Laat je grail watch zien!

Erg mooi, begrijpelijk dat je dit als ‘grail’ ziet. :+1:

Dank voor jouw reactie Chris!:+1: Het is een te lang verhaal voor nu en hier, maar ik ben puur voor de lol eens op zoek geweest naar de Grail (volgens een van de vele versies van die legende) in het zuiden van Frankrijk; in het land van de Katharen. De arme priester Saunière daar zou hem (een schat) destijds gevonden hebben … in het dorpje Rennes le Chateau. Het grappige is dat, of je het nu wel of niet gelooft, het heel apart en magisch is om op die plekken daar rond te lopen en het bewuste prachtige kerkje te bezoeken… Wonderlijk toch , wat een mens zich allemaal ’ in zijn hoofd ’ kan halen…:thinking::slightly_smiling_face:

2 likes

Zeker! Een topper, kan hem aanraden. :sunglasses:

image

Knap ding, maar dan echt wel zot veel geld voor een horloge… :sweat_smile:

3 likes

Denk toch wel deze. Als ik hem ooit nog te pakken krijg :stuck_out_tongue:

1 like

Rolex Submariner 114060 :white_check_mark:

3 likes

Hier mijn grails,

Allereerst het misschien haalbare:

En de dream piece:

6 likes

daarom is het ook mijn grail

6 likes

9 likes

Mijn holy grail is altijd een Patek Complication geweest😍

4 likes

Die van mij is altijd een geel gouden Day Date geweest; ongeveer vanaf mijn 12e jaar of zo… :heart_eyes:

8 likes

Ref?:open_mouth:

Stadhuis van Leuven… :grin:

Of het horloge? :see_no_evil: Montblanc Nicolas Rieussec 102337

1 like

Netjes👌

1 like

Hé, deze staat bij ook op nr.1 momenteel :heart_eyes: ben je hem al eens gebruikt tegen gekomen of ga je voor een nieuwe?

We zijn het grotendeels eens.

Ik kies eerder voor Japans dan Duits minimalisme, maar ik zie meer overeenkomsten dan verschillen in de keuze.

4 likes

Dit vind ik het ultieme horloge. Ideale tijdsweergave, geelgoud maar dan net even anders en een minute repeater.

7 likes

Mijn Holy Grail is toch wel deze;

De Zeitwerk in Platina staat hoog op het lijstje.

4 likes

Ik vraag me steeds af wat je grail eigenlijk is.
Een bepaald horloge ooit in bezit mogen hebben, zal wel eenieders wens zijn.
Maar welk horloge moet dit dan worden?
Als ik persoonlijk op zoek ga naar een horloge dan zoek ik niet op merk maar puur op afbeelding. Later zie ik pas het merk. Ik kijk vooral naar of ik het mooi vind. Vervolgens naar de prijs(gerelateerd aan het te besteden budget) en dan naar het merk.
Meestal probeer ik een aantal uitgebreide reviews te lezen(als die er zijn), ook van bekende reviewers.
Ik ben er van overtuigd dat nog veel te veel keuzes gebaseerd zijn op “image-building”: Duur is goed! Sommigen beweren zelfs dat er onder 5k niets fatsoenlijks te vinden is…Dan zal ík helaas in zulke ogen wel nooit iets fatsoenlijks in mijn bezit krijgen.
Gruwelijk geërgerd heb ik me aan Jasper van AVW die via Youtube al lurkend aan een fles bier het merk Nomos, waar hij nog nauwelijks van gehoord had volledig de grond inboorde.
Hoe kun je in Godsnaam, als je het merk niet kent, wel weten dat het niets waard is.
Ik kan dat in iig niet. Laten we maar zeggen dat sommigen denken dit wél te kunnen.
Het zal wel ongeveer hetzelfde zijn als wijn.
Goede wijn in een onbenullige fles kan dus niets zijn.
Simpele wijn in een fles van naam is je van het…

3 likes

Hear Hear :muscle::+1::+1:

1 like

Stof om over na te denken! :+1::wink:

1 like