Laat je Grand Seiko zien III

Stalen band is inderdaad erg mooi, begin me alleen een beetje te irriteren aan het feit dat er geen microadjustments op de clasp zitten…

1 like

Valt bijna niet op dat het een 20mm is! Maar eens gaan kijken bij watchgecko dan

1 like

Oeps… had ik zelf moeten zien ook.

Bedankt voor het opzoekingswerk!

1 like

Hij is hier al eens eerder voorbij gekomen, maar zwart vind ik echt perfect voor deze.
(Hier dus op een bandje van Ko)

6 likes

Ziet er erg goed uit! Ko maakt de banden op maat als ik me niet vergis?

1 like

Ik ben benieuwd hoe dit horloge staat op een goede kwaliteit zwarte tropic. Past ook beter bij het karakter van het horloge wat in de basis toch een sport horloge is.

Exact. Daarom ga je er geen rubber duikstrap, toolish nato of dress leren band erop zetten :wink:

1 like

Precies, dit zal het niet worden…

3 likes

Dit vloekt inderdaad

1 like

Ik heb nog een isofrane liggen, maar deze is 20 mm en ik denk dat deze inderdaad wat te sportief zijn.

Waterdicht en schroefkroon vind ik persoonlijk het beste alternatief voor staal. Sailcloth of cordura dan maar

1 like

Gisteren de nieuwe SBGE257 gepast bij Van Hell in Amersfoort. Ik had een beetje schrik voor de dikte van 14.7mm, maar op de pols merk je daar niets van door de schuin aflopende bezel.

Het horloge is trouwens de groene variant. Daar blijkt de camera van mijn telefoon behoorlijk wat problemen mee te hebben :thinking:

18 likes

Prachtig model. Ik heb m nog niet live gezien. Vond je m niet te druk?
Power reserve wijzertje, gs logo, tekst onderaan, datum op vier, grijze 12 uurs aanduiding onderin…
er gebeurt een hoop…

2 likes

Dat is inderdaad het eerste dat opvalt als je hem op foto ziet. Eens om de pols kon ik maar 1 ding denken: waaw die bezel is indrukwekkend! Ik ben dus vooral daar naar blijven kijken (besefte ik toen ik alweer thuis was).

Ik kan moeilijk uitleggen wat ik er zo gaaf aan vind. Typisch een gevalletje ´je moet hem in het echt gezien hebben´. Daar hebben wel meer Grand Seikos last van… :grin:

1 like

MN strap :muscle:

9 likes

Door de donkere keramische bezel ervaar je deze ook als groter dan verwacht met een kastmaat van 40,5 mm.

13 likes

SBGA083 eruit, SBGR053 erin :smile:
Net iets mooier maatje voor mij, betere wijzerplaatkleur én zichtbodem :smiling_face_with_three_hearts:

22 likes

Van harte!

1 like

23 likes

Prachtig horloge! En ik kan het weten want ik heb je exemplaar anderhalf jaar gehad :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like