Wauw. Gaaf zo met die wijzers. Wel jammer dat ze het GS logo niet zilver hebben gelaten.
Dat had zeker ook gekund maar feit maakt het toch net wat warmer imho.
Tuurlijk misstaat het niet maar kweenie…Desondanks echt een topper! Ik hou wel van zulke gedurfde keuzes Plaatjes dan maar. Op nette schoenen toch wel een heel ander horloge:
En met kekke stappertjes gelijk veel sportiever. Bandenslet

SBGA299. Direct ook de goedkoopste Spring Drive die er is, bij mijn weren, 3000 ex import op Seiya. U vraagt, wij draaien.
Is geen snow flake kast.
maar dit is zeker geen snowflake kast…
Alleen de snowflake heeft de snowflake kast in titanium. En de sbga201 en sbga203 hebben dezelfde kast in staal.
Er zijn er vast nog een aantal met ongeveer die vorm in een andere maat, maar de exacte snowflake vorm zijn er bij mijn weten maar drie stuks.
Ken je dat? Dat je het voornemen hebt om een paar van je Grand Seiko’s te koop te zetten? En dat je het vervolgens niet doet, want allemaal te mooi. En dat je dan deze vintage maar weer eens omdoet voor de komende paar dagen?
Grand Seiko 6156-8010 high beat special.
Yep, bjoetie!
SBGA041
SBGA241
SBGE017
SBGE019
Komen dan in aanmerking. Allen “Snowflake” kast, titanium, 41 mm. en met lume. Hoewel de laatste 2 wel moeilijk te vinden zijn, zijn het ook GMT’s.
Ik zie weinig verschil, maar als iemand even een hele foto reportage van de Snowflake maakt kan ik het nader bekijken.
Ok, even wat nuance. Ik noemde de Snowflake kast vroeger de 62GS tot iemand me een 62GS liet zien.
Nu noem ik modernere “banaankasten” de Snowflake kast omdat ik geen andere aanduiding ken. Maar deze is wat meer slab sided Dan Dr Snowflake, soit.
Iemand?
Kijk nog eens goed dan … Als je graag die kastvorm wil, zul je hem toch wel kennen.
Waarom is die lume zo belangrijk voor je? De markers zijn zo goed gepolijst, dat je nauwelijks lume nodig hebt, behalve als het echt donker is. De eis van lume limiteert je mogelijkheden nogal.
Da’s geen eis, ik vind specifiek dat model wel tof met die witte plaat met hele fijne discrete sunburst. Ook het feit dat de power reserve geprint is vind ik mooier dan die met reliëf.
Ik heb die kastvorm, kleur en uurwerktechniek nog niet, dus vandaar. Ik kwam m tegen. Het kan zomaar ook de ex van @ThaPapper en @Svennos worden. Die staat op twee.
Je zult het ongetwijfeld al hebben gezien maar Sven biedt hem nog steeds aan in het blauwe gedeelte. Het is dat ik aan het overstappen ben op einzeigers…
Ik wil dit volgend jaar doen. Ik bedoel, ik heb dit jaar al een GS gekocht, en een Presage met emaille plaat, dus ik kan niet aan de gang blijven.
Moet me ook nog beraden op het horloge wat er uit gaat. Dat kon de Airman wel eens zijn, maar misschien ook niet. En er moet nog een Uemura duiker in het groen komen. Dus voor volgend jaar zijn de aankopen ook al bekend.
Beiden heel respectabele horloges en het is alweer bijna september…
Dat geeft ongetwijfeld rust, heerlijk!
Ik vind het niet eens mooi. Het stoort me op de GS zwaarden. Want dat zijn het, zwaarden… Zó scherp.