1 september 2020 zal de geschiedenis ingaan als zwarte dinsdag op het horlogeforum. Mijn god wat een groen gezeik de hele dag.
Hoog tijd voor mij om die negeerfunctionaliteit te gaan ontdekken
Heren, het moet me van het hart ⊠wat een positieve vibe hier. Ik volg dit topic af en aan en ondanks dat ik het al meerdere malen heb voorgenomen moet er nu echt eens een GS komen. Er zijn echter zoveel modellen beschikbaar dat ik als leek geen idee heb waar ik moet starten. Wellicht kunnen jullie me verder helpen. Het wordt wellicht niet eenvoudig want:
Ik heb een budget van 3K. Ik heb een sterke voorkeur voor een handopwinder, automaat of springdrive uurwerk. Een lichte wijzerplaat, champagne, gebroken wit of wit. Een bandaanzet van 20mm. Een âstrap monsterâ. Fullset. Geen vintage.
Graag jullie inzichten, alvast bedankt
https://www.ten2two.nl/product/grand-seiko-elegance-sbgw031/
Graag gedaan (geen belang bij). And welcome to the Zen side!
Er staat een mooie bij Jaap.
https://www.ten2two.nl/product/grand-seiko-elegance-sbgw031/
Ik zit er zelf ook naar te kijken, maar moet eerst kiezen wat ervoor weggaat
Edit: @bordewolf was me voor
Heul gaaf, helaas buiten mijn budget.
Ai. Want dan kom je al gauw in de quartz terecht. Waar ik niet objectief over ben, ik heb twee van die dingen. Voor een automaat of Spring Drive moet je in het blauwe gedeelte ook al rond de 4K denken.
Maar als ik mij niet vergis heeft @Tompj een SBGW231. Daâs een prachtige handwinder.
En niet al te ver boven dat budget als ik het me goed herinner.
Binnen de Quartz uurwerken kun je echt hele hordes fantastische horloges kopen bij de GS: 44GS kasten, wat ik banaankasten noem, klassieke kasten zoals hierboven⊠Ik raad je met dat budget dan ook aan om de quartz wat nader te onderzoeken.
Anders moet je het blauwe gedeelte in de gaten houden, of je moet in de Vintage GS, King Seiko of Lord Marvelâs gaan boeren. Die kun je onder budget vinden en zijn zeker de moeite waard.
De enige spring drive die in de buurt van de 3000 ballân zit (ex import, maar je kunt SoloJapan mailen of hij het via Spanje kan doen) is één van de twee modellen uit mân poll van hierboven.
De SBGA299.
Dank ⊠ik denk dat een SBGA283, SBGW231 of een SBGM021 haalbaar moet zijn.
De 031 ligt bij Jaap vopr 2950.
Das de 231, met Seiko op de plaat.
Handwinder, 19mm bandaanzet. Hebben veel GSâen met de mooiere kastvorm. (ook de skyflake, de 319 etc) 319 = quartz.
De 319 bestel je nieuw, binnen budget bij Solo.
Hou toch eens op met dat posten van fotoâs van dat ding. Want je kan me wel bedanken wanneer je zegt dat ik 'm je niet ontfutselde, maar toch sterft er diep van binnen elke keer wat als ik dat geile ding voorbij zie komen.
Bestel dan geen springdrive
Ja, maar, drie quartz? Serieus? Ik wil een SD hebben omdat dat een technologie is die ik nog nergens in de dozen heb.
Als ze de 319 nou eens exact zo in SD maakten⊠Tja. Maar goed.
SD is geweldig. Ik heb er twee, en de glijdende seconde is iedere keer weer betoverend.
Ik koop het, voor mij, mooiste horloge.
Dat springdrive wijzertje blijft mij storen. Kan er niks aan doen.
Voor mij is onderliggende techniek ook zeker een factor die meeweegt in de bepaling wat âmooiâ is. Dat ik liever had dat ze die sneeuwschuiver aan de achterkant zetten, ja, dat moge duidelijk zijn. Maar al met al zijn SD uurwerken zo briljant dat ik er eentje wil hebben ondanks de reservemeter.
Met een beetje geluk inderdaad moet kunnen. Ik heb mijn SBGA083 Spring Drive voor iets onder 3k kunnen aanschaffen bij Jaap.
SuccesâŠmooi plan iig.
Wie is Jaap?