Laat je gouden horloges zien!

wat gaaf! welk model is dat?

1 like

Thanks, 7009-3161 uit 1992

5 likes

Net opgehaald via het forum, een 18 karaakts rose gouden Gigandet chrono!

24 likes

Gefeliciteerd, mooie aanwinst. :+1:

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst!

1 like

Van harte! Zeer mooie aanwinst! :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Oh my gawd! Wat een ongekend gruwelijk vet duo heb je daar! :scream:
Wat onwijs lekker dit! :heart_eyes::+1:

Kwam vandaag dit horloge tegen in een winkel.
Prachtig afgewerkt met een mooie bruine bezel en wijzerplaat, alleen helaas met een quartz uurwerkje.

3 likes

6 likes

Niks mis met quartz.

2 likes

Tja, Ieder zijn ding. Ik wordt niet warm van een simpel quartz uurwerk (los van oysterquartz etc).

1 like

De datum komt ook niet echt mooi naar voren…

De 6 is inderdaad niet de meest gebruikelijke positie. Ik was vooral verrast door de mooie afwerking van de kast en band. super goed geborsteld in combinatie met de schuin gepolijste lugs.

Wat ik bedoel is: laat je niet tegenhouden door het feit dat het horloge gebruik maakt van quartz. Als jij hem mooi vindt, gewoon doen! :smile: :+1:

Bedoel meer de witte achtergrond. Zonder datum zou het geheel mooi in balans zijn :grin:

Ben benieuwd of een dergelijk horloge ‘wint’ van een PP qua draagtijd :thinking:

Kan zomaar zijn, omdat je instinctief minder zuinig zal zijn met het quartz horloge en hem dus gemakkelijker om de pols hangt dan zo’n kostbare PP. Ieder krasje is 5/5 bij je bloeddruk opgeteld.

Een horloge moet je soms eenmaal goed misbruiken om het lekker te kunnen dragen. Het klopt dat als je een nieuw krasvrij horloge koopt, je zuinig gaat zijn. Zelfde geld voor een mobieltje ofzo, maar na een tijdje wordt het gewoon een gebruiksvoorwerp en loopt het beschadigingen op.

Over Quartz… ik kan het als horlogeliefhebber niet echt waarderen. Nu schop ik een hoop mensen hier tegen het zere been, maar historisch gezien was dit leuke tooltje bijna de ondergang van een lange tijd mechanische innovatie. Google eens op de Quartz crisis, maar goed dit heeft wel mijn mooie Nautilus ter wereld gebracht :smile:

1 like

Ik weet van de quartz crisis en het was onvermijdelijk dat dit plaatsvond. Waarom? Omdat de Zwitsers weigerden te innoveren. Ze zijn gered door het veranderen van het beeld dat mensen van horloges hadden. Maar het was ternauwernood.