Erg mooi weer!
Dank je!
Er is hier bij (Grand) Seiko toch nooit enige herkenbaarheid in geweest? Blijkbaar wel enige logica in de letters (sbga = grand seiko springdrive voor mannen; yeah!) maar valt verder niet te bij te houden.
Is ook wel weer de charme vind ik. Steeds even googlen als er nieuwe nummer langskomt en je ontdekt weer een nieuw model.
Mee eens, en wat mij betreft is dat ook helemaal niet nodig. GS heeft een paar kastvormen en een duidelijk herkenbaar overkoepelend design in de wijzerplaten en wijzers. Dat alle variaties in kleur en uurwerk een eigen referentienummer hebben is toch niet belangrijk? Misschien voor iemand die alle modellen wil kennen voordat hij een aankoop wil doen, maar buiten de huidige collectie zal beschikbaarheid/prijs dan waarschijnlijk toch belangrijker zijn.
Dus wel. Als je de lijst doorneemt dan zie je dat alles dat met SBGA begint een Spring Drive is. Alles met SBGH een High Beat etc. Alleen daarachter met de nummers wordt het steeds mistiger.
Sinds de herlancering van GS volg ik het merk met interesse, m.n. de handwinders met hun clean looks. Bijv SBGW001 en SBGW033, maar de grote Seiko logo’s gaven mij niet het juiste gevoel. Modellen als de SBGW253 en SBGY003 spreken mij zeer aan, maar daar ben ik prijstechnisch nog niet aan toe. Toen ik afgelopen weekend de SBGW231 paste bij juwelier Reijersen wist ik: dit is ‘m!
Wat een horloge zeg, geweldig. Afwerking, ontwerp en omvang zijn echt top! Heel blij om GS eigenaar te zijn
PS Net zoals andere forumleden ben ik zeer prettig geholpen bij Reijersen door Pieter, ik kan hen van harte aanraden!
Heel fraai!
Reijersen doet goede zaken de laatste weken Lagere marge maar vele blije klanten!
Heel mooi, met deze rustige dial. Gefeliciteerd!
Zeer fraai! Veel plezier ermee!
Prachtige aanwinst…van harte.
Mooi! Gefeliciteerd
Van harte!!!
Deze sbgw231 op een beads of rice band krijgt van mij een dubbele like!