Laat je Grand Seiko zien III

De NA om de pols! Mijn eerste Grand Seiko :slight_smile:

18 likes

Van harte…hij is geweldig! :ok_hand:

Wat een klasse. Heel mooi het blauwe stiksel op de band ook.

1 like

Met de Snowflake weer eens op kantoor

13 likes

Welkom bij de club met deze mooie GS!

Plaatje! :ok_hand:

1 like

Dank! Het is zo lastig om met de iPhone de wijzerplaat er goed op te krijgen. Maar eens met een echte macrolens proberen.

2 likes

Weet ik ook alles van idd…zo enorm lastig met m’n iphone de champagne plaat van mijn GS vast te kunnen leggen.

Ik ontvang morgen een Panasonic LX100 die zeer goed staat aangeschreven als het gaat om macro fotografie, en als dat niet voldoende blijkt dan schaf ik los nog een Raynox DCR-250 macro opzetlens erbij aan. Dan moet het toch echt wel iets gaan worden methinks. :grinning:

4 likes

,

Vandaag ter afwisseling van de Snowflake.

Heb hier trouwens een tijdje geleden gelezen dat er geen datumsnelverzet zat op de Snowflake. Op dit horloge, ook een spring drive, zit er dus wel eentje. Daarnet zelfde handeling eens geprobeerd op de Snowflake, en wat blijkt, daar zit dus ook een datumsnelverzet op.

Even in’t kort: (ja hoe heet dat ding?) Knop losdraaien, uittrekken, een tikje voorbij opwinden en dan in omgekeerde richting draaien, dus naar je toe. Zo kan je dus die datum snel verzetten… :+1:

11 likes

Volgens mij hebben alleen de (automaat) GMTs geen quickset datum.

Wijzerplaat staat er helemaal op hoor!! :joy::joy:

1 like

Ja de persoon die dat beweerde was uit het grootste stuk ezelhout gesneden dat er bestaat. Ik was het namelijk.

8 likes

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid… :slightly_smiling_face:

1 like

Heb hem nu 3-4 maanden en heb er dus ook mee liggen klungelen, je ben niet de enige.

Ik was op een zondagmorgen met dat ding aan het spelen toen ineens het datumvenster versprong. Okeeeeeeee, dacht ik. Niet zo slim…

Heb meerdere keren 24 rondjes per dag moeten draaien om hem op de juiste datum te krijgen. Maarja.

Maar daar kun je redelijk snel verzetten door de urenwijzer steeds 24u door te draaien. Tenminste, zo werkte dat op mijn Omega Seamaster great white.

Alle true GMT’s hebben geen quickset datumverzet in de zin van ā€œ Knop losdraaien, uittrekken, een tikje voorbij opwinden en dan in omgekeerde richting draaien, dus naar je toe.ā€
Een true GMT is een uurwerk met een uurwijzer die onafhankelijk in stappen van een uur kan worden ingesteld zonder het uurwerk te hacken.
Datum verzet gebeurt dan op die manier en gaat ook relatief snel.

1 like

Ik ben benieuwd!

1 like

:rofl: o als ik toch niet zo perfectionistisch zou zijn…

1 like

Ik heb dat ook hoor…

11 likes