Laat je gouden horloges zien!

De quartz is zelf door Zwitserse firma’s, waaronder Longines in samenwerking met Seiko uitgevonden.
Een quartz zoals in deze Victorinox is natuurlijk een goedkoop ingekocht uurwerkje, wat natuurlijk afbreuk doet aan de beleving.

Een horloge bestaat voor mij uit verschillende factoren waardoor ik er waarde aan hecht. Daar onder valt: afwerking van kast, band, wijzers, crown, uurwerk en wijzerplaat. Uiteraard het uurwerk zelf, of het inhouse is en welke complicaties het heeft. Zoals een chronograaf kan je op diverse manieren ontwikkel, zoals met een colum wiel en patek heeft daar nog een ingewikkelder systeem op met patent. Tot slot is heritage van een merk ook belangrijk. Daarom gaat mijn voorkeur naar en Royal Oak ipv een Hublot

1 like
7 likes
15 likes

De enige manier om deze nog “perfecter” te maken is de gouden president bracelet, maar die zal wel schreeuwend duur zijn…

1 like

Naast duur lijkt het me ook lastig te vinden. Maar ik ben nog nooit op zoek geweest. :innocent:

1 like

Valt wel mee. Band is wel makkelijk 5.5k los.

Ik blijf dit nog wat gekker vinden.

3 likes

Tja, hoe moet je hem anders om je pols slingeren?

Zonder gekheid @lasteraar, echt een geweldig exemplaar zeg!

1 like

Ik wil helemaal geen gouden band.
^_________^’

Mijn suède bandje vind ik helemaal mooi.

4 likes

Die mensen zijn helemaal gek geworden, de goudwaarde is misschien een paar honderd euro.

1 like

Prima prijsje voor een rubbertje :joy:

zonder rubbertje kan je meer kosten!

2 likes

De twee delen Oysterflex zijn 260 euro per stuk bij de AD als ik het goed heb :upside_down_face:

:face_with_raised_eyebrow: En die van een Fabergé-ei een paar tientjes. Dat gaat niet op in deze context.

Zeker wel. Je vergelijkt appels en peren.

Art comes at a price :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar als de Mona Lisa 10000 keer geschilderd was, had het dan nog steeds dezelfde hoge waarde?

Bandjes met eieren in dit geval…:sweat_smile:

3 likes

:joy: :ok_hand:t2:

1 like

Mijn, in mei overgenomen van @Jurtz, Certina Club 2000. Jaja, geen vol gouden horloge maar gold capped. Nog steeds erg blij mee, al moet ik eerlijk zeggen dat ik weinig draag. Mijn vriendin draagt hem namelijk dagelijks.

Foto om mijn pols:

13 likes

Een stalen band zit misschien 0.50 euro aan materiaal in & kost 1k…

2 likes

Precies!

1 like