Ten2two.nl. Een gewaardeerd forumlid en handelaar.
?
Het went hoor, die sneeuwschuiver. Daarmee geeft hij ook heel handig aan wanneer hij weer uit de doos wil om gedragen te worden.
SD is echt geweldig,
Spring drive, handwinder, automaat, kwarts, ze zijn bijna allemaal mooi. Hier op het moment 2 maal SD en een handwinder.
Lag genoeg moois in die box! Topper vond ik de skyflake!
Met dat budget zou ik voor een nieuwe SBGV205 gaan. Wel quartz, maar dat maakt hem mooi dun waardoor de kastvorm goed tot zijn recht komt.
Ik heb zelf de zwarte versie (207) omdat de champagne wijzerplaat anders te veel in de buurt komt van de plaat van m’n SDGM001, maar anders was ik absoluut voor de 205 gegaan.
Hear Hear! Hier ook nog steeds iedere dag weer genieten van de spring drive vloeiende secondewijzer…heel bijzonder.
Daarvoor is het nog ff wachten op het 9RA2 uurwerk met 5 dagen PR aan de achterkant! Vooralsnog is dat het enige dat ik ervan weet.
Dat is een prachtige keuze. Al ben je met 3k budget al zo dichtbij een SD dat het misschien loont een goede deal af te wachten of door te sparen.
Valt die niet in de buitencategorie wat prijs betreft?
Dat zal wel. Maar was een antwoord @Fate_Amenable_To_Change die absoluut geen PR op de dial wenst te hebben.
Een nieuwe SBGV heb je voor €2650. Die komt met knappe 44GS kast sorry @bAAx en 5 piece band.
Een instap SD heeft dat niet, maar wel een SD uurwerk. Is maar net wat je liever hebt.
Waarom heet dit topic “laat je Grand Seiko zien…”?
Is dat historisch gegroeid misschien?
Het lijkt me leuker 2 topics te hebben, conform andere merken:
- Grand Seiko only
- Grand Seiko only - pictures
- Ok. We schakelen over als topic vol is
- Wij blijven liever het buitenbeentje
0 stemmers
Come to think of it, het buitenbeentje blijven, dat past natuurlijk wel bij GS…
Er is slechts 1 merk die dat heeft Vroeger was dit topic ook rustig met een enkeling die een GS had hier op Hf. Maar met de enorme opmars van het merk de afgelopen jaar of 2 is het hier veel drukker geworden.
Het oorspronkelijke topic was ‘Laat je/een Grand Seiko zien’.