Toch even de boutique binnen gewandeld !
Die mat zwarte plaat is wel echt super
Overigens, er lag dacht ik een sky flake in de boutique hier in Amsterdam.
Toch even de boutique binnen gewandeld !
Die mat zwarte plaat is wel echt super
Overigens, er lag dacht ik een sky flake in de boutique hier in Amsterdam.
@koetsjh @El_penumbra
Wat was de reden om de SBGX093 van de hand te doen? Lijkt mij een top allround/ grab-n-go GS.
Mmm. Die zwarte SD vond ik juist de ‘saaiste’ GS toen laatst uitgebreid ging passen. Geen bijzondere plaat zoals de champagne en de simpelere GS kast.
Die snowflake daarentegen
Dat was het ook. Een van de meest ondergewaardeerde modellen die ik ken.
Voor mijn minipols een toefje zwaar. 99,9% heeft er geen last van.
Eh, let op dit wordt lang…
Voor mij was het de al tijden aanwezige zoektocht naar een horloge met goede lume en het liefst in een toolwatch package wat van beach tot business casual aan kan. Dat package heb ik (nog) niet gevonden bij Grand Seiko, helaas. De meningen zullen daarover verdeeld zijn, overigens.
De Glashütte is voor mij persoonlijk hét horloge en met de komst daarvan zocht ik wel een absolute tegenhanger die gewoon praktisch is. Ofwel, Glashütte (aangemaan), anders (nuttig). . Wat niet betekent dat ik GS vaarwel zeg, want er komt echt binnen nu en een jaar weer een GS. Het zijn echt fantastische horloges en de adept blijf ik zeker. Alleen nu, even niet.
Voor de records, mijn wat eigenzinnige eisen ten aanzien van een all-rounder: minimaal 100m WR, schroefkroon, automaat, op staal, antimagnetisch, shockproof, goede lume, relatief dun (jawel GS automaten…), niet (te) bling, liever helemaal niet, dus graag brushed, maar ook niet dat overdreven sandblasted en als laatste zonder explorer of duikerbezel.
Dat laatste is gewoonweg mijn stijl niet en ik kan er telkens weer niet aan wennen. Hoewel ik er inmiddels tegen beter weten in vaak genoeg ben ingetuind.
De SBGX093 moest gaan want:
Behalve (de sbgv) series, die zijn er dan weer niet standaard op staal, of met een blauwe keramische bezel (de SBPG015) en dat is het dan weer net niet of ze hebben geen lume.
Vandaar de lang overdachte keuze voor de Omega Railmaster die wel alles in het pakket heeft wat ik wens, én over een spannende plaat beschikt, die zo uit een GS zou komen. Minstens zo onder de radar als een GS, lijkt op het eerste gezicht saai omdat alles, maar dan ook echt alles heel fijntjes is gebrushed tot aan de schroefjes van de band en de bevestiging van de vouwsluiting aan de binnenzijde aan toe. Minpuntje voor de Railmaster? De lume “tandjes”, zouden iets kleiner mogen. Een Aqua Terra daarentegen zit aan de dresskant en dus toch weer de Glashütte in de weg.
Zo, excuses voor de lange toelichting.
Samengevat: De SBGX093 had niet weggehoeven als mijn ogen beter waren en ik geen Glashütte had gehad.
Verder is het als pakketje wel een unieke GS, vooral door de fantastische bijna Vantablack wijzerplaat en de rechte aanzet van de band.
Nogmaals gefeliciteerd. Het was een serieuze bevalling maar zeer de moeite waard.
Dank voor je uitgebreide antwoord!
En @El_penumbra voor je korte .
Ik vind m tof, die SBGX093.
Ik heb recent de collectie gehusseld en nu (oa)
2 Rolexen (een gmt-master II 16710 en een Explorer II 16570) en de GS (sbga375).
Mijn idee was een der Rolexen casual te gaan dragen en de GS als afwisseling (iets netter horloge en meer shiny met de 44GS kast).
Maar de ‘recente’ ontwikkelingen in 020 waar ik resideer maakt dat ik niet comfortabel met een Rolex over straat ga (wat alle stoere mannen er ook van vinden).
Dus… het plan is: 1 Rolex eruit (met pijn in het hart toch de 16570 die ik al 3 jaar heb, want de GMT is mijn favoriet). Maar de SBGA375 vind ik zoals gezegd niet echt geschikt als daily/all rounder, dus mag er wat anders bij.
Vandaar dat ik bij de SBGX093 uitkwam, had m al eerder in dit topic en ook op Chrono gezien.
Sportief, maar geen duiker oid (ook nog een Doxa als vakantietopper), under the radar, meer geborsteld dan gepolijst, beetje lume, HAQ. Lijkt me helemaal top!
Ik zal jaap eens een berichtje sturen
En sorry voor dit semi-on topic epistel
Nou zijn er veel GS’en moeilijk goed op de foto te krijgen maar dit is toch wel een regelrechte ramp.
Die plaat is niet goed hoor. Allemaal krassen…
Jonguh, da’s kunst ja! Da zijn bamboestengels.
Owh. Niet omdoen in de buurt van Emmen dan
Daar woon ik niet heel dicht bij dus zal voorlopig geen probleem zijn.
Gaaf hoor!.
Maar veel te dik voor jouw polsje
Woot heb je hem nog steeds?
Wow, dat is wel erg groen! Moet je denk ik in het echt eens bekijken.
Ik vind de SBGA299/SBGA301 toch redelijk de lading dekken. Alleen JDM.