Mooi omschreven en inderdaad heb je gelijk over de blauwe, moet wel gezegd worden dat ik verwacht op de champagne dial meer mogelijkheden te hebben met lederen banden, makkelijker combineren is mijn mening
Maar toch de Snowflake geworden??
Haha nee de Snowflake was voor iemand anders hier op HF, maar die wel even bekeken
Toch nog maar weer eens een kleine ode aan een van mijn favoriete horloges. Best een nietig ding, maar o zo indrukwekkend in persoon.
Maar even niet een eigen foto. Zo krijg je nog een beetje een indruk van hoe hij er live uitziet.
Ik draag hem op het moment ook op deze band trouwens.
Staat ook nog hoog op het lijstje bij mij. Prachtige GS
#nofilter
Vandaag weer de GS. Op de WR na misschien wel het ideale dagelijkse horloge wat ik tot nu toe heb gehad.
100m toch gewoon?
Geen schoefkroon en dan ben ik een schijterd
Komt wel goed hoor. Je kan er mee zwemmen
Uit de oude doos… Kast van de 45GS is scherper dan ‘t mesje.
Doet me er aan denken om het nog eens te slijpen.
Dat vind ik de mooiste kleur voor een leren band !
Deze wijzerplaat is echt de meest zilveren plaat die ik ooit gehad heb. Er komt veel meer licht vanaf lijkt het dan van een witte wijzerplaat:
Vind ik een heel mooie combi. Top.
Dank je. Hij is er echt voor gemaakt. Groen gaat heel goed bij de grijze/taupe plaat. Binnenzijde van de band is bruin rubber wat je net aan de rand van de band ziet. Ook mooi bij de plaat. Verder waterdicht, net als het horloge (200m).
Tien keer beter dan de standaard band. Die is echt beroerd. Draagt zeer oncomfortabel en is van zeer bedenkelijke kwaliteit.
Twee jaar geleden was ik op vakantie in Japan en heb toen mijn eerste Grand Seiko gekocht. Omdat ik toen nog niet even een paar duizend euro durfde af te tikken heb ik de Snowflake laten liggen en heb een quartz meegenomen. Hoe mooi deze ook was heb ik hem toch weer verkocht omdat ik stiekem het mechanische miste.
Mijn GS zoektocht kwam toen een lange tijd op een laag pitje te liggen omdat ik gegrepen werd door Rolex: een submariner, explorer en DJ pronken inmiddels in de collectie naast een Speedmaster. Echter begon het weer te kriebelen toen ik dit topic door zat te scrollen.
Uiteindelijk de knoop door gehakt en dankzij een tip uitgekomen bij Eugene van Baal die sinds dit jaar Grand Seiko in het assortiment heeft. Dus snel een afspraak gemaakt en hopen dat de Snowflake mij weer wist te raken.
En wat een waanzinnig mooi horloge is het! De perfectie is niet vast te leggen op een foto, je moet het meemaken hoe de wijzers en plaat met het licht weten te spelen.
Ga deze week de goede camera weer eens tevoorschijn halen maar voor nu twee foto’s gemaakt met de telefoon: