar je zoiets het beste kunt pre-orderen, of afnemen. Gaarne binnen de EU, zonder al teveel bijkomende kosten. Tips, anyone?

10 likes

@hendrik heeft nog wel een kennisje die je verder kan helpen

1 like

@vierport wellicht?

Ps gaaf Dennis :+1:

2 likes

Je vraagt het niet, maar toch: ik vind hem mooi, maar wel een beetje een schaamteloze kopie van de Rolex. Ze hebben veel originelere GMTā€™s.

Je kunt Ć©Ć©n van de GS ads proberen uiteraard en misschien weet @vierport raad. Dat is toch een heetje ā€˜Mr GSā€™.

Edit: Daffie was me voorā€¦

6 likes

Idd :+1:

https://www.ten2two.nl/product/grand-seiko-sbgm001/

Wel een iets andere (oudere?) versieā€¦

Ik baal zo dat ik die SBGJ021 niet van Marktplaats gesnaaid heb. Te lang getwijfeldā€¦

Getoond model is volgens mij net een nieuw model (kwarts) en een andere dan die van SuperC.

3 likes

Scherp. Mijn fout

1 like

Ik had Jaap een tijdje terug al een berichtje gestuurd over de GS. Geen aantoonbare servicehistorie helaas. Wel een gaaf ding, maar ik koop voor zulke bedragen ook graag garanties :smile:

De SBGN005 komt begin volgend jaar op de markt. Quarts, dat dan weer wel. Inderdaad veel gelijkenis met de explorer.

index

Maar van de drie de enige met een zwart datumvenster. Als de limited die nou hadā€¦

3 likes

Ik doelde eigelijk op de afwerking.
Mijn vraag was niet duidelijk genoeg.
Excuus

De GS is duidelijk van een andere klasse

Ik ben niet zo extreem gefocussed op hoe accuraat met uurwerkjes lopen, maar dit vind ik toch wel knap:
Na ruim 5 weken een afwijking van 4 secondenā€¦

En daarmaast mijn meest comfortabele horloge.

16 likes

Welk type nummer is dit als ik vragen mag?

SBGA127

1 like

Dat is idd wel indrukwekkendā€¦COSC is er niets bij! :+1:

En wat een beauty :ok_hand:

2 likes

Thanks en mooi horloge hoor :heart_eyes:!

1 like

Via solojapan

1 like

Daar heb ik na anderhalve week ook nog geen reactie van mogen ontvangen, helaasā€¦

1 like