Laat je Grand Seiko zien III

De foto leek me redelijk recht erop genomen, vandaar mijn vraag. Dit ziet er goed uit inderdaad. :ok_hand:

1 like

Dat maakt het makkelijker, ik zelf vind de combo techniek-design erg mooi. Een 9F en een Hi-Beat zou ik graag er naast hebben. Liefst in een 44GS kast.

2 likes

Genoeg keuze zou ik zeggen :crazy_face:

1 like

Speciaal voor @El_penumbra

25 likes

Pijnlijk mooi.

4 likes

Wat een plaatje… :two_hearts:
De pre-rebranding genieten nog steeds mijn voorkeur.

2 likes

Heb je al een idee van wat er aan de hand is? Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

Ik bedenk mij nu dat ik dat ook een keer heb gehad met mijn Snowflake toen ik hem op tijd zette en de kroon terugduwde. Hij deed niks :man_shrugging: Met een beetje friemelen en opnieuw draaien aan de kroon begon hij uiteindelijk toch te lopen en sindsdien niet meer gehad. Jij nog iets van gemerkt @tompj?

20 likes

Altijd prima gewerkt!

Dag later opnieuw tijd verzet waarna hij weer is gaan lopen.

In de avond met het gelijk zetten met mijn andere GS (lichte vorm van OCD) stopte hij echter weer. Ditmaal echter wel snel te verhelpen.

Wat is jullie visie?

• het horloge doet het, dus lekker laten gaan
  • mag niet, contact met AD opnemen

Naar de dealer. Hoort niet.

2 likes

Perfectie, dat is grand Seiko, dat is dit niet: dus naar de dealer waar ze sepeku mogen doen met excuses en een slagroomtaart voor de moeite

3 likes

Wel nadat ze hem gefixt hebben toch?

Uiteraard, sepeku en slagroomtaart mag dan wel in willekeurige volgorde

2 likes

Deze Seiko band is redelijk dik, daar hoefde bijna niets aan gedaan te worden.

Maar sommige andere banden vind ik ook te dun en daardoor niet mooi overvloeien in de lug’s.
Het truckje wat ik dan toe pas is het volgende.

Is de ruimte waar de bandpen door gaat ruim genoeg ?, niet ruim genoeg dan ruimer maken indien mogelijk.
Knip dan van een stukje rest leer een strookje wat de zelfde breedte heeft als de band. Dat strookje maak je dan weer ca. 2 a 3 mm breed. Met een beetje pielen werk je het strookje de bandpen opening in. In geval van het meer hoogte willen van de band gaat de bandpen onder het net ingebrachte stukje leer.
In geval van het meer richting kast willen hebben van de band, zoals bv. bij de Longines Legend diver, gaat het leer stukje een stukje gedraaid richting uiteinde van de band. Daardoor maak je de ruimte tussen kast en band kleiner.

Ik hoop dat jullie m’n uitleg kunnen visualiseren. :sweat_smile: Zo niet dan hoor ik het wel.
Het werkt i.i.g. wel.

7 likes

Deze sloot mooi aan

14 likes

Dat was die Hoasa toch?
Heb je die nog? Zo ja graag pb :grin:

1 like

Klopt, maar ik draag hem weer.

6 likes

Mooi. Wel net iets te breed :wink: