Dat klopt, sinds een tijdje is er een 3de toegevoegd op de Grand Seiko België site. Juwelier Georges in Leuven kreeg een “Grand Seiko Salon” vermelding.
Is er trouwens iemand op HF die de verschillende benamingen kan verduidelijken?
De Seiko boutiques Hamburg en Frankfurt krijgen de vermelding “Grand Seiko Salon” evenals een aantal juweliers. Daarnaast zijn er juweliers die de vermelding krijgen “Grand Seiko Mastershop”.
In Nederland krijgt de Seiko Boutique die vermelding niet en worden Van Baal en House of Pertijs nu een “Grand Seiko Salon”
Kan het verschil niet uitleggen maar heb mijn 2 GS dus gekocht in Nederland. Eentje hier via het forum en eentje van bij Brunott. Voor m’n derde kijk ik richting Engeland. Erg hé?
In welke regio woon jij? Ik zit in het Gentse en kan dus naar A’pen of naar Lille.
Naar het schijnt heeft Bijouterie Kuypers in Luik een redelijke GS etalage. Ben er zelf nog niet geweest maar heb een plaatje van het franse forum geplukt.
Ook ik ben al een week met niets anders bezig dan GS en heb juist het idee dat ze meer structuur aanbrengen en zich beter aan het positioneren zijn. 3 verkopers bezocht in 3 verschillende landen. Allen geven ze ook aan dat populariteit stijgt, leveringen langer duren en kortingen lager worden of zelfs niet mogelijk zijn.
3 collecties, GS logo boven op de wijzerplaat, quartz, spring drive of automaat.
Alle signalen duiden erop dat dit groter gaat worden in Europa.
Ben uit het Kortrijkse, dus eigenlijk bijna op wandelafstand van Lille. Wist dus ook niet dat ze er een GS boetiek hebben. Antwerpen zijn we momenteel niet welkom en Luik schijnt wel (tegenwoordig) een leuke moderne stad te zijn. Moet dringend eens een city trip organiseren.
Er was vroeger wel sprake dat Juwelier Nys interesse had om GS te gaan verdelen maar daar is volgens mij ergens iets verkeerd gelopen.
Dat is precies mijn punt. Groter binnen Europa, als in massaal. Een massa-product in een veel hogere prijsklasse. Het haalt de angel een beetje uit de niche die zij zelf hebben gecreëerd. Ongeëvenaarde kwaliteit in de categorie tot 5.000€.
Ik heb dit jaar twee van de populairdere modellen besteld, beide met 20% korting, en ondanks dat er eentje nog binnen moet komen binnen 4-6 weken. Dat duidt niet op lange levertijden of muurvaste prijzen. Misschien is de wens de vader van de gedachte.
Tenslotte noem jij structuur, die raakt juist een beetje weg in mijn beleving. Misschien moet ik me weer opnieuw verdiepen in alle modellen, maar door de referentienummers ben ik door de bomen een beetje het bos kwijt.
Gelukkig is de kwaliteit en afwerking nog steeds absoute top. Laten we hopen dat zij dit ondanks alles weten te behouden. Dan zit het wel goed met Grand Seiko.
Goede uitleg. Nu je het zo zegt realiseer ik me dat ik juist enorm enthousiast ben vanwege de kwaliteit maar ook de niche en de romantiek. Best een dilemma eigenlijk lijkt me voor een bedrijf als ze hun eigen koers varen maar de vraag gaat toenemen.
Dat kan ik niet ontkennen. Denk dat we allebei vooral hopen dat dit een goede kant op gaat.
Over die 20%, dat is denk ik toch uitzonderlijk op dit moment (speciale actie). Zoals ik aangaf ben ik in 3 verschillende landen binnengestapt en was 10-15 toch echt max op gangbare modellen. (Ook bij afname van 2). Het zal nu niet onmogelijk zijn maar als de populariteit toeneemt zal het wel die kan op gaan.
Ik heb een seiko 5 van 100euro en het voelt alsof ik hem gestolen heb. Zo mooi en kwalitatief goed voor zo weinig geld in vergelijking met de concurrentie. Het zelfde gevoel (mbt de verhouding) krijg ik nu bij GS t.o.v. grote zwitserse merken. Is het nog wel reëel is de vraag.
Ik ga het loslaten en vooral genieten. We gaan het zien. Ik ben iig blij dat iets me deze kant op heeft bewogen