Laat je Grand Seiko zien III

Die blauwe is ook wel erg mooi. Er is nog wel ruimte voor meer GS met een wat andere kastvorm of uurwerk… :wink:

16 likes

14 likes

13 likes

Je hebt gelijk. Gewoon doen. Een mooie zwarte hibeat met iwate wijzerplaat zou er heel goed bij kunnen.
:innocent:

13 likes

Hey, is dat de oude van @koetsjh? Prachtig!

1 like

Hah, nee, we zouden ooit nog een duo foto maken. Het is er niet meer van gekomen.

@WatchWalker had er ook al eerder één dan ik.

1 like

Daily beater :sunglasses:

22 likes

Dankjewel.

Nee, ik had hem al eerder. Dit is het eerste exemplaar van de slechts 3 stuks die ooit via het officiële Seiko netwerk in de Benelux zijn verkocht. Dus nieuw gekocht.

3 likes

Dat is toch ook wel een hele mooie GMT :+1:!

1 like

Wat springt die blauwe wijzer er mooi uit op deze band :heart_eyes:!

1 like

Ik zie allemaal blauwe secondenwijzers, hier mijn sbga103 nog maar eens. En er is nog iemand met sinds kort ook een spring drive GS met een blauwe wijzer, maar die heb ik nog niet langs zien komen…

Voor de afleesbaarheid heb ik trouwens liever gewoon een zilveren zoals de sbga001. Dan trekt mijn oog er niet zo naar toe. Maar blauw is op zich specialer natuurlijk.

11 likes

Wow wat een plaatje! Welk model/typenummer is dit?

Vandaag bij van Baal geweest om de GS collectie eens te bekijken :grimacing::sweat_smile:

Erg gave modellen, voorkeur was de Quartz blauw :blush:

14 likes

Afgelopen week kreeg ik eindelijk een telefoontje met de mededeling dat de GMT binnen was.
Met een hoop goede moed ben ik vandaag naar Heerlen vertrokken.

De polish, plaat, wijzers zijn echt prachtig. Ook vind ik de uitstraling van het horloge echt geweldig.
Maar toch…Het uurwerk vond ik matig afgewerkt en de vouwsluiting vond ik te dik en weinig elegant.
Maar het grootste nadeel is de dikte van de kast en uurwerk…

De afwerking is formidabel maar het mist de verfijning die je bij de concurrenten wel krijgt.

Super jammer!

11 likes

De SBGV005.

1 like

Altijd jammer dat een hoge verwachting op een teleurstelling uitdraait. Klein vraagje, wie beschouw jij als de concurrenten?

1 like

Maar heb je hem wel gekocht? Of had je hem op zicht en heb je hem laten liggen?

1 like

Goede vraag. Op één of andere manier moest ik heel erg denken aan de Nomos Tangomat GMT.
Toen ik ging passen had ik m’n Rolex OP 39mm om, dus daar heb ik direct mee kunnen vergelijken.

Nope, ik heb deze niet meegenomen.
Maandje of 3 terug heb ik ernaar geïnformeerd, toen zeiden ze dat ze er eentje in bestelling hadden, die was deze week binnengekomen.

4 likes

Yup. Ik vind de champagner op papier fantastisch, maar op de één of andere manier grijpen de donkere mij meer. GS blauw is wel erg mooi blauw.

Al heb ik zelf een soort van verborgen turquoise genomen, net alsof lapis lazuli seks heeft gehad met aquamarijn.

4 likes