Oordeel zelf:
Over de looks geen twijfel hoor. Elk van de genoemde modellen heeft z’n voor en tegens.
Deze maakt erg veel kans. In titanium was het een no brainer geweest. Dan was ie absoluut perfect.
Nee hij is juist in staal perfect, vind ik! Het gewicht is ook niet veel. Maar ja, ik ben ook veel zwaardere horloges gewend.
Bij het omschakelen naar de 200 serie. Dus zonder seiko, moest ik in het begin wennen.
Nu ik deze drie horloges zie, zou voor mij het grote seiko bovenin afvallen.
Ik twijfel dus over de eerste 2, waarbij voor mij de doorslag zou geven hoe rood de sec wijzer is. Als deze iets te rood is, zou het voor mij de middelste zijn.
Super mooi blijft hij, die had ik niet weg moeten doen
Eens
Oneens
Oneens
Nee klopt, voor jouw beter
Als je het hebt over ‘niet weg moeten doen’…
Als ik in jou schoenen stond de SBGP007. De rode sec wijzer, het sterretje, relief in de dial … net wat meer te zien. Het gewicht zou ik voor lief nemen, vraag me af of je dat echt merkt …
Ik vind het een beetje 3x hetzelfde. Ik snap dat ze verschillen, maar niet heel wezenlijk. Mijn stem:
SBGP007
'+ heeft deze de apart verstelbare urenwijzer? altijd handig voor zomer en wintertijd
'+ het sterretje geeft wat balans inderdaad
'- de kleuren komen mij wat te intens over, zowel het blauw als het rood
SBGV233
'+ mooie band
'- lege wijzerplaat (te?)
'- titanium voelt te licht voor mij, liever staal
SBGV017 (niet de 217)
'+ mooie kleur wijzerplaat en contrast met de wijzers
'+ mooie diepliggende wijzerplaat
'+ mooie balans met SEIKO bovenin
'0 kast en band zou ik in het echt moeten zien om er de vorm te kunnen beoordelen
Dus zo van de plaatjes denk ik de SBGV017.
Ik draag de Citizen AQ4020 heel graag. Niet alleen vanwege de looks maar ook om het lage gewicht.
De SBGV005 is perfect op de nato. Maakt hem ook een stuk lichter.
Dank voor je uitgebreide reactie. De plussen en minnen kloppen redelijk met mijn mening overigens.
Ik denk dat ik GS maandag maar ga bellen voor een titanium Sbgp007 of een SBGV233 met een plaat a la SBGV033.
Op de lastige keuze van deze drie na weet ik dus ongeveer wat ik wil.
Schitterend zeg
Jij vond het weer voor lange mouwen.