Kijkend naar de staat van de schroefjes was je een beetje ongeduldig bij het op maat maken van de band.
Haha. Sterker nog, ik ben met deze, ondanks al mijn tooltjes en veiligheidsmaatregelen, gestopt omdat ik inderdaad het schroefje ging beschadigen, bij die laatste poging toen mijn schroevendraaiertje brak.
Geen idee wat ze gebruikt hebben, het lijkt wel een chemisch anker. Niet los te krijgen. Blij dat ik niet uitgeschoten ben op de rest van de band.
Gebruik je een Bergeon?
Niet goedkoop, maar ik had er jaren eerder eentje moeten kopen.
Nee, ik heb geen bergeon, maar een setje met ook koolstofschoevendraaiers. Zelfde formaat als bergeon.
Nooit problemen gehad, maar deze schroef is me te baas.
Ach alles is op maat, dus nu ook niet echt meer nodig.
Als eigenaar van een Snowflake vind ik hem natuurlijk prachtig. Hij heeft voor mij alles wat ik in een horloge zoek. Maar of dat de mooiste GS is? Het leuke, en tevens het grootste nadeel, is dat ze zoveel modellen hebben die ik net zo mooi vind.
Achteraf, aangespoord door de korting van Van Willigen, misschien te snel naar de Snowflake gesprongen, maar met zoveel prachtige wijzerplaten, kastvormen en uurwerken kan je geen slechte keuze maken. Conclusie: er komt vast nog wel eentje in de doos (volgend jaar).
Jezuschristusgodlievedeugd die Citizen is toch écht wel
Ik heb zelf de SBGA373 (spring drive, 44GS, champagne dial), maar ik vind zijn broertje de SBGV205 nog net iets mooier omdat de 44GS kast nóg beter oogt bij het dunnere quartz horloge.
Dit vind ik dus de mooiste Grand Seiko die ik in het echt gezien heb. Ik zie online echter zoveel fantastische dials, vaak van gelimiteerde versies, dat ik die eerst eens allemaal van dichtbij gezien wil hebben voor ik kan antwoorden op de vraag welke ik de mooiste vind
Mooi! Ff wat anders dan staal… Ik zat er ook al aan het denken om een mooi roggenband erop te zetten. 19mm is de bandaanzet toch?
Geloof ik! De allermooiste seiko die er bestaat! Punt!
Voor mij nog steeds de mooiste. Kast, plaat, uurwerk, blauw wijzertje, band. Zelfs de dikte komt bij mij over als 1 brok kwaliteit.
De mooiste GS zit in ieder geval niet op staal.
Tja, als vintage GS ook mee mag doen, dan wordt de competitie wel heel erg zwaar. Of er dan een van de moderne aan de top eindigt is twijfelachtig. Ik vind dat eigenlijk twee aparte categorieën. Ik heb nu vandaag ook de vintage 4522 high beat date weer om…
Op leer wel ja.
Staal op GS doet afbreuk aan het horloge. Ik ben wat dat betreft compleet om, waar ik al mijn andere horloges alleen maar op staal draag.
Ja, eens. De mooiste wat mij betreft!
En titanium? Ik ben namelijk benieuwd naar het verschil met staal qua uiterlijk, maar ook draagcomfort en krasbestendigheid.