Laat je grail watch zien!

Dit is de huidige ‘‘haalbare’’ grail:


Credits: https://www.instagram.com/sinn_spezialuhren/?hl=nl

De ultieme grail is:

4 likes

ja

precies zo idd

jeps.

Maar nu komt het.
De “grail” is een horloge dat je geweldig mooi vind maar niet in je

past.

Of je hebt de centen er niet voor, of je gaat de centen ervoor nooit bij elkaar krijgen, of je wilt absoluut niet zoveel centen aan een horloge uit geven.

Tadaaaaaaaaaa, daar heb je een vorm van "grail"
andere vorm is dat het niet aan te komen is zo zeldzaam, ook een lastig iets want daar heb je verder geen invloed op.

Voor mij was/is het zo.
Ik heb een bepaald idee van wat een horloge mag kosten, daarboven is het van de zotte. Mooi of niet mooi maakt weinig uit als we dat bedrag gaat overstijgen.
Af en toe wint het uiterlijk van een horloge het en maakt mij zo verliefd dat ik deze grens te buiten ga, dat is niet erg want ZOOOOOOOOOOOOOOO mooi en het maakt mij ZOOOOOOOOOOOOO blij dat het allemaal prima is.

Deze modellen vallen dus niet onder “:grail” want ik trap er toch in met mijn dikke hoofd en breng weer flappen weg en ga met wat moois naar huis.

Echter, er zijn horloges die ik werkelijk prachtig vind, maar mijn hoofd wint het dan van de liefde en ik ga die krengen echt ECHT ECHT niet kopen.
Zoveel geld uitgeven voor een klokkie ben malle pietje niet. KOEKOEK…
Die schitterende gevalletjes die komen onder het kopje “grail” en zoals we allemaal weten er kan er maar 1 de winnaar zijn en dat mijnheer is de HOLY GRAIL.

welke dat is voor mij hoor ik je vragen?
ow fuck, ik heb hem toch gekocht ( of ja gekregen) en nu heb ik geen HOLY GRAIL meer maar wel een enorm blij gevoel.

2 likes

Ik denk persoonlijk dat je laatste opmerking “dat jer absoluut niet zoveel geld voor wilt uitgeven” niet volledig klopt. Als je het geld er wel voor hebt maar je wilt het niet uitgeven, is er dan nog wel sprake van een grail?
Dan wint ratio van de jacht op het (bijna) onmogelijke…
Maar ik kan je goed volgen en denk er eigenlijk hetzelfde over.
We moeten idd wel reëel blijven. Er is meer dan alleen heel dure horloges…

Vind je?
Ik snap jou punt.
Maar voor mij werkt het wel zo, jagen op horloges is niks voor mij. Iets wat niet aan te komen is, waar ik voor moet jagen gaat bij mij per direct uit mijn hoofd.
Geen zin in gedoe .

Voor mij telt vooral "niet uit willen geven aan"
Als ik nu een horloge aan dit topic moet koppelen is dat deze.


Maar ik ga die centen niet uitgeven aan een horloge, slaat nergens op die prijs.
Tenzij, tenzij ik het kan koppelen aan een mooi moment. Dan ren ik naar de AD en pik deze op .
Want dan is het de prijs mij wel waard.

1 like

Gebruikt alleen in het zwart en wit. Ik ben voornemens om hem tegen het einde van dit jaar nieuw te kopen.

1 like

Mijn grail watches die wel haalbaar zijn, zijn de Tudor BB58 en deze die bij Jaap te koop staat nu :star_struck:


Zitten beide rond dezelfde prijsklasse 2e hands, alleen nog niet genoeg in het horloge potje.
Denk nog 1 jaar sparen. :upside_down_face::blush:

1 like

image vandaag deze! Mijn grail is beetje weer afhankelijk.

7 likes

Poe wat een mooi horloge zeg

Deze wil ik ook heb ik besloten.
Voor dat geld 1 van de mooiste duikers op de markt.

1 like

Jij hebt wel een verfijnde smaak. Althans eentje welke toch wel enigszins matched met die van mij.
Die cellini vind ook ik het mooiste Rolex-horloge maar dan die prijs…

1 like

Ha ha, dat is een specialleke! :joy::+1::+1::+1:
Als ik nu in het vervolg iemand naast Fonske zie staan die probeert een wristshot te nemen met het Leuvens stadhuis op de achtergrond, dan weet ik voor 99% zeker dat jij het bent.
Parking Ladeuze geeft dan totale zekerheid, :wink:

Mooi horloge !:+1:

1 like

Voor mij deze
image

3 likes

Tja Ulysse Nardin mag van mij wel wat meer aandacht krijgen hier op HF.
En die BB58 is prachtig, ben benieuwd naar de nieuwe uitvoeringen die nog gaan komen met dit uurwerk.

1 like

Mijn huidige grail. Sinds een paar maandjes om de pols. Durf nog niet echt na te denken wat nu de nieuwe grail is maar een Lange & Sohne sluit ik niet uit.

4 likes

Betekend dat dat je 1655 beschikbaar is ?:grin:

Nee hoor die blijft gewoon in de verzameling! Al moet ik wel zeggen dat ik ‘m (te) weinig draag.

Holy grail? Dat is dan de Omega Marswatch. Ergens de komende jaren uitgebracht bij de eerst man op mars!!!..

Hoppa. Da’s ook absoluut grail materiaal. Ook ‘simpel’.

De eichi II. Prachtig :heart_eyes:.

Alleen een grail is voor mij iets wat niet onbereikbaar is. Iets wat ik ooit kan bezitten. De thin is er zo een. Al vind ik t toch wel beetje eng zo een bak geld aan een horloge uit te geven.

De eichi kost wat? Rond de 40k in euro? Waar is die eigenlijk in t echt te zien in Europa? Even los daarvan. Ik ga nevernooit 40k aan een horloge uitgeven.

That being said. Als de Eichi ongeveer even duur zou zijn als de Lange thin. Tsja. No contest. Eichi shut up and take my money . Zeker omdat ik al drie Grand seiko’s heb hebben de Japanners streepje voor. Mooi spul maken ze in t verre oosten en dit is denk ik toch wel een vd masterpieces.

1 like

Wauw, ontzettend mooi! :heart_eyes:

1 like

Niet zo ingewikkeld…onderstaande Rolex GMT Master II Pepsi…

Maar je komt eerder een Yeti tegen in de Albert Heijn dan dit horloge bij de AD… :grimacing: :cry:

(Uitdrukking gejat van een oud collega en HF lid :innocent:)

4 likes

Ik wil hem wel dragen voor je hoor :relieved::relieved::relieved:

2 likes